Suosittele pankkiasi!
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Okei, olkoon tämä sitten muuttuuko Nordean peruspalvelut maksulliseksi vai ei -ketju sitten. Itse en näe järkeä väittelyssä jääräpäiden kanssa koska myös minulle on tullut Nordealta asiakastiedote joten asian kyseenalaistaminen on vähän outoa. Luulisi myös että Nordea älähtäisi jos kauppalehti levittelisi siitä valheita, mutta miten vain. Eiköhän se tiedote tule kohta ihan jokaiselle, kerta ei näy vielä kaikille.
AP
Kyllähän ne on Kauppalehdessä oikein kerrottu, mutta ihmisten ymmärrys ei vain riitä. Peruspalvelut muuttuvat maksullisiksi, jos ei ole mobiilipankkia ja asuntolainaa.
"Halvimmalla pääsevät asuntolaina-asiakkaat, joilla on mobiilipankki. Heille palvelupaketti on ilmainen." Ilmainen tarkoittaa, ettei maksa mitään.
Minulla lukee huhtikuu 2018 tiedotteessa: Mobiili Plus-paketti normaalihinta 4,00€ - Sinun pakettihintasi 1.7.2018 alkaen 0,00€.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee huhtikuu 2018 tiedotteessa: Mobiili Plus-paketti normaalihinta 4,00€ - Sinun pakettihintasi 1.7.2018 alkaen 0,00€.
Sinulla on luultavasti Nordeassa asuntolainaa? Asuntolaina-asiakkaille paketti on ilmainen. Heti kun laina on maksettu paketista tulee maksullinen.
Mulle ihan sama mikä pankki kunhan luotettava. En tarvitse muuta kuin verkkopalvelut pankkiin. Pankissa henkilökohtaista asiointia en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on luultavasti Nordeassa asuntolainaa? Asuntolaina-asiakkaille paketti on ilmainen. Heti kun laina on maksettu paketista tulee maksullinen.
Opintolainaa 0,5 marginaalilla sidottuna 12 kk euriboriin ja lyhennän sitä vielä vuosia.
Nordean nettisivuilta löytyy tällainen tiedote (julkaistu 6.4.):
https://www.nordea.com/fi/media/uutiset-ja-lehdistotiedotteet/News-fi/2…
"Nordean päivittäispalvelut ovat jatkossa maksuttomia esimerkiksi mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta käyttäville asuntolaina-asiakkaille. Kannattavinta asiakkaalle on, jos hänellä on Nordeassa tili, tilille kortti ja hän käyttää asiointiin ensisijaisesti mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta. ---
(paljon tekstiä tähn väliin)
Asiakkaille tiedotetaan muutoksista kirjeitse huhtikuun aikana. Kirjeestä voi tarkistaa oman päivittäispalvelupaketin hinnan. "
Eli asuntolainalliset mobiilipankkikäyttäjät pääsevät halvalla. Entäpäs he asiakkaat, jotka ovat maksaneet jo asuntolainansa? Itselläni on käytössä Nordea. Mulla on monta pankkitiliä, isohko sijoitusomaisuus (osakkeita, rahastoja), mutta ei asuntolainaa. Mulla on varallisuutta ja Nordean tuotteita enemmän kuin osalla asuntovelallisista, mutta ilmeisesti mun pitää jatkossa alkaa maksamaan myös peruspalveluista enemmän?
Haluat pankin joka näyttää nopeasti tulojen ja menojen jakautumisen. Kirjanpitäjänä olen kokenut tosi hyödylliseksi tämän piirteen, sillä saan käsityksen kk tai vuosi tasolla, kuinka paljon rahaa kuluu asumiseen, elintarvikkeisiin, matkustamiseen, ajoneuvokuluihin, lääkkeisiin ja vaatteisiin sekä säästämiseen. Jotkut pitävät tuloista ja menoistaan excel taulukoita mutta tässä ei tarvitse. Parhaiten ominaisuus toimii pankin tabletti app:lla.
Nordea. Suosittelen, että pysyt kaukana.