Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias "kiusaa" 6-vuotiasta?

Vierailija
07.04.2018 |

Anteeksi, mutta miten tämä on mahdollista? Koko- ja kehityserohan on tuonikäisillä valtava.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804062200860598_u0.shtml

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti ainoa, jota tämä hämmentää..

-Ap

Vierailija
2/6 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti ainoa, jota tämä hämmentää..

-Ap

Onko sulla sisaruksia? Jos ei, niin se selittää sen mikset ymmärrä, että pienempi voi todellakin kiusata isompaa. Tosin tuossa uutistapauksessa saattaa olla mahdollisuus, että se isompi lapsi liioittelee kokemustaan. Mutta juu, ei se kiusaaminen juuri ikää katso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista tässä on se, että perheet puivat likapyykkinstä iltapäivälehdessä ja saavat somessa paskaa niskaansa. Miksi??

Vierailija
4/6 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä on tehty lehtijuttu? Ihmisillä tulee elämässä vastaan ongelmia, vastoinkäymisiä ja ristiriitoja. Onko ratkaisu soittaa asiasta lehteen? Siinä tapauksessa tarvitsemme kymmeniä tuhansia lehtiä ja toimittajia lisää, että jokainen tapaus pystytään uutisoimaan.

Vierailija
5/6 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiusasin sisaruksiani kolmivuotiaana, mm. "Illistelin" ja purin ja uhkailin puremisella. Neljä vuotta vanhempi, kehitysvammainen sisarukseni huusi peloissaan ja kivusta (ilmeisesti se vain lisäsi intoani, sainhan reaktion aikaan). Kahdeksan vuotta vanhempi sisarukseni sai myös osansa, jos ei huomannut varoa.

Minun hillitsemiseen yritettiin kaikkea, viimein tukistettiinkin, kuten 1960-luvulla oli tapana, mutta mikään ei kauan auttanut, kunnes vasta monen kuukauden jälkeen lopetin. Itse en muista koko ajasta mitään!

Jos tässä lehden kertomassa tapauksessa tiedetään, että ko. kolmivuotias ei (enää) kiusaa, yrittäisin selvittää, miksi esikoulua käyvä ei sinne oikeasti halua mennä, esim. joku oppimisvaikeus voi tehdä esikoulun kovin vaikeaksi hänelle, jolloin hän tarvitsee enemmän ja oikeanlaista apua, mahdollisesti koko kouluaikansa.

Vierailija
6/6 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki, että perheen sisällä näin käy, mutta tästähän ei nyt ollut kyse.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme