Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena lääkis

Ellu
07.04.2018 |

Masentaa kun pinnustelee kovasti haluamansa asian eteen ja tuntuu, että kaikki on ollut turhaa. Tiedätkö tunteen?

Olen lukenut lääkiksen pääsykokeisiin nyt kolmatta kertaa ja harkkakokeesta jäisin taas puille paljaille eli pisteet ei riittäisi sisäänpääsyyn. Itken kohta oikeasti. Miten olen näin huono, etten vaan saa tarvittavia pisteitä kasaan? Sisäänpääsyyn riittää usein 60% pisteistä.

Miten nousta? Olen ihan lamaantunut tämän pistetiedon jälkeen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun on päässyt sisään, tuetaan kyllä siinä opiskelussa. Meitä ei kyllä tuettu ja meno oli aika kovaa. Parempi nykyisin.

Suomalaiset kandit ovat kyllä ihan huippuja

15 tulee yksikköömme kesällä. Vastaan ison osan seniorituesta. Suomalainen koulutus on minusta selvästi Viron koulutusta parempi, mutta jos erikoistuu perusopintojen jälkeen Suomessa, ero häviää täysin.

Itse aikoinaan ajattelin, että joku sinne aina pääsee, mutta en ollut ollenkaan varma, että minä pääsisin. Aina on niitä, jotka vain lampsivat sisään vaikeuksitta

En ollut yksi heistä.

Vierailija
22/27 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistellaan nyt yksi vanha vielä, ja sitten ulos.

Me aikanamme opiskelussa valitimme opettajista, että meitä kohdellaan psyykkisesti kovakouraisesti.

Opettajat vastasivat, että te saatte vasta leikkiä ja jo nyt valitatte. Teillä ei ole mitään vastuuta vielä ettekä sitäkään kestä. Tottukaa!

No. On se muuttunut ja itse kyllä tuen, mutta olihan siinä myös totuutta mukana.

Ja se on so long. Kyllä sinne aina joku pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkandit eivät enää leiki ja tuen kovasti. On tosi kyseessä.

Vierailija
24/27 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hakuun tule 2v sisällä muutos eli lääkikseen, esim, haetaan lukion päästötodistuksella..!

Miten kirjoittaa ylppärit ja siinä painotus fykebimaa.

Vierailija
25/27 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos englanti ei suju yhtään, se pitää joko saada sujumaan tai unohtaa koko juttu. Kaikki tärkeä tieto lääketieteessä on englanniksi. Jo opiskelun aikana joutuu käyttämään englanninkielistä kirjallisuutta paljon ja osa oppikirjoista on vain englanniksi. Sitten kun on valmistunut, kaikki ammattikirjallisuus, ammattilehdet, lääketieteelliset opetussivustot ja hakusivut, koulutuskongressit ym. on pelkästään englanniksi. Jos englannin kanssa joutuu paljon painimaan eikä englanniksi lukeminen tai kielen kuuntelu ole sujuvaa, ei opiskelusta tai työstä tule oikein mitään. Aktiivisesti sitä kieltä ei tarvitse tuottaa, paitsi jos on itse jossain tutkimuksessa mukana, mutta ymmärtää pitää erittäin hyvin.

T. erikoislääkäri

Vierailija
26/27 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Täällä vanha lääkäri, joka pääsi eka kerralla Turkuun n 1980.

Sen jälkeen on tullut koulutettua lääkäreitä ja nähtyä tietty heitä iso joukko.

Jos Suomen ovet eivät aukea Tarton yliopisto on hyvä vaihtoehto. Jos sinne ei viitsi tai osaa mennä, kannattaa unohtaa lääkärin homma. Kympin tyttö - ideologia kannattaa unohtaa heti. Tämä on roisia hommaa ja joka iikalla Suomeen opiskelemaan päässeellä on ollut rutosti niitä kymppejä.

Jos englannissa on b, tekisi mieli sanoa, että on niitä muitakin kivoja hommia. Kellään meillä ei ole ollut englannista b.

En rohkaise. Lääkäriä ei kukaan rohkaise. Lääkäri rohkaisee muita ja on usein yksin. Vaativa homma. Itse rakastan tätä mutta on niitä muitakin kivoja hommia!

Sis el, Turusta valmistunut

Kollega kirjoittaa räväkästi, mutta asiaa. Itse olen myös kympin tyttö, yo 94 ja toisella yrittämällä lääkikseen huippupistein. Eka kerralla jäin 2 pisteen päähän. Pääsykokeisiin luin 2 kk kokopäiväisesti ja sitä ennen pari kk iltaisin. Kolmatta kertaa en olisi yrittänyt: osasin kirjat ja tehtävätyypit jo ulkoa. En tiedä, millaisia pääsykoetehtävät ovat nykyisin, muta olettaisin niiden toistavan edelleen samaa kaavaa vuodesta toiseen.

Kympin tyttöjä ja poikia lääkiksessä ovat lähtökohtaisesti kaikki. Omalla kurssillani oli muutama lukion huonoilla arvosanoilla lusmuillut huippuälykkö ja muutama m:n paperit kirjoittanut. Suurin osa meitä 4-6 ällän ylioppilaita.

Jos sisälle pääsy tekee todella tiukkaa, voi lääkis olla väärä paikka. Opiskelu on sellaista, että tietoa pitää omaksua suuria määriä nopeasti. Ja itse ammatissa vastuu painaa ja stressitilanteissa tulee suoriutua.

Vierailija
27/27 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi nyt sitten on pahempi..sinun tilanne vai esim tyttäreni, joka kolmatta kertaa yrittää. Täyden kympin tyttö, harkkakokeilla heittämällä läpi. Kaikki preppaukurssin kokeet ovat olleet loistavia täysin pistein. Mutta pääsykokeessa on jäänyt siihen alle pisteen päähän läpimenosta. Siinä joukossa on kuulemma aika hirvittävän paljonkin vielä niitä hakijoita.

Kukaan ei saa harkkakokeesta täysiä.. Kukaan ei ole myöskään koskaan saanut lääkiksen varsinaisesta kokeesta täysiä pisteitä.. Onko vähän liioittelua nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä