Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhat/hyvät/yksinkertaiset strategiapelit ja muutkin. Mitä pelaatte?

Vierailija
08.04.2018 |

Olen viime aikoina ikäänkuin hurahtanut noihin peleihin. Pelikaveria ei vain ole. Olen joutunut tyytymään siihen, että pelaan vain tietokonetta vastaan. Mulla on tabletilla neljän suora, mancala, go ja shakki. En aikaisemmin tykännyt noista, mutta nyt pelailen joskus myöhään yöhön huomaamattani. Joissain sovelluksissa on vaan huono tekoäly, ja se harmittaa. Tuntuu myös tyhmältä, kun olen jumittunut tämmöiseen sähköiseen pelaamiseen.

Viimeksi latasin tuon mancalan ja se on ollut tosi hauska. "Pelilaudan" tekeminen fyysisestikään ei olisi vaikeaa. Vaikka pelkillä kivillä tai paperitolloillakin voisi pelata.

Tuntuu hauskalta haastaa itseään. Huomaa, että mieli on vähän ruosteessa joiltain osin ja tuntuu hyvältä voittaa peli lopulta tai tajuta uusia strategioita.

Googlettelin myös pelejä ja mieleen tuli paljon muistoja lapsuudesta. Muistan pelanneeni joskus rotanloukkua (haluaisin sellaisen itselleni). Samoin joku mikado, domino ja huojuva torni olisi niin hauskoja, jos olisi peliseuraa. Tai ihan vaan "arvaa kuka".

On tosi jännää, miten joku yksinkertainen peli voi olla niin monimutkainen ja tarjota loputtomasti erilaisia tilanteita ja strategioita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Civ IV

Vierailija
2/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

warcraft. kai se tuokin jonkun sortin strategiapeli on.

Vierailija
5/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Age of Empires II.

Vierailija
6/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.chess.com/

Tuolla voi pelata shakkia ihmisiä vastaan. Maailman parhaimmistokin pelaa tuolla. Shakki on internetin ansiosta suositumpaa kuin koskaan.

Vierailija
7/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heroes Of Might And Magic III (1999). Fantasia-aiheinen staregiapeli ja oma lempparini Heroes pelisarjasta. 

Vierailija
8/8 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.chess.com/

Tuolla voi pelata shakkia ihmisiä vastaan. Maailman parhaimmistokin pelaa tuolla. Shakki on internetin ansiosta suositumpaa kuin koskaan.

Toinen suosittu serveri on vanha kunnon freechess.org eli FICS, olen pelannut yli 20 000 peliä siellä.

ja kolmas (maksullinen) Internet Chess Club.