Hauskaa että nykyajan lasten ja nuorten on vaikea uskoa, että joskus ei ollut internetiä...
Vaikka ymmärrän kyllä, koska itsestäkin on hassua ajatella aikaa, jolloin sitä ei ollut. Meidän oli oikeasti pakko arvata, kysyä joltain tutulta tai etsiä tietoa kirjoista ja luottaa niihin, kun jotain piti tietää. Kuulostaa kauhean epävarmalta "tiedolta" nykyaikaan verrattuna.
Kommentit (5)
Aloin käyttää aktiivisesti nettiä n. 98-99, mutta kyllä se oli niin onneton vielä. Hakukoneetkin surkeita, suosituin oli Altavista. Lähinnä muutamia uutsiotsikoita muutamilla medioilla, kuntien sivustoilla oli ehkä se yksi esittelysivu eikä mitään muuta. Eniten hyötyä oli juna- ja bussiaikatauluista.
Onneksi olen säätänyt VHS nauhurin ja lasten kasetteja. Voin sitten näyttää tuleville polville miten minun lapsuudessa katseltiin piirrettyjä :)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen säätänyt VHS nauhurin ja lasten kasetteja. Voin sitten näyttää tuleville polville miten minun lapsuudessa katseltiin piirrettyjä :)
Näkeehän sen netistäkin, miten nauhuria käytettiin ja kaiken muunkin. Mitään rojua ei siksi tarvitse säästää.
Käytin graafista nettiä jo joskus 1995, Mosaic / Netscape 1.0 selain oli käytössä ja koneena Unix-työasema. Suomalaisia nettisivustoja oli silloin jotain 50?
Tätä ennen olin jo käyttänyt unixin tekstipohjaisia nettipalveluja kuten newssejä ja emailia.
Tiedä häntä, nykyisestä tietotulvasta kun pitäisi poimia se oleellinen ja se on vaikeaa joskus jopa mahdotonta.