Miksi jotku menevät verkostomarkkinointihalpaan?
Ainakin olen huomannut, mukaan kiskotut ovat todella hyväuskoisia, vähän säälittäviä ja höynäytettyjä. Yksi hyvin yksinkertainen tuttuni meni mukaan eikä ole tienannut mitään vajaan vuoden aikana. Kuluja kyllä tullut. Miksi kukaan aikuinen normijärkinen ihminen menisi verkostomarkkinointiin mukaan?
Kommentit (23)
Mielen vinoumaa on tuollainen ajattelu, että uskotaan, että tuollaisella voi menestyä.
Vierailija kirjoitti:
Mielen vinoumaa on tuollainen ajattelu, että uskotaan, että tuollaisella voi menestyä.
Miksei voisi? Pitää vain ystävystyä oikeiden ihmisten kanssa.
Ovat hyväuskoisia hölmöjä, joilla lisäksi tarve "menestyä". Eivät tunne häpeää, joten tuputtavat asiaa kaikille tuttaville ja tuntemattomille. Eli ovat jollain lailla vaillinaisin ruuvein varustettuja ihmisparkoja.
Eikös se mennyt niin, että näille uusille höynäytetyille jäsenille aina myydään sitä roskaa mitä nyt ikinä myydäänkään myytäväksi ja tavallaan laitetaan pallo eteenpäin ja ylemmät jäsenet saa aina alempien myynneistä osansa. Eniten siis tienaavat ne jotka laittaneet koko pilipalileikin alulle.
Onhan näitä rahanahneita... Eräs tuttuni laittoi tuhansia euroja erääseen sijoitushuijaukseen, josta rahoille luvattiin 1000 % vuosituottoa. Olipa minulle vieläpä vihainen, kun en tähän mukaan lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä rahanahneita... Eräs tuttuni laittoi tuhansia euroja erääseen sijoitushuijaukseen, josta rahoille luvattiin 1000 % vuosituottoa. Olipa minulle vieläpä vihainen, kun en tähän mukaan lähtenyt.
Entä kun se kaatui? Oliko hän vihainen enää sen jälkeen?
Ne ternimaitokapselit aikoinaan oli oikein kunnon kusetus ja siitäkään silti ei ketään tuomittu, huijarit pääsivät kuin koira veräjästä.
voitaisiin tehdä joku vauvoihin liittyvä huijaus. Esim. jotenkin vauva olisi muutettavissa urheiluvälineeksi.
Joiltakin osin hyvä idea on pilattu pahoin. Se osa verkostomarkkinointia joka tarkoittaa spontaanin yhteisön yhteisostoja jostakin tuotteesta on/olisi järkevää. Mutta siitä kannattaisi riisua kaikki muu hyödyntavoittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kun se kaatui? Oliko hän vihainen enää sen jälkeen?
Kehui itsepintaisesti voitoillaan, vaikka tiesi meidän kaikkien tietävän hänen saaneen reilusti näpeilleen.
T: 6
Mitkä verkostomarkkinointiyritykset ällöttävät itseäsi eniten? On omakohtaista kokemusta kavereiden taholta ja mulle ällöimmät ovat Zinzino, muinainen Golden en tiedä onko puljua enää, Amway ja Herbalife. Kotikutsutyyppisistä noloin on minusta Partylite. Myyvät kynttilöitä 10 kertaiseen hintaan mitä voisin ostaa tavaratalosta tai muuten tilata netistä.
Mulla nousee kaikki karvat pystyyn sanasta verkostomarkkinointi! Olen jopa menettänyt muutaman ystävän ja yhden sukulaisen verkostomarkkinoinnille. Kaikki nämä 3 henkilöä sekosivat mennessään mukaan. Kaikki ovat aika mukaanvedettäviä luonteiltaan. Mitään normitapaamisia ei enää ollut vaan jos sovittiin kahvit niin sinne tulikin muuttunut ystävä joka paasasi tuotteista aivan kuin uskontolahkoon hurahtanut. Niin.. yksikään näistä kolmesta ei ole silti saanut taloudellista vapautta tästä vaan kaikilla ne samat vuokra-asunnot ja ikivanhat autokotterot.
Hurahtaakohan uskovaiset näihin kaikkein voimakkaimmin? Aikoinaan ollessani vielä yläasteella joku viitisentoista vuotta sitten, kaverin vanhemmat kävi kuumana johonkin ihme pallopyramidijuttuun ja raahasivat minut mukanaan jollekin luennolle, mistä en suoraansanottuna ymmärtänyt pätkääkään. En lähtenyt mukaan, koska homma haiskahti mutta heillä oli suuret suunnitelmat miten niillä pallukoilla nyt tekevät hyvät säästöt lapsilleen. Vuosi tai pari eteenpäin ja ihan itsekin totesivat, että eihän siitä oikein mitään tullut.
noloja kirjoitti:
Mitkä verkostomarkkinointiyritykset ällöttävät itseäsi eniten? On omakohtaista kokemusta kavereiden taholta ja mulle ällöimmät ovat Zinzino, muinainen Golden en tiedä onko puljua enää, Amway ja Herbalife. Kotikutsutyyppisistä noloin on minusta Partylite. Myyvät kynttilöitä 10 kertaiseen hintaan mitä voisin ostaa tavaratalosta tai muuten tilata netistä.
Kävin joskus kuuntelemassa Tampereen yliopiston jossain salissa Aquasource ternimaitokapselien myyntitilaisuuden, oli kyllä sellaista paskaa ja valehtelua että harvoin on tullut vastaavaa vastaan. Puhuja kertoi vaikka mitä satuja ja osa yleisöstä uskoi ne, ja sitten kun piti yksi ternimaitokapselipurkki jostain kaivaa näytille niin ei muka löytynyt keltään kun kauppa kuulemma käy niin kuumana, että purkkeja ei ole kellään. Sitten ihan takarivistä eräs verkoston yläpäässä ollut kiikutti yhden purkin lavalle oikein näyttävästi, yksi purkki sentään vielä löytyi kovasta kaupankäynnistä huolimatta.
Tuolla ainakin on OneCoinia höykyytetty oikein kunnolla. https://keskustelu.suomi24.fi/talous/verkostomarkkinointi
Ai että. Säälittää nämä alatasolle huijatut, joiden pennosilla kustannetaan pyramidin huipulla olevien muutaman ihmisen leveä elämä. Kouluihin pitäisi tuoda jokin oppiaine, mikä opettaa spottaamaan kusettajat. :(
Vierailija kirjoitti:
Ne ternimaitokapselit aikoinaan oli oikein kunnon kusetus ja siitäkään silti ei ketään tuomittu, huijarit pääsivät kuin koira veräjästä.
Ja noni-mehu.
Nuskin, Fitline, Herbalife, Juiceplus ja mitä näitä nyt on.
Omassa tuttavapiirissä tuntuu menneen niin, että vähän fiksummat ja härskimmät tyypit pääsevät näissä huijauksissa ilmeisesti ihan hyville tienesteille. Eivät tosin vissiin myy itse varsinaista tuotetta vaan pitävät yllä näitä "tiimejä", jotka hoitavat sitten myyntipuolen.
Näiden "tiimien" jäsenet sitten ovat ehkä vähän sellaisia yksinkertaisempia reppanoita, joihin näiden tiimivetäjien hurmoshenkiset kannustuspuheet uppoavat ja uskovat vilpittömästi rikastuvansa sillä naamarasvan myymisellä. Eivät ole rikastuneet, muutamat ovat kaikessa hiljaisuudessa lopettaneet myymisen. Vähän säälittää näihin hurahtaneet. Varsinkin kun ne mainospuheet ovat niin selvää hevonsontaa, että on hirvittävän vaikea ajatella jonkun täysjärkisen oikeasti uskovan ne.
Fitline :D
OneCoin :D
Zinzino :D
Myötähäpeää...