Millaisia ruokia olet tehnyt, jotka ovat olleet niin pahoja, että ovat menneet suoraan vessanpönttöön?
Itse tein jonkinlaisen kidneypapukeiton, jota pystyin ehkä pari desiä syömään. Loppu kattilallinen menee pöntöstä alas.
Yksi mauste puuttui ja laitoin lihaliemikuution kasvisliemikuution sijaan, mutta tuskin jäi siitä kiinni. Maistuu pahalta.
Kommentit (54)
Joskus tuli liian suolaista ruokaa, sen jälkeen olen aina kirjoittanut pakasteisiin jos valmiiksi suolattu.
Kokeilin kerran Jalostajan kalapataa tms. Haju jo oli nii kamala, että oksetti. Maistoin rohkeasti kuitenkin ja suoraan oksentamaan. Sen jälkeen en ole ostanut noita.
Korvapuusteihin tuli kerran laitettua jauhelihamaustetta kanelin sijaan, en huomannut hajustakaan mitään kun oli nuhaa. Mies yritti niitä kuitenkin syödä mutta ei pystynyt.
Kerran kokeilin jotain häränhäntäkeittoa/lientä, kun oli häränhännät tarjouksessa. Se oli periaatteessa ihan hyvänmakuista mutta niin kamalan rasvaista että alkoi ällöttää. Tofua en osaa kokata vaikka ravintolassa se on ollut hyvää, aina tulee sellaista kuin pesusientä söisi. En yritä enää.
Olin joskus aiemmin laittanut sitruunamarinoidun (?) broilerin kanssa pannulle maissia ja kermaa, tuli hyvä kastike.
Sitten pidin jääkaapin/pakastimen tyhjennyspäivän ja ajattelin tehdä toisenkin kerran kyseistä maissiherkkua. Kanaa minulla ei ollut, joten ajattelin tehdä vastaavan sörsselin tofusta. "Ihan hyvää siitä varmaan tulee."
Noh, tofu olikin kylmäsavutofua ja maistui siis aivan pekonilta. Lisäksi kypsentäessä se alkoi jostain syystä murustua, joten minulla oli pannullinen makeaa maissia ja pekoninmakuista mössöä. Jäi syömättä :)
Samoin kerran olin tekemässä omenapannukakkua, mutta vehnäjauhot loppuivat kesken joten jatkoin perunajauhoilla. Lopputulos oli sitkeä, littana pannukakku, joka meni kahden syödyn palan jälkeen bioroskikseen. Maku oli hyvä, mutta palaset jäivät sitkeyden vuoksi suuhun pyörimään ja hissipoika meinasi nousta ylös sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tein nyt pääsiäisenä hesarissa olleen ohjeen mukaan kakun. Oli lehden kuvassa tosi ihanan näköinen passion-suklaa kakku. En tajunnut että voicreemi, millä kakku oli päällystetty oli luonnollisesti tosi rasvaista. Lisäksi pohjan mittasuhteissa oli ohjeessa jotain pielessä, pohjasta tuli tosi "tanakka". Olen kyllä aiemmin käyttänyt kakuissa voicreemiä, mutta täytteenä ja sekoitettuna paahtokiisseliin ja se on ollut ihan hyvää. Ensimmäinen lusikallinen maistui ihan ok, ei tosin mitenkään erikoisen herkulliselta, mutta kukaan meidän perheestä ei saanut syötyä kakkuviipalettaan kokonaan. Suuhun jäi sellainen ällöttävä rasvainen jälkimaku, hyi yök, vieläkin puistattaa kun muistelen. Eli roskiin meni. Lisään vielä että biojäteroskikseen, niin ei jää epäselväksi.
Hesarin ruokaohjeet on jotenkin vinksallaan. Olen muutaman kerran yrittänyt tehdä, mutta välillä mittasuhteet ei ole oikein. Joutuu itse säveltämään, että saa suunnilleen sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Korvapuusteihin tuli kerran laitettua jauhelihamaustetta kanelin sijaan, en huomannut hajustakaan mitään kun oli nuhaa. Mies yritti niitä kuitenkin syödä mutta ei pystynyt.
Äitini laittoi pullataikinaan kardemumman sijaan mustapippuria.
NO ajattelin että paahtoleipä ja siihen päälle tonnikala ja tomaattikastike seos olisi herkullista.
Yököttävää kerta kaikkiaan. Ei kala ja tomaatti sovi yhteen
Aikoinaan pilasin ruoan soijarouheella ollessani varaton opiskelija. Itku tuli, kun joutui heittämään viikon ruoan roskiin. Viimeksi pilasin, kun käytin härkistä pastakastikkeessa. Sillä kilohinnalla luulisi saavan jotain vähemmän käytetyltä kissanhiekalta maistuvaa ja tuntuvaa. Olen mielestäni ihan hyvä kokki, joten nämä epäonnistumiset jäävät mieleen. Kunniamainintana paistetut avokadot. Avokado on todella hyvää, mutta paistaminen muutti maun saippuaiseksi.
Jos tekee gluteenitonta perunarieskaa, EI pidä käyttää perunajauhoja. Tulee sitkeää ja kumimaista...söin silti. Maissijauhoilla tehty oli tosi hyvää.
Yritin tehdä jotain intialaisen tyyppistä, ite laitoin broileria, pakastevihanneksia, jotain intialaista tahnaa, sipulia, ja sen kaveriks sitten jostain syystä pastaa. Oli ihan järkyttävän makuista.
Sori, tulen kyllä jatkossakin laittamaan ruokani vessanpöntöstä alas. Hyvin harvoin kokkaan mitään sellaista, mikä oikein rasvaa tihkuisi.
ap
Ostin yhden kerran täysin vahingossa sika-nauta-jauhelihaa. Siitä on varmaan jotain vuosi tai pari jo enkä ole vieläkään syönyt sitä valmista ruokaa. Edelleen pakkasessa :/