Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauankohan avaamaton tofu säilyy? Parasta ennen oli 3.4

Vierailija
07.04.2018 |

Hei tietääkö joku kuinka helposti avaamaton tofu menee pilalle. Tämä tofu ei ole nesteessä vaan melko kuivina, valmiiksi kuutioituina, marinoituina palasina. Parasta ennen -päivä paketissa meni 3.4 ja paketti on siis avaamaton ja ollut about puolen tunnin kaupassa oloa ja kauppamatkaa lukuunottamatta koko ajan jääkaapissa. Voiko siitä valmistaa ruokaa vielä tänään tai huomenna jos ei haise pahalle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyy vaikka kesän yli. Vastaa Eviran osaamistestaaja

Vierailija
2/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt yli puoli vuotta aiemmin vanhentunutta tofua enkä maistanut mitään eroa uuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh oikeastiko noin pitkäänkin säilyy menemättä pilalle? Jotenkin olen ajatellut sen olevan helposti pilaantuva elintarvike. Vai kuvittelenko vain virheellisesti siksi että se on pehmeän juuston tyylistä(esim. mozzarella) ja säilytetään monesti myös samoin (paketissa nesteessä)?

ap

Vierailija
4/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä lisää kokemuksia tai tietoa? Voiko tofua oikeesti syödä usein vielä puoli vuottakin parasta ennen -päivän jälkeen? :o

ap

Vierailija
5/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä lisää kokemuksia tai tietoa? Voiko tofua oikeesti syödä usein vielä puoli vuottakin parasta ennen -päivän jälkeen? :o

ap

Kaikkia sieniä voi syödä kerran.

Sinkkumies

Vierailija
6/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän tietoa tai kokemusta kellään?

Vierailija
8/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofua voi syödä kuukausia päiväyksen jälkeen, jos se on pidetty kylmässä. Ei mene yhtään miksikään. Kokemusta on.

Vierailija
9/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tofua voi syödä kuukausia päiväyksen jälkeen, jos se on pidetty kylmässä. Ei mene yhtään miksikään. Kokemusta on.

Eikö edes vaikka olisi mausteissa ja öljyssä uitettuna? On siis sellaista kuivaa valmispakattua ja -marinoitua tofua.

ap

Vierailija
10/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö edes vaikka olisi mausteissa ja öljyssä uitettuna? On siis sellaista kuivaa valmispakattua ja -marinoitua tofua.

ap

Juu, olen syönyt kaikensorttista tofua pitkään päiväyksien jälkeen eikä ole ollut ongelmia. Onko tuo mahdollisesti So Fine-merkkistä mitä sinulla on?

Vierailija
11/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Juu, olen syönyt kaikensorttista tofua pitkään päiväyksien jälkeen eikä ole ollut ongelmia. Onko tuo mahdollisesti So Fine-merkkistä mitä sinulla on?

Jeps joo sitäpä juuri. Se Thai-maustettu versio. Ei siis pitäisi olla mitään ongelmaa siitä tänään kokkailla? :)

ap

Vierailija
12/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jeps joo sitäpä juuri. Se Thai-maustettu versio. Ei siis pitäisi olla mitään ongelmaa siitä tänään kokkailla? :)

ap

Joo tuo So Fine on vähän kuivempaa tosiaan. Ei todellakaan mitään ongelmaa, rohkeasti kokkaamaan vaan jos olet pitänyt tuotteen ihan normaalisti jääkaapissa. Itse olen tosiaan monesti syönyt kuukausia vanhaa tofua täysin ongelmitta. Hyviä ruokahetkiä sulle! :)

Vierailija
13/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi syödä vielä jos noin vähän on vasta päiväystä mennyt. Myös härkistä voi käyttää vielä ainakin viikon parasta ennen -päiväyksen jälkeen, testattu on :) Tofupaketin olen myös käyttänyt viikkoa myöhemmin. Harmittaa ihan, miten paljon aiemmin heitin ruokaa roskiin jos päiväyksestä oli mennyt vain päivä tai pari, ennen kuin tajusin, että suurin osa ruoka-aineista säilyy paljon pidempäänkin.

Vierailija
14/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofusta kyllää huomaa, jos se on mennyt pilalle. Haisee ihan järkyttävälle. Avatussa paketissa se myös pilaantuu nopeasti, mutta kun sinulla on korkkaamaton paketti, anna mennä vaan.

Vierailija
15/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää. ap on lapsi, mielisairas tai provoilija. Ei selviä ilman holhousta.

Vierailija
16/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt usein monta kuukautta vanhaa tofua enkä ole koskaan huomannut mitään eroa uuteen. Tofu säilyy hyvin niin kauan kun pakkaus on avaamaton.

Vierailija
17/22 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se siellä kaupan hyllyillä säilyy jonkun verran kun siitä ei todellakaan ole tarvetta hankkia.

Vierailija
18/22 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni heittää niin paljon päiväys menneitä tuotteita roskiin että oikeen hirvittää Esim minäkin syön todella paljon päiväyksen ylimenneitä tuotteita ku vaan niin paljon parempaa ja halvempaa omat ruokakulut on 50€ viikossa vaikka olen työtön :D ja taas mennää etelän reissulle kesällä Ekaks Saksaan metalli festareille ja siitä sit kaverille sveitsiin .... PS Kokeilkaa esim 6 kuukautta pakkasessa ollutta marinoitua lihaa ...... Ei oo parempaa ellei sit jaksa odottaa 1vuotta ku se liha vaan imee sen kaiken marinaadin maun itseensä AVOT PS pakkasessa tälläkin hetkellä 7 kuukautta ostettua lihaa joulua varten marinoitumassa 

Vierailija
19/22 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä RIkas kirjoitti:

Moni heittää niin paljon päiväys menneitä tuotteita roskiin että oikeen hirvittää Esim minäkin syön todella paljon päiväyksen ylimenneitä tuotteita ku vaan niin paljon parempaa ja halvempaa omat ruokakulut on 50€ viikossa vaikka olen työtön :D ja taas mennää etelän reissulle kesällä Ekaks Saksaan metalli festareille ja siitä sit kaverille sveitsiin .... PS Kokeilkaa esim 6 kuukautta pakkasessa ollutta marinoitua lihaa ...... Ei oo parempaa ellei sit jaksa odottaa 1vuotta ku se liha vaan imee sen kaiken marinaadin maun itseensä AVOT PS pakkasessa tälläkin hetkellä 7 kuukautta ostettua lihaa joulua varten marinoitumassa 

Oletko mielisairas?

20/22 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt viikon vanhaa alpro-soija jogua. onko ok?

N-77

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme