Sanokaa yksikin painava syy ottaa mobiilipankki käyttöön.
Melkein kaikki automatisoitu, kotona hoidan vähäiset asiani verkkopankissa, turvallisesti ja ilmaiseksi. Muualla maksan kortilla.
Miksi ottaa riski ja vaiva puhelinpankista?
Kommentit (27)
Nopeus ja helppous.
Läppärin avaaminen ja pankkiin kirjautuminen vie sen pari minuuttia kun puhelimella olen jo hoitanut koko jutun.
Pääsiäisenä reissussa tuhlasin enemmän rahaa kuin olin laskenut ja oli helppo siirtää mobiilipankin avulla toiselta tililtä lisää rahaa.
Jos on iso pino laskuja, ne hoidan läppärillä.
Laskujen maksaminen on tosi kätevää mobiilipankin viivakoodinlukijalla. Ja musta on kiva, kun voi tarkistaa tilin saldon helposti milloin ja missä vaan. Ei nämä kyllä mitenkään painavia syitä ole, vaan ihan vaan syitä, miksi itse tykkään käyttää mobiilipankkia.
Käytän nettipankkia tietokoneella sekä mobiilina. Läppäri käynnistyy 10 sekunnissa, kiitos nopean kovalevyn, eikä koskaan ole niin kiire ollut hoitaa pankkiasiaa, etteikö sitä kymmentä sekuntia olisi jaksanut odottaa. Laskut menevät suoramaksuna, joten varsinaista laskujen maksamista on todella harvoin. Jos on, käytän silloin mobiilipankkia, jos laskussa on viivakoodi, koska kännykällä on näppärä skannata viivakoodista tarvittavat tiedot. Pankkina on OP, jonka mobiilisovellus on mielestäni ok. Tietokoneella ja älypuhelimessa on ajantasaiset virusturvat.
En ymmärrä kommenttia, että varastetulla puhelimella pystyisi käpälöimään tilit tyhjiksi. OP:n mobiilisovellus vaatii samat toimenpiteet kuin verkkopankki - syötä käyttäjätunnus, salasana sekä avainlukulistasta vastaava luku kirjautuaksesi palveluun sekä maksuja varten tarvitset myös avainlukulistan. Kertokaa mitä en ole hoksannut, koska mielestäni pelkkä puhelimen varastaminen ei riitä tilin tyhjentämiseen?
40+ kirjoitti:
En ymmärrä kommenttia, että varastetulla puhelimella pystyisi käpälöimään tilit tyhjiksi. OP:n mobiilisovellus vaatii samat toimenpiteet kuin verkkopankki - syötä käyttäjätunnus, salasana sekä avainlukulistasta vastaava luku kirjautuaksesi palveluun sekä maksuja varten tarvitset myös avainlukulistan. Kertokaa mitä en ole hoksannut, koska mielestäni pelkkä puhelimen varastaminen ei riitä tilin tyhjentämiseen?
Nordealla samassa puhelimessa on sekä mobiilipankki että tunnuslukusovellus. Varkaan pitäisi tietää salasana, mutta ryöstäjä voi kysyä sen ystävällisesti sinulta. Sitten onkin ovet täysin auki sekä pankkiin että kaikkiin muihin tunnuslukupalveluihin. Aika riskiä puuhaa esimerkiksi ulkomaanmatkoilla.
Mulla on molemmat. Mobiilissa vilkaisen aamuisin saldon ja katson visan tapahtumat, saatan siirtää käyttikselle rahaa jemmatililtä.
Laskut maksan läppärillä, mobiili ei edes näytä e-laskun tietoja, vain eräpäivän ja summan.
Jos autoni olisi rikki ajaisin mopolla, mutta vain siihen asti kun autoni tuotaisiin huollosta.