Miksi smoothieihin tungetaan aina banaania täyteaineeksi?
Hyh. Esim. tämä on nimeltään "marjasmoothie", mutta ylläri ylläri, toiseksi eniten siinä on banaanisosetta. Onko banaani muka marja ?!?
Ja se banaanin ällöttävä maku peittää kaiken muun alleen...
Kommentit (34)
Itse saa tehdä minkälaista haluaa, no ihanko tosi? Eiköhän tässä ollut kyse niistä valmiina ostettavista kuitenkin...
Olen muuten itse juuri miettimässä smoothiesekoittajan ostoa ja se on kyllä iso juttu tällaiselle kaikkea ruoanlaittoa vihaavalle...olen melkein viisikymppiseksi selvinnyt ilman minkään sortin tehosekoitinta.
Vierailija kirjoitti:
Banaani ei maistu miltään.
Ai ei muka?! Sehän just maistuukin.. suorastaan läpitunkevan ällöltä!
Vierailija kirjoitti:
Itse saa tehdä minkälaista haluaa, no ihanko tosi? Eiköhän tässä ollut kyse niistä valmiina ostettavista kuitenkin...
Olen muuten itse juuri miettimässä smoothiesekoittajan ostoa ja se on kyllä iso juttu tällaiselle kaikkea ruoanlaittoa vihaavalle...olen melkein viisikymppiseksi selvinnyt ilman minkään sortin tehosekoitinta.
Jaa, no sitten. Sulle on näköjään ihan sama mitä sontaa suuhusi laitat.
Itse laitan banaania smoothieen koska
- tarvitsen hiilaria eli energiaa, joita marjoissa tai esim. omenassa ei hirveästi ole
- haluan sakeutta
- haluan makeutta
Vierailija kirjoitti:
Banaani tekee fruitien ällöttävän väriseksi ja sokerikseksi eli aika epäterveelliseksi. Laitan vain marjoja, melonia ja vettä ja se makeus riittää hyvin mielestäni.
Ihmettelen aina suuresti tätä, että tavalliset ihmiset sanoo hedelmien olevan jopa epäterveellisiä sokerisuutensa takia.
Sokerin määrä on aidosti terveellisessä ruokavaliossa niin pieni, että hedelmien sokerimäärä ei vaikuta siihen mitenkään. Vitamiinit ja muut hyvät puolet menevät kyllä tämän edelle. Esimerkiksi banaani tekee myös hyvää suolistolle.
Mutta nää on just näitä, että ihmiset syö muutenkin vähän mitä sattuu, ja sitten välttelee vitamiinipitoisia hedelmiä koska "niissä on sokeria". Sama juttu pähkinöiden kanssa, niissä on "paljon rasvaa".
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas joko banaani tai avokado täytyy olla smoothiessa. On hyvää. Parasta on mango-banaanismoothie. Tai joku appelsiini, avokado ja omppu.
Mutta saisihan noissa valmiissa olla enemmän vaihtoehtoja heille, ketkä eivät halua banaania.
En tajua mitä teen väärin mutta kun tein ton mango-banaani smoothien niin en maistanu siinä mitää mangoa, ainoastaan vaa sitä banaania. Oli vähän pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaani tekee fruitien ällöttävän väriseksi ja sokerikseksi eli aika epäterveelliseksi. Laitan vain marjoja, melonia ja vettä ja se makeus riittää hyvin mielestäni.
Ihmettelen aina suuresti tätä, että tavalliset ihmiset sanoo hedelmien olevan jopa epäterveellisiä sokerisuutensa takia.
Sokerin määrä on aidosti terveellisessä ruokavaliossa niin pieni, että hedelmien sokerimäärä ei vaikuta siihen mitenkään. Vitamiinit ja muut hyvät puolet menevät kyllä tämän edelle. Esimerkiksi banaani tekee myös hyvää suolistolle.
Mutta nää on just näitä, että ihmiset syö muutenkin vähän mitä sattuu, ja sitten välttelee vitamiinipitoisia hedelmiä koska "niissä on sokeria". Sama juttu pähkinöiden kanssa, niissä on "paljon rasvaa".
Sokeri on aina sokeria. Parempia ja terveellisempiä vaihtoehtoja löytyy, joten banaanin voi hyvin jättää väliin. Sama pähkinöiden kanssa. Muutakin terveellistä löytyy, kuin juuri nämä mainitut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas joko banaani tai avokado täytyy olla smoothiessa. On hyvää. Parasta on mango-banaanismoothie. Tai joku appelsiini, avokado ja omppu.
Mutta saisihan noissa valmiissa olla enemmän vaihtoehtoja heille, ketkä eivät halua banaania.
En tajua mitä teen väärin mutta kun tein ton mango-banaani smoothien niin en maistanu siinä mitää mangoa, ainoastaan vaa sitä banaania. Oli vähän pettymys.
No ei kai avokado nyt banaanin kanssa miltään maistukaan, sehän on tosi miedon makuista. Laita jompaa kumpaa kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri on aina sokeria. Parempia ja terveellisempiä vaihtoehtoja löytyy, joten banaanin voi hyvin jättää väliin. Sama pähkinöiden kanssa. Muutakin terveellistä löytyy, kuin juuri nämä mainitut.
En minäkään ymmärrä, miten voidaan kuvitella, että hedelmien sokeri olisi jotenkin haitatonta, koska hedelmissä on vitamiineja. Toisaalta eihän ulkolaisissa hedelmissä edes mitään vitamiineja olekaan, nehän eivät pääse kypsymään auringonvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai avokado nyt banaanin kanssa miltään maistukaan, sehän on tosi miedon makuista. Laita jompaa kumpaa kerrallaan.
Ai sori, puhuitkin mangosta...mutta olen kyllä huomannut, että se banaani peittää tehokkaasti muita makuja.
Avokado on tosi hyvä vaihtoehto banaanille smoothiessa. Se on koostumukseltaan kermainen ja tasarakenteinen, mutta miedon makuinen eikä yhtään makea. Mantelikin tuo kiinteyttä smoothieen eikä ole makea eikä mielestäni liian hallitseva maultaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä laitan omaan smoothieeni aina vain erilaisia marjoja (mustikka, vadelma, mansikka, mustaherukka jne jne), sekä maustamatonta ab jogurttia. En yhtään mitään muuta. On kyllä kunnon terveyspommi :) Laitan marjoja tosi reippaasti ja jogurttia en niinkään paljoa, tulee ihanan paksua ja kuohkeaa smoothieta. Tai jos haluaa löysempää, niin laittaa enempi jogurttia.
Laitan banaania rakenteen takia, mutta pidän kyllä sen maustakin. Itsehän ne smoothiet kannattaa tehdä, niin saa juuri sellaista kuin haluaa. Kauppojen smoothieista en tykkää yhtään.