Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiettekö, että aktiivimalli ja sen -4%tuesta ei ole yhtään mitään

Nykysuomi
11.04.2018 |

Minulla alkoi lomautuspätkä maaliskuun alussa. Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi. Luin heidän viestinsä, tein tehtäviä oma-asiointi palvelussa. Olen ollut lomautettuna pari kk aikaisemminkin ja virkailija on soittanu ja ollaan käyty tilanne läpi ja että kaikki on ok.

No aktiivisena aloin opiskelemaan aktiivimallia, lomautukseni kestää 4 kk joten jos en toteuttaisi tätä mallia se rokottaisi viimeiseltä kuukaudelta päivärahoistani sen noin 4 %.

Kävin välillä omaasioinnissa tarkistamassa, että ei ollut uusia tehtäviä, seuraava tehtävää näytti kesäkuulle. Ajattelin näiden tehtävien olevan osa aktiivimallia.

Tänään sitten soittelin liittooni kun ei ole saapunut maliskuun päivärahoja, että mikä nyt kestää. Lainat ja laskut painaa päälle. Sieltä sain tiedon, että te-palvelut ovat lyöneet minulle 2 kk karenssin, takautuvasti maaliskuun puolesta välistä toukokuun puoleen väliin.

Syynä se, että en ole palauttanut jotain seurantapaperia allekirjoitettuna. Ja kun en ole sitä palauttanut on tehty selvityspyyntö jota en ole palauttanut. Miksi en ole? Tällaisia papereita ei ole kotiin tullut, kukaan ei ole soittanut, sähköpostiin ei ole tullut mitään ilmoitusta, että omassa-asioinnissa odottaa selvityspyyntö. Tänään puhelimessa ohjeisettuna löysin tuon kohdan missä selvityspyyntöä on pyydetty. Sitä ei lue edes oma-asioinnin etusivulla, että sinulle on saapunut selvityspyyntö.

En ollut tietoinen, että työkkärilläkin on oma seurantansa nykyään, luulin kaiken liittyvän aktiivimalliin. Että jos se 4% menetys aktiivimallin takia hirvittää niin mites sitten tällainen 2 kk karenssi???? Ei tunnu 4% kyllä missään jos pitää kaksi kuukautta olla ilman tuloja.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Ei enää kiinnosta. Asun vaikka ojassa ja syön 2-vuotiaan tyttäreni kanssa paskaa kadulta, jos niikseen tulee.

Vierailija
22/25 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se seurantapaperi oli sitten? Ikinä kuullutkaan ja olen sentään ollut pätkätyö/työttömyysrumbassa jo pian 30 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viitsit, niin tee kantelu!

Ihan vain sen takia että parin puuttuvan paperin takia, jotka ovat jossain sähköisessä järjestelmässä, pamautetaan karenssi. Kyllä ihmisen pitäisi saada tietää asiansa muuta(kin) kautta kuin sähköisen järjestelmän kautta. 

Vierailija
24/25 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seurantapaperi oli nähtävästi samanlainen kun sähköisellä puolella. Eli kun tein ne vaaditut ”tehtävät” niin siihen paperiin olisi pitänyt kirjoittaa, että olen suorittanut nyt nämä ja nämä tehtävät, nimi alle ja postiin.

Kuka jättäis allekirjoittamatta paperin ja ottaisi 2 kk karenssin???

Vierailija
25/25 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän tilassa tämä maa on 20 vuoden kuluttua