Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako narsisiti

tinaa
10.04.2018 |

Tietääkö narsisti, että se on narsisti? Tajuaako se, että käytös on kuin 15 -vuotiaan?
Jos narsistille listaa kaikki ne pöljät touhut, joita se tekee ja vertaa niitä sen touhuja esim. artikkeliin, jossa kerrottu step-by-step narsisitin tyypilliä ominaisuuksia, niin tajuaako, että "hei, mähän olen narsisti".

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos narsisti tajuaa olevansa narsisti, hän on ylpeä siitä. Se kuuluu taudinkuvaan että asiat kääntyy noin päin. Narsistius tekee hänestä spessun.

Taitaa riippua, onko siitä hänelle hyötyä vain haittaa.

Missä mielessä? Narsistin ydintunne on perusteeton ylemmyydentunne eikä sitä mikään horjuta kuin pieneksi hetkeksi. Jos horjuttaa ja henkilö oikeasti ymmärtää, hän on jo astumassa ulos narsismista.

Jos narsisti on vaikka aiheuttanut kuolemantuottamuksen, hän kieltää narsismin, koska muutoin hänellä olisi kiinnijäämisen vaara. Jos narsisti jää kiinni, hän vetoaa mielenhäiriöön ja miten muut ihmiset ovat aiheuttaneet hänelle narsismin, uhriutuu.

Vierailija
22/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosista en tiedä, mutta tunnen muutaman hyvin narsistisesti käyttäytyvän henkilön, tosin luulen että heillä on persoonallisuushäiriö, jossa on piirteitä niin narsismista kuin epävakaastakin luonnehäiriöstä. Tunnen tosiaan ainakin kolme tällaista henkilöä, yksi on lähisukulainen. Pahin näistä syyttää muita narsisteiksi ja luonnehäiriöisiksi-ilman että kukaan häntä on semmoiseksi nimitellyt. Ja projisoi 100% omat, isot ongelmansa muiden ominaisuuksiksi. Siis pilkkaa, nimittelee, halveksii ja syyttää muita jos sun mistä, jotka kaikki ovat ilmiselvästi hänen omia ominaisuuksiaan. Mahdollisuus kyseenalaistaa omaa toimintaansa tai olla oikeasti vuorovaikutuksessa on hänellä takalukossa. Sellaista ei siis ole. Eikä hän ymmärrä yhtään sitä, että hän tosiaan näkee muissa nuo omat, voimakkaat häiriönsä. Kukaan noista tuntemistani luonnehäiriöisistä ei pysty suoraan katsekontaktiin- kanssani. Enkä usko että kukaan heistä koskaan muuttuu tai kehittyy yhtään, ikävä kyllä. Melkoista soppaa nuo luonnehäiriöt taitavat yleensä olla, puhttaasti jotain tiettyä, esim narsismia, on varmaan aika vähän.

Täysin eri mieltä tuosta silmiinkatselun välttelemisestä. Tuntemani tapaukset tuijottavat kivettyneellä katseella suoraan silmiin.

tunnistan myös tuon ylikiinteän katseen narsistilta. mutta tuijotus ei ole kontaktia toiseen ihmiseen vaan pelottelua. se on vallankäyttöä ja ahdistelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat henkisesti lapsen tasolle jääneitä lällätteleviä paskapää mielipuolia. 

Sisältä ovat täyttä paskaa...hyi stna

Vierailija
24/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosista en tiedä, mutta tunnen muutaman hyvin narsistisesti käyttäytyvän henkilön, tosin luulen että heillä on persoonallisuushäiriö, jossa on piirteitä niin narsismista kuin epävakaastakin luonnehäiriöstä. Tunnen tosiaan ainakin kolme tällaista henkilöä, yksi on lähisukulainen. Pahin näistä syyttää muita narsisteiksi ja luonnehäiriöisiksi-ilman että kukaan häntä on semmoiseksi nimitellyt. Ja projisoi 100% omat, isot ongelmansa muiden ominaisuuksiksi. Siis pilkkaa, nimittelee, halveksii ja syyttää muita jos sun mistä, jotka kaikki ovat ilmiselvästi hänen omia ominaisuuksiaan. Mahdollisuus kyseenalaistaa omaa toimintaansa tai olla oikeasti vuorovaikutuksessa on hänellä takalukossa. Sellaista ei siis ole. Eikä hän ymmärrä yhtään sitä, että hän tosiaan näkee muissa nuo omat, voimakkaat häiriönsä. Kukaan noista tuntemistani luonnehäiriöisistä ei pysty suoraan katsekontaktiin- kanssani. Enkä usko että kukaan heistä koskaan muuttuu tai kehittyy yhtään, ikävä kyllä. Melkoista soppaa nuo luonnehäiriöt taitavat yleensä olla, puhttaasti jotain tiettyä, esim narsismia, on varmaan aika vähän.

Täysin eri mieltä tuosta silmiinkatselun välttelemisestä. Tuntemani tapaukset tuijottavat kivettyneellä katseella suoraan silmiin.

tunnistan myös tuon ylikiinteän katseen narsistilta. mutta tuijotus ei ole kontaktia toiseen ihmiseen vaan pelottelua. se on vallankäyttöä ja ahdistelua

Juuri näin! Katse ei tarjoa oikeaa kontaktia.

Vierailija
25/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos narsisti tajuaa olevansa narsisti, hän on ylpeä siitä. Se kuuluu taudinkuvaan että asiat kääntyy noin päin. Narsistius tekee hänestä spessun.

Missä mielessä? Narsistin ydintunne on perusteeton ylemmyydentunne eikä sitä mikään horjuta kuin pieneksi hetkeksi. Jos horjuttaa ja henkilö oikeasti ymmärtää, hän on jo astumassa ulos narsismista.

Jos narsisti on vaikka aiheuttanut kuolemantuottamuksen, hän kieltää narsismin, koska muutoin hänellä olisi kiinnijäämisen vaara. Jos narsisti jää kiinni, hän vetoaa mielenhäiriöön ja miten muut ihmiset ovat aiheuttaneet hänelle narsismin, uhriutuu.

Joo no tuossa mielessä tietenkin, mutta en tarkoittanut tuota vaan narsistin omaa sisäistä ymmärrystä itsestään.

Vierailija
26/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenut että väistävät katsetta, koska aistivat että mulla on vahva persoonallisuus ja rajat. Eikä se häiriintynyt hevonpaska mene läpi. Ehkä jotenkin pelkäävät et näen heidän häpeänsä. Minä olen itse käynyt pitkän tien noiden asioiden kanssa juuri siksi, et lapsuudenperheessäni oli persoonallisuushäiriöinen ihminen.

Vierailija
27/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenut että väistävät katsetta, koska aistivat että mulla on vahva persoonallisuus ja rajat. Eikä se häiriintynyt hevonpaska mene läpi. Ehkä jotenkin pelkäävät et näen heidän häpeänsä. Minä olen itse käynyt pitkän tien noiden asioiden kanssa juuri siksi, et lapsuudenperheessäni oli persoonallisuushäiriöinen ihminen.

narsisti varmaan juuri aistii vahvan persoonasi eikä siksi lähesty uhkaavasti. usein miesnarsistin uhreja ovat lapset ja naiset, eivät toiset terveemmät miehet

Vierailija
28/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no tuossa mielessä tietenkin, mutta en tarkoittanut tuota vaan narsistin omaa sisäistä ymmärrystä itsestään.

Minä olen kokenut, että sisäisessä ymmärryksessään narsisti on aina hyvä. Narsismi termistä hän näkee punaista, ei hyväksy näkemään mitään narsismimaista ominaisuutta itsessään. Mutta ei käsittelekään yhtään pahoja tekojaan, niissä ei ole mitään vikaa. Eikä käsittele mitään ongelmia, ne hoitaa joku muu kuin narsku 3 v. Vastuuton, marttyyrisoituu ja uhriutuu helposti, jos hänelle ei liehittele. Hänen spessuuden tunnetta ei voi olla huomaamatta halveksivasta vakiokatseesta.

Vierailija
29/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö narsistin toimiin puuttua, miten ja missä vaiheessa viimeistään?

Vierailija
30/30 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskuti, narskuti, naa naa naaaaaaaaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi