KIIRE Auttakaa minua ymmärtämään tämä lause
Tarvittaessa voidaan pääomavastikkeiden lainanlyhennysosuudet ja mahdolliset osakkaiden lainanosuussuoritukset rahastoida lainanlyhennysrahastoon.
En ymmärrä tätä lausetta. Voiko joku auttaa? Yhtiökokouksen papereissa
Kommentit (5)
Olen oman osuuteni yhden rempan lainasta maksanut kokonaisuudessaan pois. Tarkoittaako tämä että halutaan laittaa minun rahat poikimaan rahaa samalla kun muut makselee pikkuhiljaa omia lainaosuuksiaan pois? Ap
Se tarkoittaa, että osakkaat joutuvat tarvittaessa maksamaan taloyhtiölainaosuuksia myös niiden asuntojen puolesta, joissa osuuksia ei makseta, ts. uudiskohteiden myymättömät asunnot tai ne asunnot, joiden omistajat eivät velvoitteitaan hoida.
Nykyaikaisen uusasuntotuotannon järkyttävin pommi, joka poksahtaa vielä ja aiheuttaa karemeaa jälkeä.
Taloyhtiöllänne on ilmeisesti lainaa, jota asuntojen omistajat lyhentävät vastikkeessa tai sen voi maksaa esim. kertasuorituksena. Nämä varat aiotaan jostain syystä laittaa erilliseen rahastoon, josta taloyhtiö lyhentää lainaa lainanantajalle päin. En ole tämmöiseen ennen törmännyt, mutta en usko asiassa olevan mitään hämärää.
Onko rahastossa riski että minä joudun maksamaan enemmän omaa lainaosuuttani? Minä olen nyt nollilla koska olen oman osuuteni maksanut. Jos rahat on rahastossa ja se menee miinukselle niin jokainen varmaan joutuu sen miinuksen maksamaan. Eli jos tähän suostun joudun maksamaan enemmän kun muut jotka ei tavallaan ole laittanut juurikaan rahaa tähän lainaan vielä. Ap
Jos maksuista saadulle rahalle ei ole välitöntä käyttöä, se voidaan laittaa säilöön ja poikimaan rahastoon.