Mikä HELVETTI mun varpaassa on? (KUVA!)
Kommentit (32)
Leikkaa koko varvas äkkiä irti ja polta se vaikka saunan kiukaassa. Ei kannata syödä.
Alkoi kynsivallintulehduksena, jatkuu tulehduksena...
etkö tiennyt että tulehdukset yleensä etenee ja leviää?
Laita kuva laajemmasta kulmasta, kauempaa. Tuosta ei saa kunnon kokonaiskuvaa.
Minulla oli tuollainen. Sitten yhtenä aamuna kun heräsin tuska oli kamala!
Varpaasta lähti sininen juova nilkkaan ja säärtä ylös. Äitini avasi sen partaterällä, ja mätää oli täys. Poikakaveri kävi apteekissa ja sellaista kun Iktyolivoide olivat suositelleet. Kamalan hajuista ruskeaa mönjää!
Sitä ei saanut laittaa rikkonaiselle iholle, vaan tulehtuneen kohdan ympäristöön. Sillä vähitellen parani.
Tietysti olisi pitänyt menn lääkäriin, mutta meillä oli sellainen vakaumus kotona että ei lääkäriä ennen kuin henki todella oli vaarassa. Olin teini-ikäinen silloin.
Mene ihmeessä lääkäriin heti!
Kynsivallintulehdus ja kynsivalliin muodostunut hypergranulaatiokudosta, käy lääkärissä ja pyydä päästä jalkaterapeutille hoitoon.
Toi patti on irti kynnestä. Vähän märkää tuli kynnen alta. Varasin ajan lääkäriin.
Mun miehellä tuli esinahkaan samanlainen ja koko nakki turpos lopulta 3-kertaiseksi korvapuustiksi.
Kun meni lääkäriin niin kandi hälytti kaikki paikalle ja erikoislääkäri sanoi että eipä oo ennen nähny vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä tuli esinahkaan samanlainen ja koko nakki turpos lopulta 3-kertaiseksi korvapuustiksi.
Kun meni lääkäriin niin kandi hälytti kaikki paikalle ja erikoislääkäri sanoi että eipä oo ennen nähny vastaavaa.
Laitanko kuvan?
Oho, lapsella oli tuollainen. Nyt sillä on nimikin. Seurasin tarkasti ja pienin aikavälein, ettei tulehdus leviä ja annoin parantua kotona. Märkäinen vaihe kuivui kasaan päivässä parissa ja parantui kokonaan viikossa. Nyt on taas pieni vaaleanpunainen varvas <3
Tuo vaatii antibioottihoidon. Verenmyrkytysvaara on ilmeinen.