Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla ongelmana huono muisti ja hajamielisyys?

Vierailija
08.04.2018 |

Olen 36-vuotias ja parin viime vuoden aikana on alkanut stressaamaan huonontunut muisti ja keskittymiskyvyn puute. Jotenkin fokus on koko ajan ihan hukassa ja on vaikea keskittyä tekemään mitään paneutumista vaativaa. Mainittakoon, että näissä asioissa on aina ollut hieman ongelmia mutta selkeästi ovat kuitenkin pahentuneet tässä parin vuoden aikana. Alkaako jo ikä tehdä tepposia vai olenko onnistunut pilaamaan aivojeni keskittymiskyvyn netissä? Pelataan satunnaisesti lautapelejä ja niissä ongelman huomaa todella selvästi kun pitäisi pitää monta asiaa mielessä samanaikaisesti ja se ei vain onnistu. Myös töissä olen unohdellut jotain varsin oleellisia asioita, mutta täydeltä katastrofilta olen onneksi toistaiseksi välttynyt. Vertaistukea?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kiinnittäisitte huomiota myös ruokavalioon, ruokahan on se asia, joka vaikuttaa kehossa ja elimistössä ihan kaikkeen. Se ei ole vain polttoainetta.

Vierailija
22/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika pitkälti siltä ap että saattaisit kärsiä kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kannattaa mennä kilpparikokeisiin. Ja jos arvot normaalit niin se ei välttämättä tarkoita etteikö vikaa silti olisi. Googlaa esim lisämunuaisten uupumus

Enpä tiedä, mitä olen katonut tyypillisiä kilpparioireita, niin ei näytä pätevän minuun. Fyysinen kuntoni on loistava ja unionvelmat on stressiperäisiä (herään yöllä ajatuksiin miten epäkelpo ihminen olen, jos en ole tajunnut tai muistanut jotain asiaa). 

Nyt pitää mennä kauppaan joten vastaamisessa tulee vähän taukoa. Palaan myöhemmin ja luen ja vastaan kaikkiin mitä tässä välissä on tullut, kiitos kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja AP siis yllä...

Vierailija
24/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan vielä ole huolissasi. Olen vasta 24, ja muisti on huonossa kunnossa.

Joku kerran kysyi ikääni, enkä muistanut.

En tiedä kenenkään lähisukulaiseni ikää, tai syntymäkuukautta edes, koska ne eivät vain pysy päässä.

En yleensä muista, missä olin/mitä tein eilen.

Lähiaikojen tapahtumia on vaikea sijoittaa. Joku, mikä on tapahtunut eilen voi samantien päässäni olla vaikka kuukausi sitten tapahtunut, en muista.

En pysty tekemään suht. helppoja päässälaskuja, koska numeron ajateltuani se katoaa.

En muista kenenkään nimiä koskaan. En tiedä työkavereitteni nimiä, sanon aina vaan "hei, osaatkos neuvoa tämän kanssa jne jne.."

:(

Haluaisin kysyä iän muistamisesta. Etkö osaa sanoa ikääsi, jos lasket sen syntymävuodestasi? Esim. s. 1985 - nyt 2018 eli siis esimerkkihenkilö olisi nyt 33 v., jos syntymäpäivä on alkuvuodesta. Viitaisiko tämä enemmän keskittymisongelmiin kuin muistiin?

Vierailija
25/29 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/29 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ongelmia saada asioita aikaiseksi ja muisti on hyvä mutta pitkät piuhat eli kestää kauan muistaa. Usein ongelma pahenee ruokailun jälkeen mikä on kai normaalia.

Vierailija
27/29 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai meitä on muitakin. Juuri tuohon yhteen toiseen, vanhaan, jonkun uppaamaan keskusteluun kirjoitin, että en muista mistään mitään. Muistan vain muutamia yksittäisiä noloja tapahtumia elämästäni, muuten olen unohtanut kaiken. Kerran eräs sukulainen kysyi, oliko "se ja se" rippijuhlissani. Vastasin vain, että joo joo, vaikka oikeasti mulla ei ole mitään hajua keitä mun rippijuhlissa oli vieraana.

Luen paljon kirjoja. Hyvänkin kirjan juoni kuitenkin valuu päästäni pois todella pian, ja muistan vain ehkä minkälainen tunnelma kirjassa oli, mutten mitään muuta siitä.

Opiskelukavereiden nimet? Lapsuuden joulut? Mitä eilen tein? Ei aavistustakaan. Asiat myös menevät usein sekaisin päässäni. Siis en muista, tapahtuiko joku asia viime viikolla vai kaksi kuukautta sitten.

N28

Vierailija
28/29 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa. Ollut pienestä lähtien ja nyt olen 44 v ja tilanne vain pahenee. Kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy sekä lääkitys siihen ja todella usein migreeniä. Migreeni saa mut totaallisen tyhmäksi, vaikka tuntuu etten ilman sitä ole paljoa parempi.

Opiskelen parhaillaan lähihoitajaksi ja on kyllä rankkaa. Ilman miestäni ja hänen apuaan en pääsisi ikinä valmistumaan. Ja on muuten todella turhauttavaa, kun on itse ollut tunneilla, kuunnellut MIELENKIINTOISIA asioita, tehnyt hyvät muistiinpanot, lukenut niitä ajatuksella ja usein ja mies lukee kerran ne muistiinpanot ja todellakin muistaa kaiken vielä kuukausien jälkeenkin enkä mä meinaa muistaa kokeisiin saakka.

Lääkäreiden mielestä mussa ei ole mitään vikaa, mutta en tosiaan muista oikein mitään. Jopa omien lasten tärkeitä tapahtumia en muista. Ei hajuakaan milloin ovat oppineet puhumaan, ajamaan polkupyörällä jne.

Töissä on myös hankalaa, koska vaikutan ihan idiootilta, kun saatan unohtaa miten sellainen asia tehdään mitä olen tehnyt monet kerrat. Tai hyvän työkaverin nimi unohtuu. Pää vain tyhjenee ja sitten kun on jotenkin ahdistava tilanne, en muista suurinpiirtein edes nimeäni. Se on kaiketi normaalimpaa, monet unohtaa jännittäessä asioita.

Vierailija
29/29 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ongelma on. Hyvä kun oman nimensä muistaa. Ei jaksa yhtään mitään, aivot ei toimi. Minkäs tekee. En ainakaan mihinkään Vastaamolle mene! :D