Auttakaa suunnittelemaan ohjelmaa perhehäihin!
Häät tulossa ensi talvena, jee :-) Olemme jo päättäneet tilan, mutta juuri mitään muuta ei ole lyöty lukkoon. Menemme naimisiin eräässä kartanossa, ja vieraita tulee n. 15. Vieraat koostuvat enimmäkseen perheistämme, ja muutamasta ystävästä aveceineen.
Tarkoitus on, että tapahtuma alkaa kartanolla siviilivihkimisellä, ja sen jälkeen tarjoillaan kaikille päivällinen ja hääkakkua. Mitään muuta ei alunperin ollutkaan suunnitelmissa, mutta nyt olen alkanut epäillä, onko tuossa tarpeeksi? Osa porukasta tulee melko kaukaa, ja olisi kivaa keksiä vielä jokin ohjelmanumero että "actionia" olisi hiukan enemmän. Harkinnassa on ollut mm. musiikkiesiintyjä, mutta aika irtonainen numero sekin saattaa lopulta olla.
Millaista ohjelmaa teillä on ollut tai olette kokeneet tällaisissa pienen mittapuun häissä? Haluaisin jotain mikä jäisi positiivisesti ihmisille mieleen. Itse vihkimisen lisäksi tietysti :-D
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä mielipiteistä! Jos musiikkia tulisi, olisi se klassista. Siitä pitäisivät varmasti kaikki kutsun saaneet. Pitää vaan löytää sopiva esiintyjä!
Ilotulituksesta innostuin nyt ihan täysillä!
Siis Ap tämän viestin takana :-)
Käy parit työllistämiskurssit poneilla ratsastavine pupuleikkeinneen ja ammenna anti suoraan sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä mielipiteistä! Jos musiikkia tulisi, olisi se klassista. Siitä pitäisivät varmasti kaikki kutsun saaneet. Pitää vaan löytää sopiva esiintyjä!
Mutta mistä itse pidätte? Kamoon nyt...
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Niitä saa ammattilaisilta ihan suht järjellisellä hinnalla, ei tarvitse itse ampua ;-) Alta tonnilla tulevat ja hoitavat luvat ja kaikki. Esim:
https://www.ilotulitustapahtumat.fi/haa-ja-juhlailotulitukset
1
Musiikkia, lyhyt puhe (kuuluu kyllä olla, jonkun, voi olla morsiamen isä tai äiti, sulhanen, morsian, ystävä, kuka vaan, kuka on läheinen ja puhe sujuu), kuvaesitys hääparin parisuhteen ajalta ja sitten kaiken jälkeen ilotulitus. Tällainen combo tuli mulle mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikki kannattaa olla sellaista, mitä muutenkin kuuntelisi arkenakin. Vaivaannuttaa sellaiset väkisin hienoksi väännetyt juhlat klassisine musiikkeineen, jos ei muuten tyyliin kuulu. Miksei vaikka bluesorkesteri tai -muusikko?
Kaikki ei kuuntele bluesia vaikka maksettaisiin, joten klassinen on neutraalimpi ratkaisu.
Neutraali eli ei uskalleta tehdä oman näköistä, vaan miellyttää toisia. Voihan se olla soulia tai iskelmääkin, jos haluaa. Vieraiden tulisi kunnioittaa juhlien pitäjän valintoja.
Jos koolla on perhe ja kavereita, niin siinä on aika laaja ikäjakauma. Voihan siinä pistää soimaan vaikka norjalaista kirkonpolttoheviä, jos siitä itse tykkää, mutta toivoisi että häissä kaikki viihtyisi.
Älkää nyt riidelkö.
Eivät kaikki silti jaksa raskaan aterian jälkeen istua kuuntelemassa klassista musiikkia. Edes me "vanhat". Eli minusta kannattaa lähteä siitä, mikä on hääparin maku ja tyyli.
t. 1, viisikymppinen
Tästä tulee ihan sellainen mielikuva, että ensin mätetään koko rahan edestä ruotsinlaivan buffassa ja sitten istua pönötetään muutama tunti kuuntelemassa sinfoniaorkesteria.
Vierailija kirjoitti:
Musiikkiesitys on hyvä. Olisiko joku sellainen kiva, että vieraat askartelisivat teille jonkinlaisen vieraskirjataulun? Hankkisitte jonkun taustapahvin, kyniä, tarroja ym.
Painajaismainen ehdotus! Päiväkodissa askarrellaan, ei aikuisten hääjuhlassa. Puistattaa pelkkä ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuuntelemme myös itse klassista musiikkia, ei hätää!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Musiikkia, lyhyt puhe (kuuluu kyllä olla, jonkun, voi olla morsiamen isä tai äiti, sulhanen, morsian, ystävä, kuka vaan, kuka on läheinen ja puhe sujuu), kuvaesitys hääparin parisuhteen ajalta ja sitten kaiken jälkeen ilotulitus. Tällainen combo tuli mulle mieleen.
Maljapuhe nyt vähintään pitää olla, mutta mikä ettei joku muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Niitä saa ammattilaisilta ihan suht järjellisellä hinnalla, ei tarvitse itse ampua ;-) Alta tonnilla tulevat ja hoitavat luvat ja kaikki. Esim:
https://www.ilotulitustapahtumat.fi/haa-ja-juhlailotulitukset
1
Kiitos sinulle 1, olet ihan ykkönen, heh! Mieskin piti tästä ideasta paljon, oli pakko heti kysyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiistelemättä en tajua tuota ideaa, että musiikin pitäisi olla tyylilajiltaan vain sitä mikä on hääparin lempimusiikkia. Voihan lopuksi järjestää halukkaille esityksen sitä varten, jos esim. Iskelmä on parille tärkeää, mutta ei ehkä koko seremonian ajaksi.
Mutta ilotulitus, häiden väriteeman mukainen, olisi hieno.
Kenen kullI -kilpailu: elikkäs morsian tunnustelee käsillä, suulla ja ehkä jopa ottaa pimpsaansa miespuolisten vierailijoiden kikkelit ja yrittää tunnistaa sen oman kultsimussukkaisen peeniksen sieltä joukosta. Hauskaa ja avartavaa ja mukavaa videomatskuu.
Vierailija kirjoitti:
Kenen kullI -kilpailu: elikkäs morsian tunnustelee käsillä, suulla ja ehkä jopa ottaa pimpsaansa miespuolisten vierailijoiden kikkelit ja yrittää tunnistaa sen oman kultsimussukkaisen peeniksen sieltä joukosta. Hauskaa ja avartavaa ja mukavaa videomatskuu.
Kuulostaa tosi kivalta, tämä otetaan ehdottomasti harkintaan. Olemme rajoja rikkova pariskunta ja tästä meidät taatusti muistetaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi kivalta, tämä otetaan ehdottomasti harkintaan. Olemme rajoja rikkova pariskunta ja tästä meidät taatusti muistetaan.
Ap
Olisin jopa voinut vastata tällä tavalla mutta tämä en kyllä ollut minä :-)
Ap
Meillä oli 30 hengen häät pienessä kartanossa siviilivihkimisellä. Lämpimästi suosittelen ruokailun nostamista ohjelmanumeroksi! Eli panostakaa siihen ja ottakaa pöytiin tarjoilu niin, että teille kerrotaan aina jotain joka ruokalajista. Monia kauniita pieniä annoksia ammattilaisen valitsemin juomin. Tästä me saatiin valtavasti kiitosta ja näin 15 vuotta myöhemminkin joku vieraista saattaa yhä muistella asiaa lämmöllä.
Panostakaa myös vihkimiseen, siviilikaava on todella lyhyt, joten siihen voi helposti lisätä jonkun oman runon, laulunsanat, omat vihkivalat tms. eikä se silti ole pituudella pilattu.
Ja esitelkää te vieraat toisillenne, kertokaa jotain hauskaa tai muuta vastaavaa parilla sanalla jokaisesta. Näin meillä ne kaksi entuudestaan tuntematonta kalastajaa löysivät heti yhteisen puheenaiheen.
Ihania juhlia!
Haukotus. TOSI lyhyt sitten eikä mitään puolen tunnin maratonia.