Missä iässä sait lapsesi ja oletko tyytyväinen siihen ikään?
Jos ei vielä ole lapsia, niin haluaisitko joskus?
Kommentit (68)
19.v ja 21.v
Olen tyytyväinen, muutama vuosi sitten harkittiin vielä iltatähden tekemistä, mutta nyt olen tyytyväinen että jäi haaveeksi (olen 33.v)
Lapsiluku on tässä, ainakin tällähetkellä uskon niin.
Esikoisen 21 v ja kuopuksen 25 v. Olin nuori ja vastuu suuri, hyvin on silti mennyt. Nuorena äidiksi tulemisessa on hyvät ja huonot puolensa. Jos nyt uudestaan olisin 2-kymppinen ja lapseton, niin tällä kokemuksella en hankkisi vielä noin nuorena lasta, tuo 25 v onkin sitten mielestäni jo ihan suositeltava ikä siihen hommaan.
Tänä vuonna täytän 38, enää en missään nimessä lapsia hanki. Olen edelleen yhdessä lasten isän kanssa, en halua lapsia enää hänen kanssaan (ei ole ollut vastuullisin mahdollinen isä), enkä kyllä todellakaan myöskään mitään uusperhekuvioita uuden miehen kanssa, vaikka ero joskus tulisikin. Mulla on koko aikuisikä mennyt periaatteessa tähän asti lapsiperhekuvioissa, nyt alkaa olla aika muunlaiseen elämään lasten kasvaessa. Vauvakuumeita on vuosien varrella tullut ja mennyt, ne ei enää vaikuta niin että päättäisin sen perusteella lapsen tehdä. Tiedän että vauvakuume menee ohi, jos vielä iskee, lapsia en enää tee.
Mulla ei ole lapsia, olen 26 -vuotias. Lapsi on toiveissa ja yritys päällä:)
Tiedä sitten onko tämä hyvä ikä, oikealta tuntuu.
Olen 43v eikä ole toiveita omista lapsista ollut koskaan. Miehen mukana tuli paketissa kaksi teiniä kun olin 33v.
20v sain esikoisen ja nuorimmaiset 34v. Olisin halunnut nuorimmaisetkin aikaisemmin, 8 vuotta meni yrittämiseen. Mutta hyvä näinkin, 35v. oli mun ehdoton raja. Kyllä se on hyvä tehdä lapset nuorena, en keksi mitään syytä miksi olisi jotenkin hyvä tehdä lapsia vanhana. Kroppa ja munasolutkin alkaa vanheta 25v. sitä ennen on parhaimmat ajat tehdä lapsia.
25, 28 ja 35v. Oikein hyvät iät oli jokaisen kohdalla.
Ensimmäisen lapsen sain 21 vuotiaana,toisen 30 vuotiaana. Toinen lapsi olisi saanut tulla aiemmin,eron kyllä huomaa jo nyt äitiydessä/jaksamisessa. Nuorempana ei murehtinut juurikaan,luotti erilailla että kaikki menee hyvin,nyt vanhempana murehtii ja kantaa huolta jollain tapaa enemmän. Yövalvomiset väsyttää enemmän. Lapsilukumme on tässä,ihana tietää että olemme miehen kanssa vielä suht nuoria tekemään mitä vain,kun lapset ovat isoja/aikuisia.
Sain lapset 28-, 31-, 33-, 36- ja 42-vuotiaana. En ole nähnyt mitään huonoa yhdessäkään iässä ja olen oikein tyytyväinen ollut aina elämääni lasten kanssa. 15-vuotias kuopus asuu enää kotona.
25, 31, 33 ja 41v.
Esikoisen olisin voinut jättää tekemättä tällä viisaudella, mutta ei ollut iän vika. Muuten siis tyytyväinen.
Olin 21v, 24v ja 26 v, kun lapset syntyivät. Hyvä ikä tulla äidiksi. Nyt olen 39v ja ei enää vauvakuumeita.
34, 36 ja 40 v. Meille paras näin. Kaikki lapset saaneet alkunsa juuri silloin, kun olemme sitä toivoneet.
Olin 22, se oli liian aikaisin. Parhaat nuoruusvuodet jäi kokonaan kokematta. En suosittele ennen 25 v ja mieluummin vielä pari vuotta myöhemminkin.
34- ja 36-vuotiaana. Oikein hyvä ikä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lapsia, olen 26 -vuotias. Lapsi on toiveissa ja yritys päällä:)
Tiedä sitten onko tämä hyvä ikä, oikealta tuntuu.
Älä hanki. Olet hyvässä iässä, nauti elämästäsi ilman lapsia.
olin 24 ja 28 v. Todella hyvät iät! nyt viisikymppisenä saa elää jo omaa elämää rauhassa kun muksut kolmekymppisiä ;)
Vierailija kirjoitti:
olin 24 ja 28 v. Todella hyvät iät! nyt viisikymppisenä saa elää jo omaa elämää rauhassa kun muksut kolmekymppisiä ;)
Ehtii vaikka matematiikkaa kertailla.
21, 24 ja 29. Mulla oli takarajana 30 v. Oli hyvät iät, en jättäisi yhtäkään tekemättä. Ehkä tuohon 24 ja 29 väliin olisi vielä yksi lapsi mahtunut.
Olin 21v, 24v, 26-vuotiaana yhden sijaisäidiksi ja kuopuksen sain 28-vuotiaana. Paras noista kaikista oli toi 21v, huonoin ikä jos olisi pakko valita, niin 28v.
20-25v olisi ollut mulle varmaan se kaikkein optimaalisin ikä saada kaikki lapset, mutta hyvä näinkin. Huomaan kuitenkin, että taaperovuosiin oli helpompi mukautua vähän nuorempana, vaikka tämä taapero onkin iloinen, ihana ja helppo! :D
30v. ja 38v. Itselleni oli ihan passelit iät. Lapset on nyt saatu omalta osaltani.
21v sain ainoan lapseni, joka aloittaa kohta koulun ja olen tyytyväinen.