Miten ihmiset eivät nykyisin tajua, että jotkut eivät tee aborttia toimiakseen oman moraalinsa mukaan?
Eli jos raskaus on ollut yllätys, ei toivottu tms. Niin sanotaan, että no sehän hoituu abortilla. Mutta kun jotkut eivät halua aborttia tehdä ollenkaan.
Kommentit (9)
Harva ymmärtää, että abortti on jonkun mielestä m_.ur'-ha. Itse tuskin kykenisin myöskään mur_h.aam-aan omaa lastani :(
Minä en tekisi aborttia siksi, että raskaus on yllätys ja mahdollisesti tulee huonoon aikaan jne. enkä hyväksy aborttia ehkäisykeinona muutenkaan. KUITENKIN, kannatan henkeen ja vereen naisen oikeutta päättää itse ruumistaan. Eli, vaikka minun oma sisäinen moraali on mitä mieltä, kunnioitan silti muiden oikeutta tehdä niinkuin itse parhaaksi katsovat.
Tämä on monen hankala ymmärtää tai siltä ainakin tuntuu.
Alkuraskaudessa hedelmöittynyt SOLU (sikiö että tyhmätki ymmärtää) ei tunne, kuule, nää ajattele, ole millään tavalla elollinen tai tietoinen omasta olemassa olostaan.
Onko kuukautiset murha kun siinähän munasolu irtoaa ja lähtee kuukautisveren mukana.
Entä seksin harrastaminen? Siinähän elävät solut (siittiöt) joutuvat turhaan kondoomiin, naisen sisään, kurkkuun tai miehen runkatessa paperiin.
Alkuraskauden keskeyttäminen ei siis tunnu tappamiselta, kalallakin on enemmän tietoisuutta sillä hetkellä.
KA kirjoitti:
Alkuraskaudessa hedelmöittynyt SOLU (sikiö että tyhmätki ymmärtää) ei tunne, kuule, nää ajattele, ole millään tavalla elollinen tai tietoinen omasta olemassa olostaan.
Onko kuukautiset murha kun siinähän munasolu irtoaa ja lähtee kuukautisveren mukana.
Entä seksin harrastaminen? Siinähän elävät solut (siittiöt) joutuvat turhaan kondoomiin, naisen sisään, kurkkuun tai miehen runkatessa paperiin.Alkuraskauden keskeyttäminen ei siis tunnu tappamiselta, kalallakin on enemmän tietoisuutta sillä hetkellä.
Kuulehan fisu, kannaatko päivittää tietosi?
KA kirjoitti:
Entä seksin harrastaminen? Siinähän elävät solut (siittiöt) joutuvat turhaan kondoomiin, naisen sisään, kurkkuun tai miehen runkatessa paperiin.Alkuraskauden keskeyttäminen ei siis tunnu tappamiselta, kalallakin on enemmän tietoisuutta sillä hetkellä.
Ihmisen munasolusta tai siittiöstä ei missään olosuhteissa kehity ihmisyksilöä. Eikä kalastakaan.
Monet miettivät asiaa näin: hedelmöittynyt munasolu ennenpitkää kasvaa aikuiseksi ihmisyksilöksi ellei kukaan estä sitä kasvamasta. Samoin kuin vauva, taapero, lapsikin kasvaa aikuiseksi ihmisyksilöksi ellei sitä estetä.
Monien mielestä tuo prosessin estäminen pakkokeinoin on murhaan verrattavissa, keskeytetään ihmisyksilön vanheneminen ja kehitys. Joidenkin mielestä se ei ole murha kunhan tuo vanheneminen estetään tarpeeksi varhaisessa vaiheessa, mutta kuka senkin aikarajan on määritellyt?
On eri asia toimia itse oman moraalikäsityksensä mukaisesti, kuin vaatia oman moraalinsa mukaisia valintoja yleisiksi laeiksi.
Ensimmäiseen riittää oma mielipide, toiseen vaaditaan näyttö ja perustelut sille, että oma kanta on myös kiistattomasti, absoluuttisesti, moraalisesti oikein.
Itse en ikinä tekisi aborttia, mutta en ole sitä mieltä että abortti on moraalisesti väärin.
Ja jos ei ole koskaan joutunut itse tilanteeseen missä olisi pitänyt vakavasti harkita aborttia niin ei voi todella tietää miltä se tuntuu ja voiko sen tehdä.
Itse olen aina ajatellut että voisin tehdä abortin jos olisi pakko ennen rv 9 tai 10 mutta sen jälkeen en voisi koska silloin se alkio muuttuu sikiöksi eli alkaa olla mini-ihminen. Mutta onneksi en ole koskaan joutunut moista päätöstä tekemään.
Miten niin ei tajua? Kuka muka on pakotettu aborttiin vastoin omaa tahtoaan? Tottakai lapsen saa pitää jos haluaa. Tai jos ei halua, mutta ei halua tehdä aborttiakaan, adoptio on oikein hyvä ratkaisu.
Up