Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussikuski ei suostunut ottamaan polkupyörää kyytiin !

Vierailija
08.04.2018 |

Teen asiasta valituksen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski saa kieltäytyä . Ja pitääkin kieltäytyä jos joku idari yrittää raahata polkupyörän ruuhkabussiin!!

Vierailija
2/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lukee, että polkupyörä pitäisi ottaa bussin kyytiin? Eihän se mahdu kuin lastenvaunujen paikalle, mutta jos siihen on joku tulossa vaunujen kanssa, niin pyörä siirtyy tai jää kyydistä siinä vaiheessa. Käytävää taas ei saa tukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyse paikallisbussista vai jostain pikavuorosta?

Vierailija
4/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pääkaupunkiseudun lähiliikeenteessä ohjeissa nimenomaan sanotaan, että bussin kyytiin ei oteta polkupyöriä. Minuakin harmitti, kun pyörästäni oli kumi puhjennut, eikä kuljettaja suostunut ottamaan minua bussin kyytiin, vaikka bussissa oli noin viisi matkustajaa.

Vierailija
5/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee, että polkupyörä pitäisi ottaa bussin kyytiin? Eihän se mahdu kuin lastenvaunujen paikalle, mutta jos siihen on joku tulossa vaunujen kanssa, niin pyörä siirtyy tai jää kyydistä siinä vaiheessa. Käytävää taas ei saa tukkia.

Itse asiassa se joka oli sielä ensin oli se pyörä tai vaunut saa jäädä ja toinen jää odottamaan seuraavaa bussia.

Vierailija
6/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se joka oli sielä ensin oli se pyörä tai vaunut saa jäädä ja toinen jää odottamaan seuraavaa bussia.

Epäilen kyllä, että pyörä lähtee, vaikka olisikin ensin tullut paikalle. Nääs pyörät on tehty ajettaviksi, mutta lastenvaunujen kanssa ei tarvitse kulkea kovin pitkiä matkoja jos ei halua. Vähän järjenkäyttöä peliin.

Vierailija
7/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kyllä, että pyörä lähtee, vaikka olisikin ensin tullut paikalle. Nääs pyörät on tehty ajettaviksi, mutta lastenvaunujen kanssa ei tarvitse kulkea kovin pitkiä matkoja jos ei halua. Vähän järjenkäyttöä peliin.

Tää on ihan faktatietoa. Samoin bussissa moni ajattelee että lemmikin kanssa olevan pitää lähteä jos on ensin vaikka jos joku on allerginen joka tulee myöhemmin. Ei pidä. Aina se joka on ensin saa jäädä ja se joka tulee toisena joutuu odottamaan tai sopeutumaan. Tämä johtuu siitä että yleensä niillä jotka pyörän bussiin tuo on hyvä syy siihen esim pyörä rikki tai itse loukkaantunut tms. Että vähän järjenkäyttöä peliin.

Vierailija
8/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus lääninhallitukselle. Kyllä kuuluu ottaa fillari bussin perässä oleviin koukkuihin.

Vierailija
9/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vai aikuisen pyörä? Oma poika oli 5v kun väsähti pyöräreissulla (minä kävelin) ja ajattelin että hypätään bussiin, mutta kuskipa ilmoitti ettei ota pyöriä kyytiin !  Lievästi sanoen vihaisena  tilasin sitten taksin, että pääsimme kotiin. Tämä kymmenen vuotta sitten Etelä-suomessa.

Vierailija
10/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan faktatietoa. Samoin bussissa moni ajattelee että lemmikin kanssa olevan pitää lähteä jos on ensin vaikka jos joku on allerginen joka tulee myöhemmin. Ei pidä. Aina se joka on ensin saa jäädä ja se joka tulee toisena joutuu odottamaan tai sopeutumaan. Tämä johtuu siitä että yleensä niillä jotka pyörän bussiin tuo on hyvä syy siihen esim pyörä rikki tai itse loukkaantunut tms. Että vähän järjenkäyttöä peliin.

Niin, kuten joku jo aiemmin totesikin, pääkaupunkiseudulla sitä pyörää ei edes bussiin saa tuoda (paitsi kantokassissa):

https://www.hsl.fi/ohjeita-ja-tietoja/nain-kaytat-joukkoliikennetta/lii…

"Polkupyörä

Pyörän saa ottaa mukaan lähijuniin ja metroon maksutta jos vaunuissa on tilaa, myös ruuhka-aikoina. Asemilla pyörää tulee taluttaa.

Suomenlinnan lautalla pyörän kuljettaminen on maksullista. Katso voimassaoleva hinta Suomenlinnan Liikenteen verkkopalvelusta.

Pyörää kuljettavan on huolehdittava siitä, ettei pyörästä aiheudu haittaa tai vaaraa muille matkustajille.

Polkupyöriä ei saa kuljettaa busseissa eikä raitiovaunuissa. Kokoontaitettavan polkupyörän saa kuitenkin ottaa mukaan bussiin tai raitiovaunuun, mikäli se on pakattu pussiin tai vastaavaan."

Vierailija
11/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vai aikuisen pyörä? Oma poika oli 5v kun väsähti pyöräreissulla (minä kävelin) ja ajattelin että hypätään bussiin, mutta kuskipa ilmoitti ettei ota pyöriä kyytiin !  Lievästi sanoen vihaisena  tilasin sitten taksin, että pääsimme kotiin. Tämä kymmenen vuotta sitten Etelä-suomessa.

Mä oon myös kerran bussissa Helsingissä nähnyt tilanteen kun n. 3-vuotias potkupyöräilijä oli hyppäämässä isänsä kanssa bussiin, isällä tämä potkupyörä kädessä (sai siis pikkuruisen pyörän yhdellä kädellä kannettua kainalossa). Kuski käski ulos. Aivan naurettavaa. Mutta aikuisen pyörää ei tosiaankaan saa bussiin tuoda. Pyöriä saa kuljettaa lähijunissa ja metroissa ruuhka-ajan ulkopuolella. Busseissa ei koskaan.

Vierailija
12/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, senköhän takia Jyväskylässä bussikuski jätti minun tytön ja sen pyörän oven väliin? Otti kyllä maksun pyörästä.

Vierailija
13/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkee että helsinkiläiset ei tajua että elämää ja busseja on kehä kolmosen ulkopuolellakin

Vierailija
14/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion liikenne otti vuonna 2013, meni pieni lisämaksu. Tosin oli rauhallista, kokemusta on. Juu ja siihen lastevaunupaikalle laitettiin. Olis mahtunut vielä vaunutkin. En muista enää mitä maksoi. 9 km matka ja tuli rengasvaurio, ei pystynyt ajamaan takaisin ja kaupat kiinni. Ei ollut paikkaustarvikkeita mukana joo.

Vierailija
15/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ongelmia viime viikolla kun linja-autoon otettiin pyörä. Ihmiset joutuivat hyppimään renkaan yli... Linja-autolla kulkee myös vaivaisia...

Vierailija
16/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kokoontaitettava polkupyörä ja sille suojapussi. Silloin voit ottaa sen mukaan ilman lisämaksua mihin tahansa joukkoliikennevälineeseen.

Vierailija
17/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kokoontaitettava pyörä. Sen voit ottaa mukaan aina, se kun mahtuu sen verran pieneen tilaan, tai vaikka syliin.

Vierailija
18/18 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä otetaan. Ois hieman voinut vituttaa, kun olin töissä 30km päässä kotoa ja joku vandalisoi mun pyörän (nyysi penkin ja puhkoi renkaan) ja oisin joutunut taluttamaan sen kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme