Ei oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa syntyvyyden lasku
Onko muita? olen toki itse vela, mutta eipä se näytä lapsia tekeviäkään kiinnostavan tehdä niitä useampia kappaleita enää nykyisin. en ihmettele kun suurin osa näistä joiden nyt "pitäisi" tehdä ovat niitä kaamean ysärilaman kokeneita lapsia.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, aivan se ja sama. Olen jo varmistanut selustani ja vietän mukavan loppuelämän tapahtui mitä tapahtui, poislukien pandemia, ydinsota, zombieapocalypse. Myös kiinnostukseni politiikkaan, asioihin vaikuttamiseen on kadonnut.
Minun jälkeeni vedenpaisumus.
Sama täällä. Loppuelämä turvattu, mukava maa ja paikka asua (ei Suomi). Eläkkeen saan kahdesta maasta joissa kummassakin työskennellyt yli 20 vuotta. Vapauteni ansainnut!
Maapallo on auttamattomasti pilattu ja myrkytetty. Ei mitään järkeä hankkia tänne pentuja, paitsi oma itsekkyys! Jälkikasvu jää kärsimään. Oikea rakkauden teko?
Pitäkää tunkkinne.
Samat ajatukset itsellänikin.
Tämä maapallo on niin pilaantunut, ettei todellakaan huvita synnyttää lapsia tänne.
Lisäksi itse henkilökohtaisesti toivon sitä, että avaruusteknologia ei pääse kehittymään niin pitkälle, että lähdemme jossain vaiheessa asuttamaan muita planeettoja. Silloin vain pilaisimme nekin planeetat, ja niissä mahdollisesti asuvat sivilisaatiot (jotka hyvin suurella todennäköisyydellä ovat meitä fiksumpia).
Näissä huolipuheissa syntyvyyden laskusta ei ole otettu huomioon robotiikan mahdollisuuksia hoitaa suuri osa töistä tulevaisuudessa. Robotit hoitavat hommat ja tuloksista yritykset maksavat veroa. Ihmisiä ei tarvita töihin entiseen malliin.
Oli hauska seurata sitä aidon ihmisen näköistä naisrobottia, kun se vastasi aika hankaliinkin kysymyksiin tosi viisaasti. Olisi kiinnostavaa keskustella robotin kanssa, voisi saada aivan uusia oivalluksia monista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olikin kyse syntyvyydestä eli lapsista. Ei koira poista mitenkään mahdollisuutta hankkia myös lapsia.
Hmm. Ei nyt estä varsinaisesti, mutta ajatus suuren koiran kylmästä ja märästä kirsusta työntymässä vasten pakaraa juuri hekuman hetkellä ...
Jos sulla on useinkin käynyt noin, suosittelen peseytymään useammin. Mulla on ollut koiria lapsuudesta lähtien, mutta ei ole koskaan ollut tuollaista tilannetta. Aviomies ja lapsiakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, aivan se ja sama. Olen jo varmistanut selustani ja vietän mukavan loppuelämän tapahtui mitä tapahtui, poislukien pandemia, ydinsota, zombieapocalypse. Myös kiinnostukseni politiikkaan, asioihin vaikuttamiseen on kadonnut.
Sama täällä. Loppuelämä turvattu, mukava maa ja paikka asua (ei Suomi). Eläkkeen saan kahdesta maasta joissa kummassakin työskennellyt yli 20 vuotta. Vapauteni ansainnut!
Maapallo on auttamattomasti pilattu ja myrkytetty. Ei mitään järkeä hankkia tänne pentuja, paitsi oma itsekkyys! Jälkikasvu jää kärsimään. Oikea rakkauden teko?
Pitäkää tunkkinne.
Tämä maapallo on niin pilaantunut, ettei todellakaan huvita synnyttää lapsia tänne.
Lisäksi itse henkilökohtaisesti toivon sitä, että avaruusteknologia ei pääse kehittymään niin pitkälle, että lähdemme jossain vaiheessa asuttamaan muita planeettoja. Silloin vain pilaisimme nekin planeetat, ja niissä mahdollisesti asuvat sivilisaatiot (jotka hyvin suurella todennäköisyydellä ovat meitä fiksumpia).
Eipä tuolla avaruudessa ole millään järkevällä todennäköisyydellä planeettoja, jotka olisivat "paremmassa kunnossa", ihmisen näkövinkkelistä, kuin Maa, vaikka me täällä kuinka sotkisimme.
Esim. joku mikromuovi meressä on pientä siihen verrattuna, ettei merta ole laisinkaan, tai että meri on täynnä rikkiä tai muuta ihmiselle ikävää, tai jos se on jäässä tai kiehunut pois.
Hiilidioksidipitoisuus ilmakehässä (nyt 0,04 %) on sekin pientä siihen verrattuna, ettei ilmakehässä mitään muuta olisikaan (kuten Marsissa ja Venuksessa 95 % CO2) tai että ilmakehää on aivan väärä määrä (esim. ilmanpaine Marsissa 0,6 % ja Venuksessa 9000 % verrattuna Maahan, molemmissa siis henki pois sekunneissa ilman avaruuspukua).
Edes Maa ei ole ollut ihmiselle soveltuva planeetta kuin pienen hetken, noin viimeiset 8 % olemassaolostaan, joten aikamatkustajien kannattaa olla erityisen tarkkoja valitessaan menneitä (ja tuleviakin) matkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten into ottaa koira lemmikikseen on räjähdysmäisessä kasvussa. Tilastokeskuksen kulutustutkimuksen mukaan kotitalouksissa on nyt 800 000 koiraa, kun neljä vuotta sitten määrä oli 630 000.
:D
Nää suojelee maapalloa ottamalla lihansyöjän hoiviinsa ja jättää kakarat tekemättä.
Minä otin kissoja. NE ovat lihansyöjiä. Koira on sekasyöjä. Sinä taas et tiedä eläimistäkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Koiruus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten into ottaa koira lemmikikseen on räjähdysmäisessä kasvussa. Tilastokeskuksen kulutustutkimuksen mukaan kotitalouksissa on nyt 800 000 koiraa, kun neljä vuotta sitten määrä oli 630 000.
:D
Nää suojelee maapalloa ottamalla lihansyöjän hoiviinsa ja jättää kakarat tekemättä.
Koira on kylläkin sekasyöjä, eli voi opettaa vegaaniksi samoin kuin lapsen, mutta lapsi kaipaa myös leluja ja vaatteita. Koira on siis ekologisempi. ;)
Kuinka paljon suurimmasta osasta koiria on yhteiskunnalle hyötyä? Kriisien aikaan niistä toki saa ravintoa ja turkista rukkaset, mutta muuten eivät tuota muuta kuin p*skaa, kuolaa ja irtokarvoja. Sun eläkkeitä ne eivät maksa, saati vaihda sun vaippoja kun makaat dementoituneena laitoksessa.
Sulla lienee todella hankalaa käsittää modernin yhteiskunnan pyörimistä, jossa palvelut ovat 70 % osuus työvoimasta. Koska ilmeisesti millään muulla ei ole mitään arvoa kuin fysikaalisella materialla.
Mietis hetki sitä koiran tuottamaa ei-fysikaalista palvelua. Sitten tajuat sen hyödyn.
Tulevaisuuden moderni yhteiskunta onkin täysin erilainen. Ihmiset tekevät rajattuja töitä ja tehtäviä, suurimman osan hoitavat robotit ja tekoäly. Kyllä silloin koiriakin kannattaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää tunkkinne.
Eipä tuolla avaruudessa ole millään järkevällä todennäköisyydellä planeettoja, jotka olisivat "paremmassa kunnossa", ihmisen näkövinkkelistä, kuin Maa, vaikka me täällä kuinka sotkisimme.
Esim. joku mikromuovi meressä on pientä siihen verrattuna, ettei merta ole laisinkaan, tai että meri on täynnä rikkiä tai muuta ihmiselle ikävää, tai jos se on jäässä tai kiehunut pois.
Hiilidioksidipitoisuus ilmakehässä (nyt 0,04 %) on sekin pientä siihen verrattuna, ettei ilmakehässä mitään muuta olisikaan (kuten Marsissa ja Venuksessa 95 % CO2) tai että ilmakehää on aivan väärä määrä (esim. ilmanpaine Marsissa 0,6 % ja Venuksessa 9000 % verrattuna Maahan, molemmissa siis henki pois sekunneissa ilman avaruuspukua).
Edes Maa ei ole ollut ihmiselle soveltuva planeetta kuin pienen hetken, noin viimeiset 8 % olemassaolostaan, joten aikamatkustajien kannattaa olla erityisen tarkkoja valitessaan menneitä (ja tuleviakin) matkojaan.
Todennäköisyys on suuri ja jätät huomioimatta sen, ettei ihmiskunnan tarvitse löytää edes maankaltaista planeettaa. Jopa Venuksen pilvissä voisi olla kelluvia asemia, joissa asuttaisiin. Tällä hetkellä ongelmana on raha, sitä tarvitaan enemmän ja tutkimusta, jolla rakentaminen ja robotiikka hyödynnetään nopeassa asuttamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää tunkkinne.
Todennäköisyys on suuri ja jätät huomioimatta sen, ettei ihmiskunnan tarvitse löytää edes maankaltaista planeettaa. Jopa Venuksen pilvissä voisi olla kelluvia asemia, joissa asuttaisiin. Tällä hetkellä ongelmana on raha, sitä tarvitaan enemmän ja tutkimusta, jolla rakentaminen ja robotiikka hyödynnetään nopeassa asuttamisessa.
Samaa mieltä.
Jos vaikka jotain fiktiivisiä esimerkkejä voi tässä yhteydessä käyttää, niin ei sen mahdollisen toisen planeetan tarvitse olla, kuin vaikka Avatar-leffan Pandoran kaltainen, niin sinne pystyisi tarpeeksi kehittyneellä teknologialla tekemään kolonisaation. Ja jos sieltä jotain elämää löytyisi, niin pelkään pahoin, että ihmiset ennen pitkää alkaisivat kohdella niitä samalla tavalla, kuin kyseisessä leffassa.
Toisaalta taas, jos se hypoteettinen planeetta on vaikka DC:n sarjakuvien Supermanin kotiplaneetta Kryptonin kaltainen, niin sen planeetan asukkailla saattaisi olla tarpeeksi hyvä teknologia meidän kolonisaation torjumiseen, jolloin emme pääsisi sitä planeettaa pilaamaan.
T:nro 80
Ihan jo ammoistenkin aikojen tietojen mukaan syntyvyys ei ole synonyymi väestön määrälle. Ehkä sulle on hankalaa hienot sanat kun sanakirjatkin joutuu ihan netistä etsimään?