Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIRE Auttakaa minua ymmärtämään tämä lause

Vierailija
10.04.2018 |

Tarvittaessa voidaan pääomavastikkeiden lainanlyhennysosuudet ja mahdolliset osakkaiden lainanosuussuoritukset rahastoida lainanlyhennysrahastoon.

En ymmärrä tätä lausetta. Voiko joku auttaa? Yhtiökokouksen papereissa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksuista saadulle rahalle ei ole välitöntä käyttöä, se voidaan laittaa säilöön ja poikimaan rahastoon.

Vierailija
2/5 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman osuuteni yhden rempan lainasta maksanut kokonaisuudessaan pois. Tarkoittaako tämä että halutaan laittaa minun rahat poikimaan rahaa samalla kun muut makselee pikkuhiljaa omia lainaosuuksiaan pois? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa, että osakkaat joutuvat tarvittaessa maksamaan taloyhtiölainaosuuksia myös niiden asuntojen puolesta, joissa osuuksia ei makseta, ts. uudiskohteiden myymättömät asunnot tai ne asunnot, joiden omistajat eivät velvoitteitaan hoida.

Nykyaikaisen uusasuntotuotannon järkyttävin pommi, joka poksahtaa vielä ja aiheuttaa karemeaa jälkeä.

Vierailija
4/5 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöllänne on ilmeisesti lainaa, jota asuntojen omistajat lyhentävät vastikkeessa tai sen voi maksaa esim. kertasuorituksena. Nämä varat aiotaan jostain syystä laittaa erilliseen rahastoon, josta taloyhtiö lyhentää lainaa lainanantajalle päin. En ole tämmöiseen ennen törmännyt, mutta en usko asiassa olevan mitään hämärää.

Vierailija
5/5 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rahastossa riski että minä joudun maksamaan enemmän omaa lainaosuuttani? Minä olen nyt nollilla koska olen oman osuuteni maksanut. Jos rahat on rahastossa ja se menee miinukselle niin jokainen varmaan joutuu sen miinuksen maksamaan. Eli jos tähän suostun joudun maksamaan enemmän kun muut jotka ei tavallaan ole laittanut juurikaan rahaa tähän lainaan vielä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi