Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanna Sairaanhoitaja on Helsingissä vuokra-asuntoloukossa

Vierailija
09.04.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10145837

Pojat häiriköi yöllä kananmunanpaistolla ja omia huoneita ei ole. Mutta asuntontaitaa olla keskustassa

Kommentit (548)

Vierailija
421/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallinen tarina. On hankittu lapsia ja mieleinen elintaso odotuksella, että parisuhde kestää hautaan asti. Kun ero kuitenkin tulee, lapsille halutaan säilyttää yhden palkalla samankaltainen elintaso kuin kahden palkallakin. Tässä ei ole mitään vikaa, jos pariskunnalla on ollut suuret tuloerot ja enemmän tienaavasta tulee lasten lähihuoltaja. Useimmiten kuitenkin käy niin, että lapset jäävät vähemmän tienaavalle vanhemmalleen. Isomman asunnon voisi saada, mutta sen vuokra ja työmatkakulut olisivat kuitenkin saman verran kuin nykyisen asunnon vuokra. Työmatka pitenee ja todetaan, että ei se yksi huone lisää ole sittenkään niin tärkeä kuin lyhyt työmatka. 

Olen usein miettinyt, pitäisikö lasten huoltajuutta miettiä uudelleen. Nykyisin lähes poikkeuksetta lapset saa äiti. Paitsi jos äidissä on selkeästi jotain sellaista vikaa, josta olisi haittaa lapsille. Entä, jos lapset saisikin se, jolla on suuremmat tulot ja/tai enemmän varallisuutta? Paitsi, jos suurempituloisessa olisi selkeästi jotain sellaista vikaa, josta olisi haittaa lapsille. 

Vierailija
422/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tekisi mieli kysäistä, että jos on liian kallista asua Helsingissä sairaanhoitajille niin mistäs asuu sitten ne lähihoitajat, kaupan kassat jne... Ai kehyskuntiin vai ja sieltä sitten jonkun 200€ kuukausikortin voimin töihin Helsinkiin ja päivittäiset 3h työmatkat. Noup, ei käy.

Niin, jos tähän olisi otettu esimerkiksi joku vielä pienipalkkaisempi ihminen, niin me olisimme nyökkäileet, että noinhan se on. Nyt esimerkki on keskipalkkaisesta ihmisestä, jonka palkasta suuri osa menee vuokraan. Sehän oli koko jutun pointti.

Myös Helsinki tarvitsee sairaanhoitajia, lastentarhanopettajia, sosiaalityöntekijöitä jne. Nyt jo on kova pula lastentarhanopettajista, sosiaalityöntekijöistä ja kohta myös sairaanhoitajista. Pääkaupunkiseudulla niitä työpaikkojakin on ja siksi niitä osaajia tarvitaan täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köhöm täytyy kyllä sanoa että kyllä monilla taitaa olla kuitenkin aika kivat vaatimukset asumisen suhteen. Pitää olla hyvä sijainti, pitää olla sauna jne. Haloo, jos on tiukkaa rahasta eikä halua maksaa kallista vuokraa niin kyllä vaatimuksena pitäisi riittää kohtuullisen kokoinen asunto saman kaupungin sisällä missä työpaikka on. Jos ei ole edes päiväkotitumbaa enää niin kyllä sitä Helsingissä ihan kevyesti jaksaa kulkea julkisilla vaikka tunnin työmatkan. Olisihan se kiva se sauna ja 30 min. työmatka maksimissaan mutta jostain on joskus tingittävä. Kaikki ei saa edes sitä kohtuullisen kokoista tai kuntoista asuntoa saunasta puhumattakaan.

Sannallekin olisi sopiva vaikka kaupungin 4h-k joita saa erittäin isoja ja uusiakin tonnin vuokralla, halvimmat 900€. Mutta ei tosiaan ole saunaa ei, eikä sijaitse Pasilassa. Ei niitä kaikille hakijoille riitä mutta taitaapa Sannalin olla sellainen että jos tarjotaan vähän vanhempaa neliötä 900€ vuokralla pohjois- tai itä-Helsingistä niin se olisi kuitenkin ehkä ei kiitos. Jään tähän saunalliseen hyvällä paikalla. Mut tää vie kaikki mun rahat....

Minä kyllä luulen, että Sanna ei pääsisi Helsingin kaupungin vuokra-asuntoon. Heillä on tällä hetkellä asunto, hän ei ole ilmeisesti kaupungilla töissä vaan Hus:lla. Bruttotulot nousevat liian korkealle. Kaupungin vuokra-asunnot ovat todella vaikeita saada, paitsi kaupungin työsuhdeasunnot, mutta sitten pitäisi olla kaupungilla töissä. Se saattaa taas olla ongelmallista, koska vuorotyöhön kolmen lapsen yh:n on vaikea lähteä.

Muuttaminen noinkin isojen poikien kanssa kokonaan uuteen kaupunginosaan ei ole helppoa koulun vaihtoineen. Kaikki myötätuntoni menee tälle Sanna sh:lle, Helsingissä asuminen on kallista, vaikka olisi kaksikin huoltajaa maksamassa.

Tuo sauna on suunniteltu asuntoon, niinkuin tässä välillä tehtiin moniin taloihin, eihän sitä erikseen hänelle ole tehty.

Kaupungin asunnot on tänäpäivänä ensisijaisesti tarkoitettu juurikin pienituloisille palkansaajille. On ihan hyvät mahikset saada, jos vaan sinnikkäästi hakee eikä rajaa hakualueita ainakaan pelkästään kantakaupunkiin. Se on jo mennyttä aikaa se, että asunnot menisivät ensin kaikkein pienituloisimmille eli työttömille. Kun asuntoja jaetaan, halutaan mahdollisimman monipuolinen asukasrakenne, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että Sannalla voi olla jopa paremmat mahikset saada se neliö, kun jollain työttömällä yksinhuoltajalla. Ja pienet ne Sannankin tulot on kolmen lapsen yksinhuoltajalle. Jos olisi se 4000€ tienaava mies, niin sitten ei olisi asiaa kaupungin asuntoihin.

Vierailija
424/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sivu on aivan mahdoton! Miten helvetis ihmiset on niin ilkeitä! Ollaan kuin hyeenat kimpussa. Oon sata varma että näilläkin kommentoijilla olis omassa elämässä tarpeeksi järjestettävää. Kuinka kukaan voi tietää elämää eteenpäin mitä se tuo tullessaan (paitsi nää kommentoijat ) nyt erokin on pahe, 3lasta on kauhistus. Omahyväisyys paistaa niin,että oksettaa. Kuka teistä ees on töis ja maksaa elämisensä?? Koneen ääres notkutaan päivät muita haukkuen.

Vierailija
425/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naurettavia nämä ehdotukset että sh:n pitäisi asua jossain 100km päässä.  Raskas vuorotyö. Jos menee liia hankalaksi niin jätetään ne teidä lapsenne ja omaisenne hoitamatta. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
426/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset 15 ja 13 ja kolmas jätettiin hankkimatta, koska osattiin laskea. T. Kaksi akateemista

Kannattiko noita geenejä periyttää edes kahdelle?

Mietin ihan samaa. Itse asiassa aina, kun näen ilkeitä, ylemmyydentuntoisia kommentteja vailla empatian hiventäkään. Kiusaajien uusi sukupolvi on kasvamassa.

t. hyvätuloinen 

Anna rahaa niin en kiusaa.

T. huonotuloinen

Vierailija
427/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää sivu on aivan mahdoton! Miten helvetis ihmiset on niin ilkeitä! Ollaan kuin hyeenat kimpussa. Oon sata varma että näilläkin kommentoijilla olis omassa elämässä tarpeeksi järjestettävää. Kuinka kukaan voi tietää elämää eteenpäin mitä se tuo tullessaan (paitsi nää kommentoijat ) nyt erokin on pahe, 3lasta on kauhistus. Omahyväisyys paistaa niin,että oksettaa. Kuka teistä ees on töis ja maksaa elämisensä?? Koneen ääres notkutaan päivät muita haukkuen.

Ei ero ja kolme lasta ole kauhistus. Lähinnä säälittää, kun eronnut kolmen lapsen äiti haluaisi säilyttää elintason, joka edellyttää joko suurempaa palkkaa tai toistakin tulonsaajaa. 

Ja minä ainakin olen töissä. Hyväpalkkaisessa työssä. Palkkani ei aina ole ollut hyvä, joten lapsilukukin jäi kahteen. 

Vierailija
428/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö näitä asuntosijoittajia yhtään hävetä?

Asuntosijoituksen tuotto on luokkaa 4-5% jos kämppä on koko ajan vuokrattuna. Vähemmän, joa tulee tyhjiä kuukausia tai vuokralainen hajoittaa paikat tms. Että ei hävetä.

Joa asuntojen ostohinnat olisivat edullisempia, vuokratkin olisivat.

Esim . VVO saa voittoa yli 25%:a , eli asunnot (asumistuetut) ovat harvinaisen tuotoisaa bisnestä . Maksajalta , kunniltaja valtiolta ei rahat lopu.

Kiitos omistajat : AY-liikkeet ; Pro , PAM , OAJ , JHL ...

https://yle.fi/uutiset/3-8462252

Vierailija
429/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ihan itse päättävät, rakennetaanko Helsinkiin edullisia vuokra-asuntoja. 

Vierailija
430/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köhöm täytyy kyllä sanoa että kyllä monilla taitaa olla kuitenkin aika kivat vaatimukset asumisen suhteen. Pitää olla hyvä sijainti, pitää olla sauna jne. Haloo, jos on tiukkaa rahasta eikä halua maksaa kallista vuokraa niin kyllä vaatimuksena pitäisi riittää kohtuullisen kokoinen asunto saman kaupungin sisällä missä työpaikka on. Jos ei ole edes päiväkotitumbaa enää niin kyllä sitä Helsingissä ihan kevyesti jaksaa kulkea julkisilla vaikka tunnin työmatkan. Olisihan se kiva se sauna ja 30 min. työmatka maksimissaan mutta jostain on joskus tingittävä. Kaikki ei saa edes sitä kohtuullisen kokoista tai kuntoista asuntoa saunasta puhumattakaan.

Sannallekin olisi sopiva vaikka kaupungin 4h-k joita saa erittäin isoja ja uusiakin tonnin vuokralla, halvimmat 900€. Mutta ei tosiaan ole saunaa ei, eikä sijaitse Pasilassa. Ei niitä kaikille hakijoille riitä mutta taitaapa Sannalin olla sellainen että jos tarjotaan vähän vanhempaa neliötä 900€ vuokralla pohjois- tai itä-Helsingistä niin se olisi kuitenkin ehkä ei kiitos. Jään tähän saunalliseen hyvällä paikalla. Mut tää vie kaikki mun rahat....

Minä kyllä luulen, että Sanna ei pääsisi Helsingin kaupungin vuokra-asuntoon. Heillä on tällä hetkellä asunto, hän ei ole ilmeisesti kaupungilla töissä vaan Hus:lla. Bruttotulot nousevat liian korkealle. Kaupungin vuokra-asunnot ovat todella vaikeita saada, paitsi kaupungin työsuhdeasunnot, mutta sitten pitäisi olla kaupungilla töissä. Se saattaa taas olla ongelmallista, koska vuorotyöhön kolmen lapsen yh:n on vaikea lähteä.

Muuttaminen noinkin isojen poikien kanssa kokonaan uuteen kaupunginosaan ei ole helppoa koulun vaihtoineen. Kaikki myötätuntoni menee tälle Sanna sh:lle, Helsingissä asuminen on kallista, vaikka olisi kaksikin huoltajaa maksamassa.

Tuo sauna on suunniteltu asuntoon, niinkuin tässä välillä tehtiin moniin taloihin, eihän sitä erikseen hänelle ole tehty.

Kaupungin asunnot on tänäpäivänä ensisijaisesti tarkoitettu juurikin pienituloisille palkansaajille. On ihan hyvät mahikset saada, jos vaan sinnikkäästi hakee eikä rajaa hakualueita ainakaan pelkästään kantakaupunkiin. Se on jo mennyttä aikaa se, että asunnot menisivät ensin kaikkein pienituloisimmille eli työttömille. Kun asuntoja jaetaan, halutaan mahdollisimman monipuolinen asukasrakenne, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että Sannalla voi olla jopa paremmat mahikset saada se neliö, kun jollain työttömällä yksinhuoltajalla. Ja pienet ne Sannankin tulot on kolmen lapsen yksinhuoltajalle. Jos olisi se 4000€ tienaava mies, niin sitten ei olisi asiaa kaupungin asuntoihin.

Vaan kelpaako ne hänelle?

Vierailija
431/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halunnut muuttaa pois Helsingistä koska poikien isä asuu siellä. Ja tää juttu on aiheesta,että suomessa vallankin pääkaupunkiseudulla vuokrat korkeat verrattuna muihin maihin.(satuin kattoon uutiset). Sen sijaan,että keskusteltais tästä ongelmasta aletaan haukkua tätä sairaanhoitajaa ja hänen valintoja. Ootte te fiksuja.

Vierailija
432/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei mitä mammoja tällä palstalla. Ihan sairasta porukkaa. Eivät ymmärtäneet lehtijutun pointtia. Helsingissä vuokrat ovat nousseet järkyttäviin suhteisiin ja jos joutuu yksinhuoltajaksi palkasta ei jää yhtään ylimääräistä. Verotusta pitäisi alentaa Helsingisssä heti. Kaupungilla menee tällä hetkellä hyvin. Jos kyseinen sairaanhoitaja tekisi vielä toista työtä, olisi se yksinhuoltajan elämässä raskasta ja aika olisi pois lapsilta. Oman lapsen ollessa teini, jääkiekkotreenit saattoivat loppua kymmenen jälkeen illalla ja siitä meni tunti kotiin tullessa. Treenien jälkeen oli tietenkin nälkä ja minun piti olla laittamassa pöytään purtavaa, että teini pääsee ajoissa sänkyyn. Tämän sairaanhoitajan lapset sentään ovat omatoimisia ja itse kokkaavat. aika monessa lehdessä lukee juttua julkkiksista tms joilla teinejä ja koti mullin mallin. lapset täytyy opettaa siivoamaan mutta kyllä ne teinit silti ovat sotkuisia. yksinhuoltaja ei välttämättä jaksa työpäivän jälkeen enää komentaa lapsia siivoamaan. Tuntuu, että tällä palstalla on tapauksia jotka ovat aika kaukana elämästä. avioerot ovat ihan tätä päivää ja tuskin kukaan tietää ennen häitä että ero tulee ky,mmenen vuoden sisällä. Yksinhuoltajan lapsille harrastukset ovat tärkeitä. niistä ei kannata säästää. lopuksi tahdon sanoa, että arvostan tätä äitiä. 

Jos on rahat tiukilla, niin pakkoko sitä jääkiekkoa ja jalkapalloa on harrastaa. Halvempiakin harrastuksia löytyy. Oma valinta.

Sama provoilija kirjoittaa koko ajan;) Ehkäpä harrastus on lapsen valinta ja se juttu mitä haluaa harrastaa. Pitääkö vanhempien päättää mitä lapsi saa harrastaa? Sinun lapsi tuskin harrastaa mitään...

Tämä kommentti jaksaa minua aina huvittaa. Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla on sinun mielestä vain yksi kirjoittaja, joka on sinun kanssa eri mieltä ja kirjoittaa kaikki mielipiteet ja päivystää24tuntia.

Ja meillä lapset harrasti niitä harrastuksia, joihin oli kohtuullisesti varaa. Oppivat, että kaikkea ei saa, mitä haluaa, vaan sen eteen on tehtävä töitä. Joten hyvin ovat pärjänneet myös aikuisena elämässä,

Vierailija
433/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset ihan itse päättävät, rakennetaanko Helsinkiin edullisia vuokra-asuntoja. 

Helsinkiläiset ovat myös itse päättäneet tarjota ilmaiset terveyspalvelut p aperittomille. Sinne ne halvat vuokra-asunnotkin menee.

Vierailija
434/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Miksei ne pojat siivoa jälkiään ja mitä ihmettä ne paistaa pekonia keskellä yötä? Ja miksi hoitajan palkalla on pukerrettu putkeen kolme lasta?

Tämäkö mielestäsi on jutun bointti? Voi hyvää päivää

Vierailija
435/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halunnut muuttaa pois Helsingistä koska poikien isä asuu siellä. Ja tää juttu on aiheesta,että suomessa vallankin pääkaupunkiseudulla vuokrat korkeat verrattuna muihin maihin.(satuin kattoon uutiset). Sen sijaan,että keskusteltais tästä ongelmasta aletaan haukkua tätä sairaanhoitajaa ja hänen valintoja. Ootte te fiksuja.

Huonoja valintoja kaikki.

Vierailija
436/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Miksei ne pojat siivoa jälkiään ja mitä ihmettä ne paistaa pekonia keskellä yötä? Ja miksi hoitajan palkalla on pukerrettu putkeen kolme lasta?

Mikä on Bointti?

Jutun pointti on just nuo. Miksi on kolme mukulaa lyhyillä ikäeroilla ja miksi ne elää kuin pellossa.

Vierailija
437/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tää sama tarina. Tehdään putkeen lapsia, hommataan kaikille kallein mahdollinen harrastus tai kaksi.

Ja sitten ilmestytään mediaan itkemään miten elintaso on heikompi kuin niillä joilla on ollut malttia opiskella kunnon ammatti ja jotka on osanneet laskea.

Sh on hyvin kunnollinen ammatti, työllisyyskin heillä erittäin hyvä. Ei ole edes matalapalkka-ammatti, vaan keskituloisten homma. Korkeakoulutuskin siihen vaaditaan Suomessa.

Mielestäni järkevä liikuntaharrastus on lapsen kasvatuksessa aika oleellinen asia ja vaikuttaa positiivisesti esim. sosiaalisiin taitoihin ja terveyteen sekä pitää pois kaduilta ja koneen tai puhelimen äärestä.

Elämässä ei voi koskaan ennakoida kaikkea. Kuka tahansa voi saada potkut, sairastua, puoliso kuolla tai hävitä rinnalta. Oli ammatti tai lapsiluku mikä tahansa.

Vierailija
438/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan, ollaan itse niin hyviksi ja kuitenkin se oma elämä ihan sotkussa.

Mun asioita ei kukaan arvostele koska en niistä kerro kusipäisille ihmisille.

Varsinkaan nyt lehdissä ei kannata avautua.

Vierailija
439/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Bointti?

Jutun pointti on just nuo. Miksi on kolme mukulaa lyhyillä ikäeroilla ja miksi ne elää kuin pellossa.

No ei tasan ole! Bointti on kalliit vuokrat ettei ole varaa asua ISOMMASSA!!!!

Vierailija
440/548 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät haluaa elää kuin rikkaat ja sitten valittaa, kun eivät saakaan kaikkea samaa. Hei, maksetaan vielä lisää veroja, niin saadaan Sari Sairaanhoitajankin elämä luxukseksi.