Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valokuvassa näkyy 7 kpl linja-autoja Hämeenkadulla ja tamperelaiset ovat ihan ihmeissään tästä kauheasta kaaoksesta.

Vierailija
10.04.2018 |

https://www.voice.fi/ilmiot/a-161103

Vau, ihan kuin Intiassa! Nääs.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hellyttävää, kun tamperelaiset saa verenpaineen nousemaan tappiin, kun muutama onnikka ajelee vähän siksakkia...

Mitenkähän ne pärjäis maailmalla: http://cdn.jetlaggin.com/wp-content/uploads/2017/03/02162704/traffic.jpg

Vierailija
22/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, miten kaaoksen tuntu on ihan suoraan suhteessa siihen, kannattaako ratikkaa vai ei. Olen ratikkamyönteinen, enkä koe keskustan liikenteen olevan minkäänlaisessa kaaoksessa. Liikun siellä kuitenkin joka ainoa päivä bussilla, pyörällä ja kävellen, pari kertaa viikossa myös yksityisautolla. Hyvin pääsee ja bussien aikataulutkin pitävät hämmentävän hyvin. Joukkoliikennekielteisille taas kaksi bussia jonossa on jo automaattisesti kaaos!!!, ruuhka!!! ja yksityisautoilijoiden sortaminen!!!

Ei se nyt noinkaan ole. Oon ratikkamyönteinen ja silti vituttaa. Kaikki rumaa, reitit muuttuu koko ajan ja 10 km pätkältä kadut kaivettu joka kohdasta auki mutta mitään ei tapahdu viikkoihin joissain kohdissa. Eikö olis voitu tehdä yhtä kohtaa kerralla loppuun ja sit vasta sössiä muualla. Eli siis vituttaa. T. Keskustassa asuja joka kannattaa itse ratikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hellyttävää, kun tamperelaiset saa verenpaineen nousemaan tappiin, kun muutama onnikka ajelee vähän siksakkia...

Mitenkähän ne pärjäis maailmalla: http://cdn.jetlaggin.com/wp-content/uploads/2017/03/02162704/traffic.jpg

Tamperelaisethan joutuivat rakentamaan kymmenien miljoonien rantatunnelinkin siksi, että 15 minuutin ajan päivittäin rantatiellä joutui hidastamaan ajonopeutta 60km/h 'liikenneruuhkan' takia. Voi elämän kevät.

Vierailija
24/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei yhtään harmita keskustan ruuhka tai liikenne, en enää mene keskustaan. Rautatieasemaa käytän mutta en kulje keskustan läpi. En mene Stockalle tai Sokokselle tai Koskikeskukseen. Keskusta on ihan hirveän ruma, rakentamista ja rännejä, helvetinmoinen työmaa. Patsaat puuttuu tietenkin ja Hämeensilta on joku kelkkaränni.

Maaliskuussa kävelin Hämeenkadun päästä päähän kusitihkussa ja päätin etten kahteen vuoteen mene keskustaan kun ei välttämättä tarvitse. Unohdan ravintolat, baarit ja teatterit, vaate- ja kenkäkaupat. Ei nappaa se kaaos ja hirveä remppa, pöly ja rumat peitelevyt. Pitäkää keskustanne jos rakentamiseen ei kuulu hillitympi suojaus ja kävelijöiden huomioiminen leveämmillä kulkuväylillä. Ostolakko ja kuluttaminen vähintään kaksi vuotta on ihan paikallaan. Ehkä hurautan ratikalla sitten joskus katsomaan keskustaa kun patsaat ovat taas paikallaan.

Mitään uutta ei saa tulla ja ömmöm mömmöm.

Miten siihen sais leveemmät väylät jalankulkijoille? Bussien pitää mahtua.

Luin että siihen sillan viereen rakennettas jalankulkijoille väliaikanen väylä.

Tiesitkö että Hämeensilta on huonossa kunnossa? Sitä ei viissiin saa korjata.

Toki saa tulla uutta ja saa rakentaa. Minua ei vaan huvita kuluttaa aikaani rakennustyömaalla. palataan asiaan kun keskusta on valmis ilmaa voi hengittää, ja keskustassa voi kävellä. Olen kuullut vastaavia mielipiteitä keskustan välttämisestä useammalta ihmiseltä. No mutta me emme sitten ainakaan lisää ruuhkaa, hyvä juttu.

Vierailija
25/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää, että aniharvoin noilla työmailla näkyy olevan ketään töissä. Ja jos on, niin yksi tai kaksi miestä. Ilmeisesti tämä ratikan rakennus on annettu jollekin parin miehen firmalle, jolla menee sen kanssa 100 vuotta.

Vierailija
26/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni bussikuski on burnoutin partaalla? Liikenne ratikkaraitilla on järkyttävää pomppurallia.

Kysyin bjssikuskikaverilta. Vähän ärsyttää ahtaat pysäkit, mutta siellä mitään burnoutteja ole. Kuskit on tottunut muutoksiin ja vensklaamiseen.

Vierailija
27/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tympii tuo rautatietyömaa sen verran pahasti, että en kyllä mene kertaakaan sillä vekottimella. Keskustassa ja Hervannassa katuja ollut auki jo vuoden verran. No onpahan saatu keskustan liikkeet ahdinkoon.

Ja miten tämä on vaikuttanut elämääsi muuten, kuin hidastanut ehkä työmatkaasi himpun verran?

Liikennejärjestelyt muuttuvat jatkuvasti, tiet on siinä kunnossa, että kävelyvauhtia ajettaessakin saa pelätä milloin jotain hajoaa. Ja tätä on kohta vuosi katseltu.

Vierailija
28/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku journalisti voisi selvittää paljonko löytyy esimerkiksi VRJ Groupin osakkeita ratikan puolesta äänestäneiltä. Tai mitä muita kytköksiä löytyy maarakennusfirmoihin. Harmittaa katsella kun verorahoja hassataan tuollaiseen ja samaan aikaan tiet ovat muualla ihan karmeassa kunnossa.

Vierailija
29/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on totta, että ikinä ei tiedä kun keskustaan päin lähtee, että missä vihneessä pysäkit milloinkin mahtavat sijaita ja miten monta sataa metriä pitää kävellä ennen pystyy ylittämään tien. Ja sekin tapahtuu sitten kuraista perunpeltoa pitkin.

Vierailija
30/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli myöhästynyt Hervannassa tentistä, kun bussi oli ollut 45 minuuttia myöhässä. Mitä ei lähtenyt ajoissa, no joo, oli lähtenyt yhtä bussia aeimmalla kuin yleensä, mutta kävellen olisi ollut jo perillä...

Vierailija
31/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ennen joulua oikeasti jumissa bussissa rautatietunnelissa 45 minuuttia tietyömaan takia. Siinä bussissa ei ollut muuten sillä hetkellä yhtäkään ratikan ystävää.

Vierailija
32/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei osaa olla kaupunkilaisia. Eivätkä osaa myöskään rakentaa viihtyisää kaupunkia.

Tamperekin on ihan helvetin ruma paikka, hyi että. Suomalaiset kaupungit ovat juurettomia, kaikki rakennuskanta joltain 60-70- tai 80-luvuilta. Lähiökaavoitusta.

Vierailija
33/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä oo mitään kaaosta. Bussit kulkee ajallaan. Pysäkit on vähän vaihtanu paikkaa. Hyvin on hoidettu toi keskustan alue,jos sen nyt voi hyvin hoitaa mitenkään päin tällaisessa tilanteessa.

Eihän nää järjestelyt nyt ikuisesti kestä. Muutenkin autolla kannattanut aina kiertää muualta kuin Hämeenkadulta, joten ei täs mitään ihmeellistä.

Voin kuvitella, että kuvan kaltaisesti on päässyt käymään. Kuskeilla täs on eniten duunia säheltää tuolla työmaalla. Mut ylipäänsä ei ole tuollaista ruuhkaa missään.

Elämäntapa valittajat valittaa. Siitä voi päätellä näiden ihmisten suhtautumisen elämään.

Niin siis Hämeenkadun läpihän ei ole saanut pitkään aikaan ajaa. Tampereen keskusta on vielä huonommassa paikassa kuin Helsingin keskusta, kapealla kannaksella kahden ison järven välissä, ja sitten se on vielä jaettu keskeltä kahtia leveällä joella. Siltoja on liian vähän, joten korvaavat reitit ovat vähissä.

Vierailija
34/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keskustan liikenne on ihan peestä. Juuri niin kuin artikkelissa todetaan, joka viikko reitti muuttuu, mistä ajetaan ja mistä ei enää ajeta. Tiet poikki ja yksisuuntainen muuttuu koko ajan. Parkkipaikat muuttuvat ja joutuu miettimään miten ihmeessä pääsen sinne minne olen menossa. Keskustaan en enää mene, ellei ole pakko. Liikkeet kärsivät takuuvarmasti asiakaskadosta. Go Tampere go!

Naapurikuntalainen

Se on ihan miten asiat kokee....

Jotkut Hämeenkyröläiset ei uskalla ajaa edes normaalisti keskustassa. Tuu bussilla jatkossa.

En taida tulla bussilla. Olen viisihenkinen perheen äiti ja viikon kauppaostokseni eivät mahdu käsiini. Otan siis oman autoni ja karautan lähiön automarketiin ja kierrän keskustan kaupat kaukaa. Olisi todella mielenkiintoista saada tilastotietoa, miten keskustan kaupoilla nyt menee ja kuinka paljon ratikkahanke on vähentänyt myyntiä. Juuri katselin Sammonkadun Kotipizza, joka oli aidattu tietyömaan taakse. Miten sinne edes pääsisi asiakkaaksi, jos olisi halunnut poiketa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän