Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eteisvärinä/flimmeri

Otteliaana
08.04.2018 |

Olisko täällä joku, jolla flimmeristä kokemusta? Itse olen 42v ja sain ensimmäisen flimmerikohtauksen vuosi sitten. Viime vuoden puolella kohtauksia tulikin sitten neljä, jotka vaativat kardioversion eli sähköisen rytminsiirron. Noiden lisäksi muutamia tykytyskohtauksia, jotka menivät kotona n. tunnin sisällä itsekseen ohi. Olisko täällä joku, jolle tehty sydämen ablaatiohoito? Kardiologi suosittelee sitä seuraavaksi. Beetasalpaajat nyt ainoastaan kohtauksia ehkäisemässä tällä hetkellä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli synnynnäinen ylimääräinen johtorata, joka aiheutti flimmereitä. Ablaatio jäähdyttämällä 37 vuotiaana. Lämpimästi suosittelen, loppui siihen tykytykset. Turhaan kärsin vuosia, kun luultiin stressistä tykyttelijäksi. Kohtaukset niin lyhytkestoisia ettei saatu todennettua lääkärissä.

Vierailija
22/38 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle tehtiin jäädytys ja tuhottiin samalla palleahermo. Flimmerit eivät loppuneet ja toinen keuhko on kasassa loppuelämän.

Kurja homma miehelläsi 😐 Mikä hänellä tilanne nyt? Tuleeko flimmereitä usein? Palleahermon vaurioituminen mainittu myös toimenpiteen riskeissä, mutta pitäisi olla ohimenevä? Ilmeisesti ei?

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolla oli nuorena paha flimmeri. Hoidettiin ablaatiolla nivusen kautta muistaakseni polttamalla. Toipui hyvin eikä ole tarvinnut ensimmäisen vuoden jälkeen lääkitystä. Parikymmentä vuotta porskuttanut nyt. Ablaatio on hyvin konservatiivinen hoitotapa = minimaaliset kudosvauriot, koska toimenpide tehdään suonen kautta tähystämällä. Riskeiltään siis iisimpi kuin tavallinen avausleikkaus.

Tuliko puolisollasi flimmereitä toimenpiteen jälkeen enää lainkaan vai loppuivatko heti?

Vierailija
24/38 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä kokemuksia katetriablaatiosta?

Vierailija
25/38 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla onnistumis% näissä ablaatiohoidoissa.

Vierailija
26/38 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveetä:-(

Vierailija
27/38 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle tehtiin jäädytys ja tuhottiin samalla palleahermo. Flimmerit eivät loppuneet ja toinen keuhko on kasassa loppuelämän.

Palleahermo???? Millä logiikalla?

Vierailija
28/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon menossa muutaman viikon kuluttua ablaatioon. Ollut koko ikäni rytmihäiriöitä mutta kuukausi sitten pahempi joka saatiin napattua nyös sydänkäyrään. Suonensisäinen lääke rauhoitti sen.

29/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan Propralia koska se väsyttää.

Onko beetasalpaajia jotka ei väsyttäisi?

Sivusta vaan

tätönen 23

Vierailija
30/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain eteisvärinäkohtauksen 55-vuotiaana, ambulanssilla sairaalaan. Rytmi rauhoittui tarkkailussa ja ainoaksi lääkityksesi sain Pradaxan (verenohennuslääke) loppuelämäksi. En ole itse havainnut eteisvärinää sen jälkeen, mutta saattaahan se olla huomaamattakin, lievempänä.

Tänään juuri olin kardiologilla, joka teki todella perusteellisen tutkimuksen (kestikin 1,5h) ja lopputulema oli, että kaikki kunnossa, terve sydän. Mutta Pradaxa jatkuu.

Vierailija
31/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain eteisvärinäkohtauksen 55-vuotiaana, ambulanssilla sairaalaan. Rytmi rauhoittui tarkkailussa ja ainoaksi lääkityksesi sain Pradaxan (verenohennuslääke) loppuelämäksi. En ole itse havainnut eteisvärinää sen jälkeen, mutta saattaahan se olla huomaamattakin, lievempänä.

Tänään juuri olin kardiologilla, joka teki todella perusteellisen tutkimuksen (kestikin 1,5h) ja lopputulema oli, että kaikki kunnossa, terve sydän. Mutta Pradaxa jatkuu.

Mä ihmettelen että mut viedään toimenpiteeseen nyt heti tämän yhden vakavamman kohtauksen jälkeen. Sinänsä varmaan hyvä. Kun ikää tulee niin kai voivat pahentuakin.

Vierailija
32/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen että mut viedään toimenpiteeseen nyt heti tämän yhden vakavamman kohtauksen jälkeen. Sinänsä varmaan hyvä. Kun ikää tulee niin kai voivat pahentuakin.

Ablaation teho on parempi kun flimmeri ei ole kestänyt pitkään. Flimmerillä on taipumus uusiutua ja lopulta jäädä pysyväksi rytmiksi. Aktiivielämää elävillä hyväkuntoisilla pyritään säilyttämään sinusrytmi aktiivisesti, se on kuitenkin se paras rytmi.

Vierailija
33/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain monta vuotta sittten eteisvärinäkohtauksen. Sydän ei varsinaisesti lyönyt vaan vain väreili. Sanoin asiasta silloiselle puolisolleni, mutta eipä tuo häntä liikuttanut. Yritin illalla vaan etsiä asennon, jossa se ei tuntunut ja ajattelin että jos aamulla ei enää herää niin sitten ei herää.

Tuohon aikaan oli noin vuoden ajan jatkuvia rytmihäiriöitä joka päivä ja piti kesken kokkauksenkin mennä makaamaan.  Oli tietty kaava, kun lämpö nousi 37,5:een alkoi kolmen lyönnin jälkeen aina lisälyönnit, välillä lämpö pomppasi 38 asteeseen ja iho oli aivan tulinen eikä hikoilua. Syy on edelleenkin epäselvä.

Opiskelin tuolloin etänä enkä vaivautunut lääkäriin. Työssä käydessä olisi ollut pakko. Yläpaine tuolloin myös vain noin 100. Olin alle 50 v.

Vierailija
34/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ablaation teho on parempi kun flimmeri ei ole kestänyt pitkään. Flimmerillä on taipumus uusiutua ja lopulta jäädä pysyväksi rytmiksi. Aktiivielämää elävillä hyväkuntoisilla pyritään säilyttämään sinusrytmi aktiivisesti, se on kuitenkin se paras rytmi.

Joo. On tullut säännöllisesti 30v ainakin. Mutta nyt joku reagoi.

Vierailija
35/38 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pradaxa on verenhyytymistä estävä lääke, pieni tarkennus

Vierailija
36/38 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pradaxa on verenhyytymistä estävä lääke, pieni tarkennus

Vähän mietinkin kirjoittaessani, että varmaan joku tulee pätemään. Mutta yleiskielessä puhutaan kuitenkin verenohennuslääkkeistä ja englanniksi blood thinners, joten annoin olla. Jos olisin kirjoittanut NOAK tai antikoagulantti, moni olisi joutunut googlaamaan.

Vierailija
37/38 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ablaatiota.

Vierailija
38/38 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi