Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään niin moni asiakaspalvelija / kaupan kassa on niin epäkohtelias ?

Vierailija
10.04.2018 |

Minkä takia asiakaspalvelijat ovat nykyään niin tylyjä ? Jos heille yrittää jutella samaanaikaan kun he leimaavat ostoksia he vastailevat vain lyhyt-sanaisesti tai eivät noteeraa juttujani ollenkaan ! Missä on käytästavat ? Tänään äsken käydessäni Alepassa myyjä oli todella tyly minua kohtaan. Ei kuunnellut yhtään kun yritin jutella esim. Kauniista säästä, väläytti vain jotain tekohymyä ja sanoi vaan että "joo, aivan, niin".
Missä on aspan käytöstavat ?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa vaan ne ostokset, minä ainakin olen kassa, enkä asiakkaan viihdyttäjä ja seuralainen.

Olen kohtelias ja ystävällinen asiakkaille, mutta vain ostotapahtumaan liittyvässä asiassa.

Vierailija
2/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa koskea enemmän milleniaaleja. Oman kokemukseni mukaan vanhemmat myyjät ovat asiakaspalveluhenkisempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.

Vierailija
4/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 19, enkä ymmärrä mummojen juttuja...mua kiinostaa ihan muut asiat

Vierailija
5/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua koskaan ole kassalla lyhyt-sanalla puhuteltu.

Vierailija
6/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia asiakaspalvelijat ovat nykyään niin tylyjä ? Jos heille yrittää jutella samaanaikaan kun he leimaavat ostoksia he vastailevat vain lyhyt-sanaisesti tai eivät noteeraa juttujani ollenkaan ! Missä on käytästavat ? Tänään äsken käydessäni Alepassa myyjä oli todella tyly minua kohtaan. Ei kuunnellut yhtään kun yritin jutella esim. Kauniista säästä, väläytti vain jotain tekohymyä ja sanoi vaan että "joo, aivan, niin".

Missä on aspan käytöstavat ?

Miksi sinä höpinöilläsi häiritset, kun toinen tekee työtään? Missä sun käytöstavat???

Vierailija
7/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat asiakaspalvelijat taitaa palveluhenkisyyden.

Nuoremmat usein vaihtaa  asiakkaan aikana toisilleen kassojen yli kuulumisensa. Otatsä kuitin? huikkaus korkeintaan asiakkaan suuntaan. 

Asiakas on välttämätön paha josta suoriudutaan nopeasti, ignooraten mahdollisuuksien mukaan koko pakollinen kiusa. 

Aivan helkkarin törkeää touhua joissakin paikoissa, kauppiaiden tulisi kiertää kaupassaan katsomassa välillä kuinka homma hoituu, järkätä asiakaspalvelukoulutuksia tai antaa monoa persuuksiin. Eikä ihmetellä miksi myynti laskee kun asiakkaat menee sinne "mukavaan kauppaan" missä ei pyöritellä silmiä tai tuhahdella maksavalla asiakkaalle.

Vierailija
8/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua koskaan ole kassalla lyhyt-sanalla puhuteltu.

Hih 😀

Vierailija
9/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 19, enkä ymmärrä mummojen juttuja...mua kiinostaa ihan muut asiat

Kai sua palkka kiinnostaa? Noi mummot ja muut asiakkaat katos maksaa sen ostaessaan sun työpaikkasi tiskiltä tarvitsemansa. 

Vierailija
10/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kampin Lidlissä on kaikilla kassahenkilöillä sellaset kuulokkeet päässä. Nämä tyypit puhuu aamusta iltaan keskenään omissa maailmoissaan siinä sisäpuhelimessa ja naureskelevat toistensa jutuille. Ovat sitten hyvin tympääntyneitä, jos asiakas sattuukin häiritsemään heitä jollain kysymyksellä. Hyvin vaivalloisesti laitetaan se kuuloke mutelle, ja sitten naama norsunvitulla vastataan asiakkaalle: "Nii, sanoit sä jotain..?"

Vierailija
11/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pienempiin kauppoihin asiakkaaksi. Jossain Prismassa tai cittarissa ei viitsitä edes tervehtiä.

Vierailija
12/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei jaksa siitä säästä jutella 100 kertaa päivässä. Enkä ole kassatyössä.

Vierailija
13/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmat usein vaihtaa  asiakkaan aikana toisilleen kassojen yli kuulumisensa. Otatsä kuitin? huikkaus korkeintaan asiakkaan suuntaan. 

Asiakas on välttämätön paha josta suoriudutaan nopeasti, ignooraten mahdollisuuksien mukaan koko pakollinen kiusa. 

Aivan helkkarin törkeää touhua joissakin paikoissa, kauppiaiden tulisi kiertää kaupassaan katsomassa välillä kuinka homma hoituu, järkätä asiakaspalvelukoulutuksia tai antaa monoa persuuksiin. Eikä ihmetellä miksi myynti laskee kun asiakkaat menee sinne "mukavaan kauppaan" missä ei pyöritellä silmiä tai tuhahdella maksavalla asiakkaalle.

Mä olen 50v ja mä haluan, että asiakas maksaa ostokset sen ihmeempiä pulisematta, mä oon jo kyllästynyt teidän jorinoihin.

Enkä viitsi enää edes esittää kiinnostunutta.

Vierailija
14/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa koskea enemmän milleniaaleja. Oman kokemukseni mukaan vanhemmat myyjät ovat asiakaspalveluhenkisempiä.

Asiakaspalveluun palkataan nykyään vain milleniaaleja, muut ovat liian vanhoja.

Vierailija
15/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kampin Lidlissä on kaikilla kassahenkilöillä sellaset kuulokkeet päässä. Nämä tyypit puhuu aamusta iltaan keskenään omissa maailmoissaan siinä sisäpuhelimessa ja naureskelevat toistensa jutuille. Ovat sitten hyvin tympääntyneitä, jos asiakas sattuukin häiritsemään heitä jollain kysymyksellä. Hyvin vaivalloisesti laitetaan se kuuloke mutelle, ja sitten naama norsunvitulla vastataan asiakkaalle: "Nii, sanoit sä jotain..?"

Mitä hittoa sä sitten käyt tuollaisessa paikassa, jos palvelu on paskaa? Laita ainakin palautetta.

Lidl on aina ollut huonon palvelun kauppa, silti porukka käy koska on halpa.

Vierailija
16/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihastellut kun nykyään on niin ihania nuoria asiakaspalvelutehtävissä. Vielä kymmenen vuotta sitten tapasi paljon useammin myrttysuita, joita ei homma todellakaan näyttänyt kiinnostavan. Just kävin eilen lähikaupassa, missä on myös posti. Paketti oli aika iso, ja nuori kassamies kysyi ihan oma-aloitteisesti, että haluanko hänen auttavan kantamisessa. Olin aika otettu, kun kantoi sen autoon asti. :)

Vierailija
17/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää pienempiin kauppoihin asiakkaaksi. Jossain Prismassa tai cittarissa ei viitsitä edes tervehtiä.

Mieluummin ei! Meillä on kuormanpurkua ym. Paljon muutakin työtä rahastuksen lisäksi, ei me sinne mitään höpöttäjiä haluta!

Vierailija
18/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50v ja mä haluan, että asiakas maksaa ostokset sen ihmeempiä pulisematta, mä oon jo kyllästynyt teidän jorinoihin.

Enkä viitsi enää edes esittää kiinnostunutta.

Vaihda alaa. Hapannaamoja on aivan liikaa suomalaisten kauppojen kassojen takana.

Jorinat sikseen, kyllä asiakaspalvelukohtaamisen alkeet tulee kassahenkilöllä olla käytössä.

Henkilökunta on kaupan/yrityksen käyntikortti ja vetelä asiakaspalvelija on vastenmielinen tapaus.

Ei asiakkaankaan tarvitse siteää huonoa palvelua tai kuunnella kuinka hommaansa täysin leipääntynyt kassahenkilökunta höpisee keskenään omankivan merkeissä.

Vierailija
19/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kuuloketta ei saa mutelle. Sun on pakko kuunnella muiden työntekijöiden juttuja koko ajan. Ja jos siirrät kuulokkeen pois korvalta hetkeksi esim. asiakaspalvelutilanteessa kuullaksesi, mitä asiakas sanoo sinulle, niin heti tulee palautetta, mikset ollut kuuntelemassa kuulokkeilla. Monesti puheet puuroutuvat, kun monta ihmistä puhuu päällekkäin kuulokkeissa ja livenä. Oma mielipiteeni olisi, että vaikka kuulokkeet auttavat tosi paljon työntekijöiden välisessä tiedonvaihdossa, ei ne asiakaspalvelutyöhön kuulu. Kännykkä on parempi. Mutta tehokkuus jyrää palvelun tänä päivänä. 

Vierailija
20/73 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaupan kassalla töissä, ja ihan mielelläni kyllä juttelen asiakkaiden kanssa niitä näitä jos on aikaa. Jos sen sijaan perässä on hirveä jono, niin kassalle notkumaan jäävä yliseurallinen tyyppi vain ahdistaa. Lisäksi aika monen ihmisen käsitys small talkista on näitä huikean hauskoja "laitapas pieni lasku", "saat pitää kuitin muistona", "voiko maksaa luonnossa" -heittoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi