Mitä kannattaa syödä, jos on oksennustauti
Mitä kannattaa syödä oksennustaudissa, mulla oksennus maistuu ihan hirveälle mistä se johtuu?
Kommentit (21)
Jäätelöä, helppo syödä, helppo oksentaa.
jos nyt välttämättä haluaa hyvänmakuista oksennusta, söisin banaaneja, mutta ei sitä oksennusta kannata syödä.
Söin noro-viruksessa Annan pipareita yksitellen pikku hiljaa. Oksennukset loppuivat suht pian, mutta krampit jatkuivat pari päivää. Ilmeisesti kaneli auttoi paranemisessa.
Mä join gefilusta ja söin jäätelön, paahtoleivän ja pakastemustikoita
Ei kannata syödä. Juo vaan jotain mehua, vissyä tai limpparia.
Jos ei mikään pysy sisällä, kokeile uistimia.
Mustikkasoppaa ja keltaista jaffaa, sanoi aikoinaan mun mummu.
Mustikkasoppaa vedellä laimennettuna olen nyt vetänyt kaksi päivää.
Ei mitään. Nestettä vaan. Kun tauti ohi niin sitten vaikka mustikkakeittoa aluksi.
Oksennustaudissa ei kannata oikein syödä mitään. Nesteitä vaan. Nesteyttävät urheilujuomat on parhaita. Tuo jonkun mainitsema Osmosal maistuu niin pahalta, että se itsessään saa jo oksentamaan.
Lääkärit eivät sitä Jaffaa nykyään suosittele, mutta se on ihan ehdoton siinä vaiheessa, kun oksentelee pelkkiä keltaisia sappinesteitä. Jaffaa juomalla sen oksennuksen maun saa edes hieman siedettävämmäksi.
Pahassa oksennustaudissa ei pysy edes mahanesteet sisällä. Miksi pitäisi väkisin yrittää syödä jotain? Korkeintaan koittaisin hörppiä mehua jos pysyy sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mustikkasoppaa ja keltaista jaffaa, sanoi aikoinaan mun mummu.
Keltaista jaffaa ennen suositeltiin, mutta nyt on toisin. Jaffassa on sitruunahappoa, ei hyväksi oksentelijan vatsalle. Kokista mieluummin, vaikkei siinä ole enää kokaa, mikä rauhoittaisi vatsaa.
Hiilihappokin ärsyttää vatsaa.
Itse syön mahdollisimman neutraalia, esim. (vehnä) paahtoleipää ja juon makeaa teetä. Samalla setillä myös ripulissa.
Viimeeksi kun mulla oli noro en saanut neljään päivään edes vesitilkkaa pysymään sisällä ja olinkin jo aika pahasti kuivunut neljäntenä päivänä, ihokin oli kuin jotain venyvää taikinaa :D Eipä tullut syöminen paljoa mieleen.
Peruna- tai Italiansalaattia - niiden maku ei muutu matkalla.