Pärjääkö vauva yön yli ilman maitoa
Pärjääkö 6kk vauva yön yli (n. 18h) ilman maitoa, kun syö aamu- sekä iltapuuron ja päivällisen? Lounasta ei kyläpaikassa kerkeä syömään, siiheksi olisin jo vauvan luona.
Ystävän häät ovat toisella paikkakunnalla ja olin jo menossa mutta nyt vähän emmin. Tietty pakkaan vauvalle maidot mukaan, mutta ei ole koskaan suostunut pullosta syömään. Nyt olemme jo usean viikon harjoitelleet taas, mutta ei vaan kelpaa.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi toiminut meillä. Tai olisihan vauva hengissä pysynyt, mutta olisi karjunut suoraa huutoa koko yön, kun ei olisi saanut maitoa. Mummo joutuu aika ikävään asemaan tässä... mikset mene yöllä jo vauvan luo?
Vauvako ei joudu?
Jos vauva huolii maidon vain rinnasta, niin et voi olla pois vauvan luota noin pitkää aikaa, jos sinun ei ole pakko. Joko vauva on mukanasi tai sitten olet juhlissa muutaman tunnin ja menet imettämään vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häät on yöllä?
Eivät ole yöllä, vauva on mukana vihkimisessä ja mummu hakisi illasta pois kun "aikuisten juhlat" alkaa.
Ap
Ja tätä mummon kanssa yön yli oloa sitten on harjoiteltu tai ollaan harjoittelemassa?
On ollut mummun kanssa aiemminkin, mutta silloin olen tullut aamuyöstä kotiin ja juonut vain lasillisen(yleensä en sitäkään) jotta olen voinut imettää
Miksi nyt sitten ei voi näin toimia?
Koska minulla ei ole ajokorttia, taksimatka tulee hieman kalliiksi kun puhutaan n. 70km matkasta. Vieraille on järjestetty yöpyminen juhlapaikalla ja aamulla saan kyydin omalle paikkakunnalle. Vaihtoehtona on lähteä 7 aikoihin jo pois, ts käydä vain syömässä. Jos jäisin niin toki ottaisin alkoholia mutta se ei nyt ollut se perimmäinen syy, vaan haluaisin olla viettämässä rakkaan ystäväni häitä. Vihkiminen on vasta kello 4.
Ap
eli et oikein voisi seuravanakaan päivänä imettettää...
Ja se vauva vaan haluaisi äitinsä...
Yön yli = 18h? Melko pitkiä öitä teillä.
Lisävuode hotelliin ja mummo mukaan. Kai se rakasystävä olisi voinut etukäteen jo tuollaisen miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häät on yöllä?
Eivät ole yöllä, vauva on mukana vihkimisessä ja mummu hakisi illasta pois kun "aikuisten juhlat" alkaa.
Ap
Ja tätä mummon kanssa yön yli oloa sitten on harjoiteltu tai ollaan harjoittelemassa?
On ollut mummun kanssa aiemminkin, mutta silloin olen tullut aamuyöstä kotiin ja juonut vain lasillisen(yleensä en sitäkään) jotta olen voinut imettää
Koska minulla ei ole ajokorttia, taksimatka tulee hieman kalliiksi kun puhutaan n. 70km matkasta. Vieraille on järjestetty yöpyminen juhlapaikalla ja aamulla saan kyydin omalle paikkakunnalle. Vaihtoehtona on lähteä 7 aikoihin jo pois, ts käydä vain syömässä. Jos jäisin niin toki ottaisin alkoholia mutta se ei nyt ollut se perimmäinen syy, vaan haluaisin olla viettämässä rakkaan ystäväni häitä. Vihkiminen on vasta kello 4.
Ap
Mitä se vihkimen ja ruokailu sitten on, jollei se ole rakkaan ystävän häiden viettämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häät on yöllä?
Ap
Ap
Ymmärrettävää sinänsä, että halauisit mennä häihin. Näillä tiedoilla sanoisin kuitenkin, että sinun pitää kuitenkin ruokkia rakasta lastasi. Eikö vauva voi tulla häihin mukaan? Jos olet vauvan ainoa maidonlähde silloin, kun vauvan pääasiallinen ravinto on maito, ei sinulla ole oikein vaihtoehtoja. 18 tunnin imettämättömyys on muuten helvettiä, ellet käy välillä pumppailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lisävuode hotelliin ja mummo mukaan. Kai se rakasystävä olisi voinut etukäteen jo tuollaisen miettiä.
Ehkä se rakas ystävä mietti tämän sijaan ap vauvan parasta?
Vierailija kirjoitti:
Totta, se onkin 16h. Klo 18-19 seuraavaan aamuun n. klo 10asti. Yöunet nukkuu klo 20-8
Ap
Voi hyvänen aika. Eiköhän vauva yhden yön mummun kanssa pärjää, voihan se olla että korvikekin maistuu mummun antamana kun ei ole maidontuoksuinen äiti siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole hotelli vaan JUHLAPAIKALLA yöpyminen yhteishuoneissa. Humalaisia(ja melua) ei siis todellakaan vauvan paikka. Sen verran järkeä on minullakin että sen ymmärrän.
Ap
Lapsi on jo puolivuotias, syö puurot ja soseet, juo vettä, ei tarvitse maitoa yhtään mihinkään. Koittakaa nyt ihmiset herätä todellisuuteen. Jos maitoa haluaa tuputtaa silloin kun ei sitä muualta saa, niin sekoittaa sitä vähän enemmän puuron sekaan jne. Minä imetin lapsiani vain 3kk ja ei ne hirveesti mukista ole maitoa kukaan juoneet kun alkoivat syödä vellejä ja kiinteämpääkin.
Alle vuoden ikäisestä voi olla erossa niin monta tuntia kuin vauvan ikä on kuukausina eli 6kk = 6h, joten ei onnistu!
Annihilaatiokauhusta koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, se onkin 16h. Klo 18-19 seuraavaan aamuun n. klo 10asti. Yöunet nukkuu klo 20-8
Ap
Eikä herää kertaakaan tuona 20-8?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millä takaat, että kaikki alkoholi on poistunut maidostasi tuohon mennessä?
Täällä saa aina ikäviä kommentteja. Jos kyse on hyvän ystävän häistä, nämä ovat kerran elämässä tilanteita.
Hotellihuone hääpaikkakunnalta on minusta paras idea. Ap voisi käydä siellä tarvittaessa ja palata juhliin.
Jos ap:n vauva kuitenkin juo vettä tuttipullosta, on vauva teknisesti kykenevä juomaan siitä (mikä on lupaavaa). Oletko kokeillut, että olisit ”kävelyllä” tms ja joku muu antaisi maitoa pullosta. Voi olla, että kunnon nälässä ap:n vauvalle kelpaisi pullo. En usko, että ihmislajin vauvat kuolevat nälkään ilman rintaa.
Jos vauva syö ja juo hyvin muuta, niin selviää ap:n reissun näkemättä nälkää ilman rintamaitoa. Mutta tosiaan voi olla hoitajalle rankka yö. Mutta pääseehän juhlista taksilla kotiin, jos vauvan ja hoitajan hermot menee.
Kai se täytyy jättää juhlat välistä. :( Vihkimistä ja ruokailua en miellä juhliksi. Häätanssi, kakun leikkaaminen, ilotulitus ja muu ohjelma jää välistä. Joten ei, en miellä pelkkää vihkimisyä ja ruokailua juhliksi. Harmin paikka, lapsi se on tärkein joten ei kai se muu auta kuin jättää välistä.
Ap
Jos joudut kysymään vastaus on ei.
Ei pärjää. Enkä laittaisi ketään väliläteen kuuntelemaan nälkäitkua. Se on sydäntä raastavaa.