Millä kahvipullan voisi korvata?
En haluaisi enää tuota epäterveellistä viljamöykkyä. En vain keksi viikonloppuaamuihin mitään tilalle. Onko kellään ideoita?
Kommentit (64)
Laita suodatinpussiin kanelia tai kardemummaa :)
Suklaamousse avokadopohjaan :)
Raakasuklaa
Pala ruisleipää ta moniviljasämpylä. Päälle juustoa tai leikkelesiivu ja kurkkua, salaatinlehti tai tomaattia.
Minä tuskailen kun pääse irti iltapäiväkahvipullasta :( Leivon nykyään pullat itse ,niin tiedän mitä syön eli vähemmän rasvaa,sokeria ym. mutta ei kuitenkaan mitään ultrakevytpullia vaan maistuvia.Olenpa nyt onnellinen ,ettei minun kuitenkaan tee yhtään mieli aamukahvipullaa.Juuri söin rahkaa,raejuustoa,avokadoa,puolikas banaani prot. jauhetta "makeutena" + tilkka marjakeittoa.Aamun "makeapala" + hyvä ,vahva musta kahvi.
Syötkö aamupalalla muuta? Eli onko kahvipulla sinulle ainoa syötävä vai pakollinen aamukahvin seuralainen. Jos syöt muuta terveellisenpää, niin jätä kahvipulla pois ilman mitään sen tilalle.
Kuka nyt aamulla syö pullaa muutenkaan? Laita siihen kahviin kermaa, niin se on hyvää sellaisenaan. Jos välttämättä haluat järsiä sen kanssa jotain, niin vaikka saksanpähkinöitä.
Hei!
Ehdotan vehnän täysjyvä leipää ja päälle edam juustoa väittää 17% rasvalla + suolakurkkuviipaleita päälle.
Parin tälläisen 2 senttiä paksun leipäsiivun lisäksi tarvitset aidon voipullan ja aidon murokeksin.
Ainoa ongelma on vain se että joudut itse nämä leipomiset leipomaan aina jauhon mylytyksestä lähtien. Ainoa mitä saat kaupasta on luomu täysmaito johon taikinan teet ja tuorehiiva nostatukseen sekä suola. Myllyn joudut hankkimaan Lohjalta jossa sellaisia myydään , puotia en muista mutta Lohjan ABC : ltä jatketaan ja vasemmalla puolella. Sieltä hankin itse myllyn enkä ole katunut.
Kyllästyin kaupan liitujauhoihin.
takaan ja alleviivaan että paremmin ei voisi alkaa. Jos on ruumiillisen työn tekijä kuten minä niin Paijan tilan kaurahiutaleista keitetty aito kaurapuuro on se jolla pärjää kello 17.00 asti.
puuro tietysti syödään voi silmällä johon ryypätään luomutäysmaitoa päälle.
tietysti jos pitää vatsakivuista voi sitä läpikuultavan sinistäkin lientä juoda mutta en suosittele koska ilmavaivat ovat sitä luokkaa että päivä pilaantuu lemusta vaikka kylläinen olisikin.
Tällä ohjeella ei ole takuuta, eikä palautetta kannata antaa koska en vastaa siihen.
Tuorepuuro. Saa tehtyä suklaaversiolla
Ei se mulle ole epäterveellistä vaikka sulle onkin. Ei sitä voi korvata millään! Osta jotakin gluteenitonta joka maistuu pelkille säilöntäaineille ja narskuu suussa. Hyvää ruokahalua.
Ja sitten ihmetellään kun suomalaiset ovat läskejä säkkejä
Korppu nää on kuitenkin suhteellisen terveellistä pullaan verrattuna.
Mä syön joka päivä kahvipullan iltapäiväkahvilla.
Lisäksi kuppiin tummaa kahvia lorautan pari teelusikallista kermaa.
Näinhän olen saanut luvan ravitsemisterapeutilta ja mun "laihdutus" lääkäriltä.
Olen tehnyt pieniä korvapuusteja pakkaseen ja marjapiirakoita. Tai sitten yksi jaffakeksi.
Ei keikauta painonpudotusta yhtään mihinkään.
Oon saanut nyt 1,5 vuodessa 30 kiloa pois. Toinen samanlainen vielä edessä. Ei kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Korppu nää on kuitenkin suhteellisen terveellistä pullaan verrattuna.
Oikeestiko oot tuota mieltä? Vilkases ravintosisältö.
Vaimon tissi suuhun, saattaa sitten yksi asia johtaa toiseen.
Kahvipullat, kuivakakut jne. taitavat nykyään olla jo suurilta osin mennyttä aikaa.
Hedelmäsalaatti
Smoothie
Rahka+marjat
Sämpylä juustolla ja kasviksilla
Lohiruisleipä
Tuorepuuro
Munakas
Jne.jne
Miksi ihmeessä aamulla pitäisi syödä pullaa tai jotain vastaavaa?