Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla vähän leluja! Miten olette onnistuneet?? Miten karsineet??

Vierailija
21.04.2006 |

Kun näitä on ihan liikaa... Jaksa aina siivota. Kai sitä vähemmälläkin pärjäis. Aina vaan käy niin, että kun alkaa raa' alla kädellä heitteleen enimpiä pois, jää silti vielä ihan liikaa...

Ja kaikki paikat siivossa:(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole paljon leluja verrattuna tuttuihin, k oska

A) lähipiiri (ns. synttärisakki) ei osta niitä. Eli meillä saadaan lähinnä kirjoja, musiikkia, vaatteita, pelejä ja jotain isompia tarpeellisia juttuja (esim pyörä). Hyvin vähän tulee leluja ja nekin usein jatkoa johonkin sarjaan (duplot, junarata tms). Meiltä myös kysytään toiveita lahjojen suhteen.

B) Emme myöskään itse osta leluja ( vaan kirjat ja hyvä lastenmusa on mieluisampia). Olemme päättäneet esim. että jouluna ostamme miehen kanssa yhdessä yhden isomman lelun, esim parkkitalo tai leikkihella. Ja muita lahjoja ei meiltä saa. Mieluummin näin kun jotain pikkusälää.

C) jos leluja olisi paljon pakkaisin osan aina pois. Olisivat kuin uusia. Pätee muuten myös kirjoihin. Mulla on aina korillinen lastenkirjoja tarjolla, loput ulottumattomissa. Pari viikkoa luetaan innolla, sitten kun huomaan että kyllästytty niin vaihdan kirjat ja johan alkaa taas lukuvimma

D) olen kasvatusalan ammattilainen, joten osa ilmeisesti ei uskalla ostaa meille leluja :)

Vierailija
2/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi legoille omansa, nukentavaroille ja vaatteille omansa, pikkuautoille omansa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat muilta saaneet lahjaksi valtaosan leluistaan. Itse ostamme hyvin harkiten leluja ja esim. isovanhemmilta pyydämme sellaisia leluja lahjoiksi, joiden tiedämme kiinnostavan. Isompi lapsista on vasta 3-vuotias, joten lahjoituksista ei ole vielä kertynyt suurensuurta leluvarastoa.

Lapsemme (ainakaan isompi) ei juurikaan välitä leluista, paitsi parista tärkeimmästä. Niinpä hänen kanssaan voi hyvin aika ajoin tehdä karsinnan leluista, sillä lapsi laittaa turhat lelut ihan mielellään kierrätykseen.

Vierailija
4/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli osa leluista on pussissa varastossa, ja käytössä vain ne, joilla leikitään. Kun huomaan, että jollain lelulla ei leikitä, vien sen varastoon. Rikkinäiset/korjauskelvottomat samantien roskiin, samaten sellainen tilpehööri, jonka tiedän jäävän täysin käyttämättömäksi (tyyliin Kinder-lelut.) Lisäksi karsin reippaasti pois kokonaan sellaiset, joista aika on tavallaan ajanut ohi, eli ne eivät ole enää kiinnostavia. Ne olen pakannut isoihin jätesäkkeihin, jotka ovat tällä hetkellä työpaikan varastossa, pitäisikin ottaa itseä muuten niskasta kiinni ja käydä läpi ne; antaa pois ne joita ei tarvita ja säilyttää ne muutamat tärkeät/hienot/tunnearvoiset.

Vierailija
5/5 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noille kaikille lelusarjoille on oma latikkonsa, helppo ne siitä on viskoa paikoilleen. Yleensä pyrin vielä siihen, että korjataan edelliset ennen seuraavia, mutta ei se aina onnistu. Meillä siis on varmaan määrällisesti paljon leluja, mutta kun ne on noita sarjoja, niin siivoaminen on helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän