Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytöstavat hakusessa...

Vierailija
10.04.2018 |

Olin ajelemassa tavoistani poiketen sporalla (välttelen niitä juuri tietyntyyppisten naisten ja spurgujen takia) useampi kassi mukana, koska olin tulossa matkalta. Snobin näköinen nainen tuli sporaan kahden leikki-ikäisen lapsen kanssa ja koska kulkuneuvo oli lähes täynnä tarjouduin antamaan paikkani lapsille. Mitä tekee nainen? Kivahtaa, lähes huutaa, todella epäkohteliaasti: "Ei tarvitse!". Seisotti sitten toista lasta mielummin kuin otti paikan vastaan. Minä vastasin hymynkare huulilla: "Ei sitten, minulle kyllä kelpaa."

Mielipiteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se tahtoo nykyään olla.

Vierailija
2/3 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on käyttäytymistä. Minä olen huomannut pk- seudulla, että koululaiset, nuoret naiset ja miehet ja keski-ikäiset miehet eivät tarjoa paikkaansa edes mummoille tai kantamusten kanssa kulkeville papoille, nuoremmista puhumattakaan.

Itse joskus tarjoan paikkaani (olen 66-vuotias) vanhemmille ja vauvojen kanssa kulkeville naisille, koska nuoret vätykset vain tuijottavat kännykkäänsä. Eikö missään enää opeteta tätä paikan tarjoamistakaan? Ehkä noiden vätysten jalat eivät todellakaan kestä 10-20 minuutin seisomista. 

Hirveintä on, jos he eivät edes tiedä toimivansa väärin, mutta eikö tuon tajua jo 7-vuotiaskin...  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan on käyttäytymistä. Minä olen huomannut pk- seudulla, että koululaiset, nuoret naiset ja miehet ja keski-ikäiset miehet eivät tarjoa paikkaansa edes mummoille tai kantamusten kanssa kulkeville papoille, nuoremmista puhumattakaan.

Itse joskus tarjoan paikkaani (olen 66-vuotias) vanhemmille ja vauvojen kanssa kulkeville naisille, koska nuoret vätykset vain tuijottavat kännykkäänsä. Eikö missään enää opeteta tätä paikan tarjoamistakaan? Ehkä noiden vätysten jalat eivät todellakaan kestä 10-20 minuutin seisomista. 

Hirveintä on, jos he eivät edes tiedä toimivansa väärin, mutta eikö tuon tajua jo 7-vuotiaskin...  

Uskaltaisin väittää, että ihmiset oppivat kohteliaiksi ja avuliaiksi silloin, kun itse ovat myös tälläisen toiminnan kohteena. Siksi on outoa syyttää nuorisoa siitä, että ovat vain synnynnäisesti kehno sukupolvi jota ei kiinnosta kukaan muu. Mistä ovat tämän oppineet? Todennäköisesti siitä, että moni nuorison edustaja on yleisesti jätetty nykymaailmassa enemmän tai vähemmän "oman onnensa nojaan" monilla eri osa-alueilla. En syytä yksittäisiä ihmisiä, mutta ei keltään voi odottaa yksipuolista altruismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän