Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitteko lapsillenne avoimen yliopiston?

Vierailija
09.04.2018 |

Jos he sitä pyytävät? KUNNON MUTSI MAKSAA!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäminen ja saaminen on eri asia. En maksaisi. Maksakoon itse. Yllättäen ne haluat katoaakin silloin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Jos ei pääse sisään, ei pidä opiskeleman. Suomessa on ihan muutamia aloja lukuunottamatta sen verran matala rima päästä sinne kouluun että jos siitä vielä jää alle, niin eipä sitä sitten opiskeluissakaan pärjää. Jos juuri niille parille alalle haluaa, niin ehkä voidaan jutella asiasta ja katsoa että miten se avoimen kanava toimii vai olisiko joku muu hakustrategia tai koulutusohjelma kuitenkin parempi.

Vierailija
4/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen avoimen yliopiston? Yleensä siellä suoritetaan tiettyjä kursseja eikä koko yliopistoa. Halvimmat yksittäiset kurssit maksavat 20-30 euroa. Maksaisin ja olen tarjoutunut maksamaan, mutta lapsi hakeutui sitten ihan varsinaiseksi opiskelijaksi.

Vierailija
5/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en maksaisi koska varaa?

Vierailija
6/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Jos ei pääse sisään, ei pidä opiskeleman. Suomessa on ihan muutamia aloja lukuunottamatta sen verran matala rima päästä sinne kouluun että jos siitä vielä jää alle, niin eipä sitä sitten opiskeluissakaan pärjää. Jos juuri niille parille alalle haluaa, niin ehkä voidaan jutella asiasta ja katsoa että miten se avoimen kanava toimii vai olisiko joku muu hakustrategia tai koulutusohjelma kuitenkin parempi.

Ai, minä olen kyllä opiskellut avoimessa opintoja, joita en ole koskaan edes pyrkinyt enkä aio pyrkiä opiskelemaan päätoimisena. Yksi tutkinto on jo, nuo muut opinnot auttavat kehittymään alalla mutta en tarvitse niistä maisterin tutkintoa.

Vierailija
7/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksaisin. Mikä ihme kysymys tämä oli?

Vierailija
8/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ja roikkuu. Esim oikiksessa siitä on paljon apua ja jos pääsee syksyllä sisään, saa hyväksi luettua. Mutta onko alunperin edes toivoa ?

Itse suoritin amk.ssa kaikki juridiikan kurssit ja pääsin suoraan sisään, mutta itään

Vierailija
9/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ko. kurssi olisi kiva, mielenkiintoinen, hyödyllinen tms. niin voisin hyvinkin maksaa. Opiskelen itsekin tällä hetkellä avoimessa.

Vierailija
10/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi suoraan lääkikseen ilman apukursseja

Vierailija
11/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Sehän on hyvä tapa kehittää ajattelumaailmaansa. 

Vierailija
12/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se olisi oikein hyvä ajatus.

Vierailija
13/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Ai, minä olen kyllä opiskellut avoimessa opintoja, joita en ole koskaan edes pyrkinyt enkä aio pyrkiä opiskelemaan päätoimisena. Yksi tutkinto on jo, nuo muut opinnot auttavat kehittymään alalla mutta en tarvitse niistä maisterin tutkintoa.

No oletko valmistuneena aikuisena pyytänyt vanhemmiltasi rahaa noihin avoimen opintoihin? Oletan että kun lapsi pyytää rahaa avoimen opintoihin se tapahtuu siinä elämänvaiheessa missä sitä omaa alaa etsitään tai pyritään opiskelemaan.

Vierailija
14/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksaisin. En toki loputtomasti, mutta järkevän määrän maksaisin kyllä.

Vierailija
15/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

No oletko valmistuneena aikuisena pyytänyt vanhemmiltasi rahaa noihin avoimen opintoihin? Oletan että kun lapsi pyytää rahaa avoimen opintoihin se tapahtuu siinä elämänvaiheessa missä sitä omaa alaa etsitään tai pyritään opiskelemaan.

En ole aiempi kirjoittaja, mutta äitini tarjoutui maksamaan minulle opintokokonaisuuden harrastukseksi ja työn tueksi kun olin yli nelikymppinen ja hyvintoimeentuleva. Voisin samoin ajatella maksavani lapselleni opintoja lahjaksi.

Vierailija
16/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ulkomailla opiskelun. Se tekee noin 90.000 euroa. Miksi en maksaisi, jos on mahdollista? Olen elänyt nuukasti. Ei vaatteita kahteen vuoteen (ekoilu myös syynä), ei kampaamoreissuja jne.  Olen tällainen altruistinen äiti. En siis nykymamman kaltainen minä-minä-minä. Olen tosi tyytyväinen, että lapsi on saanut opiskella sitä, mitä haluaa. Perntö on sitten pienempi, mutta auta miestä mäessä - älä mäen alla. Muistapa se.

Vierailija
17/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

En ole aiempi kirjoittaja, mutta äitini tarjoutui maksamaan minulle opintokokonaisuuden harrastukseksi ja työn tueksi kun olin yli nelikymppinen ja hyvintoimeentuleva. Voisin samoin ajatella maksavani lapselleni opintoja lahjaksi.

Sinun tilanteellasi ei ole oikeastaan mitään tekemistä kysymykseni eikä aiempien viestien kanssa. Molemmissa puhutaan siitä että vanhempi maksaa lapselleen avoimen yliopiston kursseja, mutta yhtäläisyydet loppuvat siihen. Kiva lahja on eri asia kuin vanhemman taloudellinen tuki lapselle, eikä kivojen lahjojen olemassaolo ole oikein mitenkään päin relevantti kun puhutaan jälkimmäisestä.

Vierailija
18/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ulkomailla opiskelun. Se tekee noin 90.000 euroa. Miksi en maksaisi, jos on mahdollista? Olen elänyt nuukasti. Ei vaatteita kahteen vuoteen (ekoilu myös syynä), ei kampaamoreissuja jne.  Olen tällainen altruistinen äiti. En siis nykymamman kaltainen minä-minä-minä. Olen tosi tyytyväinen, että lapsi on saanut opiskella sitä, mitä haluaa. Perntö on sitten pienempi, mutta auta miestä mäessä - älä mäen alla. Muistapa se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi