Lastani seurataan
Hei
Elikkä tilanne on nyt sellainen että 9-vuotias lapseni tuli äsken koulusta kotiin ja soitti minulle että joku tuntematon mies oli seurannut häntä koulun pihalta kodin pihalle. Kaipaisin nyt nopeasti neuvoja tilanteeseen kun olen töissä ja lapsi pelkää olla yksin kotona. Kiitos avusta!
Kommentit (14)
Tekee mieli sanoa että provo mutta siltä varalta että et ole, niin:
- Onko naapurustossa ketään kenelle voit soittaa
- Onko ketään sukulaista kelle soittaa
- En tiedä, voisi kait sitä kysyä häkestä apua, tai jos on poliisille se virka-ajan puhelinnumero.
Ohjaat nyt ainakin pistämään ovet lukkoon eikä avaa kellekkään jos ei tiedä että joku olisi tulossa.
Ovet lukkoon kotona. Rauhoittelee lasta mutta käske kuitenkin pysyä sisällä. Jos mahdollista pyytäisin että joku läheinen aikuinen kävisi vielä katsomassa tilanteen.
Sano että kenellekään ei saa avata ovea!
Jos on vähänkään mahdollista, lähtisin itse kyllä kotiin omasta työstäni. Ensin tuntui ettei polisiia heti, mutta riippuu missä asutte, joskushan partiot ovat hyvinkin lähellä, ja voivat käydä jututtamassa lasta.
Jos lapsi on siellä kotona peloissaan,on parasta hankkia sinne joku tuttu aikuinen hänelle seuraksi, jos mahdollista. Jos ei, niin pitää lähteä itse paikan päälle tarkistamaan tilanne. Se seuraajahan saattaa hiippailla lähistöllä. Ei hyödytä mitään eikä ketään, jos tänne vauvalle kirjoittaa.
Olisi hyvä jos lapsella olisi nyt turvallinen ja tuttu aikuinen jonka kanssa voisi olla iltapäivän, tai ainakin joku jolle voi soittaa (äidin lisäksi, koska äiti töissä).
Pääsisitkö itse loppupäiväksi töistä kotiin katsomaan tilanteen ja rauhoittelemaan lasta? Tai joku turvallinen aikuinen?
Facebookiin ja someen varoitukset, viidakkorumpu soimaan.
Meillä on kotona hälytysjärjestelmä, josta nappia painamalla on 5 min vartija pihassa. mutta ap: pyydä lasta ottamaan kuva seuraajasta ja pysymään sisällä. Lähde itse tai joku naapuri hätiin.
Provo. Ei kukaan täyspäinen äiti syöksy sukkana av-lta apuja kyselemään tuommoisessa tilanteessa. Täällähän tunnetusti saa niin loistavia neuvoja..
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotona hälytysjärjestelmä, josta nappia painamalla on 5 min vartija pihassa. mutta ap: pyydä lasta ottamaan kuva seuraajasta ja pysymään sisällä. Lähde itse tai joku naapuri hätiin.
Asiasta kattilaan, missä on vartija 5 min hälytyksestä paikalla kun ei ole poliisikaan välttämättä :D?
Nyt äkkiä yhteyttä poliisiin! Tuntomerkit ym.