Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää kotiin murtautuminen sorkkaraudalla?

Vierailija
10.04.2018 |

Tai ylipäätäänkin. Kyseessä kerrostalon puinen ovi. Normaali Abloy lukko tietenkin on ja turvaketju, mutta paljonko näistä on hyötyä jos joku yrittää tulla väkisin sisään?

Mustasukkainen väkivaltainen exä on alkanut uhkailemaan. Sanoi että tulee tosta noin vaan sorkkaraudalla ovesta sisälle ja saa repäisemällä turvaketjun auki ja tekee pahaa mulle jos haluaa.

Haluaisin pystyä nukkumaan yöni tietäen että olen varmasti turvassa. Pelottaa ja stressaa hirveästi!

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomessa päätyy linnaan jos tappaa kotiin murtautujan tai sellasen ihmisen joka on kohdistanut väkivaltaa sinuun?

Toisaalta en välitä vaikka joutusin taposta vankilaan, pääasia että oma henki säilyy ja ei tarvii pelätä sitä hullua enää.

Vierailija
22/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän mukaan sorkkaraudalla pystyy kuulemma murtamaan oven aika äänettömästi ja en varmasti heräis siihen? pippurisumutetta ei taida suomessa enää laillisesti saada mistään, ainoastaan vartijoilla on oikeudet sellasiin... kysyin yhdeltä vartija tuttavalta että voisko hän myydä mulle yhden pippurisumutteen niin ei kuulemma voi koska hänelläkin on vain yksi kappale ja niistä pidetään tarkkaa kirjaa. Joutuisi ongelmiin jos väittäisi nykyisen kadonneen ja tarvitsisi uuden. :(

En usko että exä uskaltaa päiväs aikaan kuitenkaan kadulla kimppuun käydä, liikkuu niin paljon muitakin ihmisiä, että varmasti ois silminnäkijöitä ja joutuis kuseen.

Saksalaisista nettikaupoista saat tilattua kaasusumuttimia tai kaasuaseita, jotka ovat samaa kamaa kuin poliisienkin käyttämä.

Myydään koirien karkottamiseen (saksan lain vuoksi), mutta tietenkin käy yhtä hyvin myös ihmisten lamaannuttamiseen hetkiseksi.

Tilaaminen periaatteessa laitonta, mutta se nyt taitaa olla ongelmistasi pienimpiä.

Googlaa ja tilaa.

Jääkö tuosta tullissa kiinni ja tuleeko sakot? uskaltaako sen sumutteen toimivuutta mitenkään testata?

Hyvin pieni mahdollisuus että jää tullin haaviin. Sakothan siitä tulee jos kärähdät.

You tubesta löydät videoita kaasun vaikutuksesta ihmisiin ja lamauttaa kyllä tehokkaasti kun sitä silmilleen/kasvoilleen saa. Sisätiloissa käytettynä ongelmana kaasun leviäminen myös suihkuttajan silmille. Myynnissä myös geelisumutteita jotka sopivat paremmin sisätiloihin.

Sumuttimet myydään toimintakuntoisena, eikä niitä voi oikeastaan testailla etukäteen. Parempi että purkki on täynnä silloin kun sitä tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa paksu rautainen pankin holviovi ja panssarilasit ikkunoihin.

Vierailija
24/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki 20 cm paksu teräsovi.

Vierailija
25/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tulee vaikka moottorisahalla oven läpi tai ikkunasta läpi jos niin on päättänyt. Suosittelen oveen ja ikkunoihin rautakaltereita, niiden läpi ei pääse moottorisahallakaan.

Meinaatko ettei kukaan reagoi moottorisahan ääneen rappukäytävässä? Eikä ap kuule sitä?

Vierailija
26/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkäisin enemmän molotovinkoktaileja ikkunasta sisään.

Vierailija
27/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa onneks turvaa luo kans se, että naapurit on lähellä ja monissa kerrostaloissa on myös huono äänieristys joten jos huudat täyttä kurkkua APUA! tai menet hädissäsi hakkaamaan naapurin ovea niin luulisi jonkun tulevan auttamaan. Toki ihmiset voi olla myös niin itsekkäitä ettei avaa ovea ja auta...

En ymmärrä miksi suomessa ei saa puolustaa itseään, myydään siis tehottomia turvasuihkeitakin!?

Vierailija
28/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän mukaan sorkkaraudalla pystyy kuulemma murtamaan oven aika äänettömästi ja en varmasti heräis siihen? pippurisumutetta ei taida suomessa enää laillisesti saada mistään, ainoastaan vartijoilla on oikeudet sellasiin... kysyin yhdeltä vartija tuttavalta että voisko hän myydä mulle yhden pippurisumutteen niin ei kuulemma voi koska hänelläkin on vain yksi kappale ja niistä pidetään tarkkaa kirjaa. Joutuisi ongelmiin jos väittäisi nykyisen kadonneen ja tarvitsisi uuden. :(

En usko että exä uskaltaa päiväs aikaan kuitenkaan kadulla kimppuun käydä, liikkuu niin paljon muitakin ihmisiä, että varmasti ois silminnäkijöitä ja joutuis kuseen.

Saksalaisista nettikaupoista saat tilattua kaasusumuttimia tai kaasuaseita, jotka ovat samaa kamaa kuin poliisienkin käyttämä.

Myydään koirien karkottamiseen (saksan lain vuoksi), mutta tietenkin käy yhtä hyvin myös ihmisten lamaannuttamiseen hetkiseksi.

Tilaaminen periaatteessa laitonta, mutta se nyt taitaa olla ongelmistasi pienimpiä.

Googlaa ja tilaa.

Aserikoksista saa Suomessakin rehellisen ihmisen mittapuussa ihan tuntuvia rangaistuksia. Maksimirangaistus 2 vuotta vankeutta. Törkeästä 4 vuotta.

Vierailija
29/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä lämpölasista tule ihan pienet pullot läpi.

Vierailija
30/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välioveenkin joku lukitus ja yöksi lipasto oven eteen :(

+30 kiloinen koirakin pidättelee hetken

Vierailija
31/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisit ison susikoiran yökylään hoitoon kaveriksi vahtimaan, semmoinen puree renttua reiteen. Tai homma vaikka omaksi. Naisten uhkailijat ovat aina raukkamaisia pelkureita. 

Vierailija
32/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus matkapalohälytin, jonka pystyi laittamaan oveen. Hälytin huusi, jos joku yritti avata oven.

Säikytin siivoojat ikävästi.

Vierailija
33/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa ja tilaa.

Aserikoksista saa Suomessakin rehellisen ihmisen mittapuussa ihan tuntuvia rangaistuksia. Maksimirangaistus 2 vuotta vankeutta. Törkeästä 4 vuotta.

Olen kärähtänyt kerran sumuttimen hallusssapidosta ja toisen kerran laittomasta aseesta.

Tuli hieman hölmöiltyä nuoruudessa :-)

Molemmilla kerroilla oikeudenkäynti (hieman muutakin mukana) ja tuomiona sakkoja.

Vierailija
34/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin ikkunaan joku heitti yhtenä vappuna sellaisen tiiliskiven kokoisen katukiven. Kolmesta lasista särkyi vain ulommainen. Väittäisin että polttopulloa ei heitetä Suomessa kovinkaan monesta ikkunasta sisään.

Vierailija
35/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorkkaraudan estoraudalla.

Vierailija
36/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa ja tilaa.

Olen kärähtänyt kerran sumuttimen hallusssapidosta ja toisen kerran laittomasta aseesta.

Tuli hieman hölmöiltyä nuoruudessa :-)

Molemmilla kerroilla oikeudenkäynti (hieman muutakin mukana) ja tuomiona sakkoja.

Lievästä aserikoksesta selviää sakolla. Et tainnut edes käyttää sitä? Kannoitko edes mukana vai löytyikö jonku kotietsinnän yhteydessä. PS. Törkeään riittää suunnitelmallisuus.

Vierailija
37/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muuta välinettä kuin sorkkarauta estämään murtautuminen? Käytä mielikuvitusta.

Vierailija
38/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin ikkunaan joku heitti yhtenä vappuna sellaisen tiiliskiven kokoisen katukiven. Kolmesta lasista särkyi vain ulommainen. Väittäisin että polttopulloa ei heitetä Suomessa kovinkaan monesta ikkunasta sisään.

Niin, ensin pitäisi heittää tiili ja sitten vielä samasta rei'ästä pullo.

Vierailija
39/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tulee vaikka moottorisahalla oven läpi tai ikkunasta läpi jos niin on päättänyt. Suosittelen oveen ja ikkunoihin rautakaltereita, niiden läpi ei pääse moottorisahallakaan.

Meinaatko ettei kukaan reagoi moottorisahan ääneen rappukäytävässä? Eikä ap kuule sitä?

No mitäs meinasit tehdä äijälle joka heiluu moottorisahan kanssa?

Vierailija
40/99 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis murtosuojaraudasta voisi olla jotain apua? mutta nuo turvaketjutkin on kusetusta, niistä ei oo todellisuudessa kauheasti hyötyä...?

Ja siihenkään ei näköjään voi luottaa, että kun ovi on lukossa niin kukaan ulkopuolinen ei pääse millään tavalla sisälle. Ei kai tässä auta muu sitten kuin venata ehkä omaa murhaansa ja toivoa että kerkeää jotenkin soittaa kytille jos pahin on tapahtumassa...

Tää äijä lauko uhkauksensa päin naamaa, joten on sen verran älykäs kans ettei mitään jälkiä jätä, jos ois uhkauksista kirjalliset todisteet niin tottakai veisin ne poliisille.

Asetta mulla ei oo ikinä ollut, joten tuskin osaisin sellasta edes käyttää...

Poliisille ilmoittaessa et tarvitse mitään todisteita. Tärkeintä on että poliisi on tietoinen sinuun kohdistuvasta uhasta ja ottaa sen vakavasti, jotta tulee tarvittaessa nopeasti paikalle.

Todisteita tarvitaan sitten aikanaan oikeudessa, jos haet esim. lähestymiskieltoa tms. Todisteiden hankkiminenkin on sitä paitsi poliisin tehtävä, jos he päättävät tutkinnan aloittaa.

Itse ilmoitin poliisille, eikä poliisi voinut tehdä mitään. Sen sijaan poliisille ilmoittaminen vain lisäsi hullun raivoa minua kohtaan. Ja lähestymiskiellolla nyt ei tee mitään. Se on pelkkä paperin pala, jolla hullu joutuu lukkojen taakse minuutiksi, jos on ensin rikkonut lähestymiskieltoa about 50 kertaa. Suomessa päävikainen saa rauhassa terrorisoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän