Naiset hoi! Onko miehen herkkyys huono asia?
Tunteellinen, herkkä ja tunteensa näyttävä mies, joka ei pidä riitelystä ja haluaa naisen puhuvan rauhallisesti. Turn off vai ei?
Kommentit (33)
Miehenä en ole vielä selvittänyt miten asian laita on. Yritän osoittaa tiettyä herkkyyttä olematta kuitenkaan munaton, katson että kohtuus kaikessa.
Herkkyys on ihan ok, jos ei nyt ihan mimosa ole.
Miehen herkkyys on luonnollisesti hyvä asia.
Se on hienoa.
Miehen herkkyys ei tarkoita että mies on nainen.
Miehen herkkyys on miehekästä.
Miehen herkkyys ei ole naisellista herkkyyttä.
Hyvä piirre ehdottomasti. Ja vielä tuo sopuisuus ja rauhallisuus suhteessa kuulostaa minusta ihanteelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ole vielä selvittänyt miten asian laita on. Yritän osoittaa tiettyä herkkyyttä olematta kuitenkaan munaton, katson että kohtuus kaikessa.
Munaton? Miten? Olenko munaton jos riitatilanteessa poistun toiseen huoneeseen ja puhun riidan aiheesta vasta päivän parin päästä ja silloinkin rauhallisesti? Välttelen riitelemistä viimeiseen saakka.
Lähes kaikille suomalaisille naisille tuo on turn off, jopa niille, jotka itsekin ovat herkkiä ja haluavat romantiikkaa. Eli suomalaiset naiset ovat kasvaneet todella kieroon.
Kannattaa hylätä kokonaan suomalaiset kylmät naiset ja etsiä nainen esimerkiksi Filippiineiltä. Siellä arvostetaan miestä, joka osaa näyttää myös herkemmän puolensa ja siellä naisilta saa romanttista vastakaikua. Suomalainen nainen on aivan liian juntti ja takapajuinen, että osaisi suhtautua herkkyyteen normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Mimosa?
Olet täällä häirikkö joten varmasti sielläkin. Jotain kaikkien tunnelmaa droppaavaa ulinaa kuitenkin..?
Vierailija kirjoitti:
Olet täällä häirikkö joten varmasti sielläkin. Jotain kaikkien tunnelmaa droppaavaa ulinaa kuitenkin..?
Sori, väärä ketju :D
Mies saa olla herkkä ja näyttää tunteita. Eli olla ihminen. Se että välttelee ongelmia tai lakaisee ne maton alle ei puolestaa ole herkkyyttä eikä ainakaan ratkaise ongelmia. Omalta mieheltä toivoisin herkkyyttä mutta myös sitä että mies ei pelkäisi nostaa kissaa tarpeen tullen pöydälle. Tasapainoista henkilöä siis.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikille suomalaisille naisille tuo on turn off, jopa niille, jotka itsekin ovat herkkiä ja haluavat romantiikkaa. Eli suomalaiset naiset ovat kasvaneet todella kieroon.
Kannattaa hylätä kokonaan suomalaiset kylmät naiset ja etsiä nainen esimerkiksi Filippiineiltä. Siellä arvostetaan miestä, joka osaa näyttää myös herkemmän puolensa ja siellä naisilta saa romanttista vastakaikua. Suomalainen nainen on aivan liian juntti ja takapajuinen, että osaisi suhtautua herkkyyteen normaalisti.
Olen herkkä ja romanttinen mies, mutta en ole karski enkä pidä huutamisesta.
Herkkyys on piirre jota itse etsin ja pitkään. Tosin en ymmärrä tuota juttua riidasta. Se pitää kuule opetella "riitelemään" rakentavasti eikä marssia ylimielisenä muualle ja puhua toista vaivaavasta asiasta vasta sitten kun herralle sopii.
Et oikeastaan edes kuulosta herkältä (eli empaattiselta) vaan lapselliselta.
Kuullostaa.ihmiseltä joka pelkää minua. Ei jatkoon.
Minä en oikein osaa mieltää noita kaikkia saman ihmisen ominaisuuksiksi. Tai eihän sitä kukaan tykkää riidellä, mutta keskimäärin herkät ja tunteelliset ihmiset ajautuvat konflikteihin helpommin kuin rationaaliset viilipyttyihmiset joita mikään ei hetkauta.
Oma mieheni on herkkä, tunteensa näyttävä ja lyhytpinnainen mutta helposti leppyvä. Oikeastaan aika samanlainen kuin minäkin. Meille tämä toimii, kumpikin ymmärtää toista ja hyväksyy toisen puutteet. Herkkä ja tunteellinen on siis ainakin minulle ollut plussaa, mutta kovin olemattomalla konfliktinsiedolla ei pystyisi elämään minun kanssani. Joten tuolla luettelemallasi yhdistelmällä olisi pakko sanoa että miinusta.
Turn on ehdottomasti, jos vaan kestät myös (harvoin sattuvat) leimahdukset. Joskus saattaa tunteet kuohahtaakin, ja silloin olisi hyvä jos toinen ei heti romahtaisi itkemään eikä suhtautuisi halveksien tai inhoten. Olen elämyshakuinen herkkis ja ehdottomasti haluan itselleni miehen, jossa on herkkyyttä ja joka ymmärtää minua, mutta joka kuitenkin seisoo omilla jaloillaan. Jatkuva "kantaminen" voisi käydä liian raskaaksi, kun muutenkin huolehdin toisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munaton? Miten? Olenko munaton jos riitatilanteessa poistun toiseen huoneeseen ja puhun riidan aiheesta vasta päivän parin päästä ja silloinkin rauhallisesti? Välttelen riitelemistä viimeiseen saakka.
Tuo ei vaikuta siltä että näytät tunteesi ja haluat että niin tekee myös vastapuoli vain päinvastoin siltä tunteita paetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mimosa?
Hernekasvisuku tai drinkki jossa on kuoharia ja appelsiinimehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle tulee riitatilanteissa fyysisesti pahaolo ja hän vetäytyy niistä pois. Ilmeisesti tämä on lapsuudenkodin peruja. Minusta on tosi ärsyttävää, ettei toinen saa sanotuksi mitä mieltä oikeasti on. Itsekkään en ole kohtuuton, en huuda ja räyhyää vaan olen valmis kuuntelemaan ja keskustelemaan rakentavasti. Tämä riitelykyvyttömyys on mun miehen ainoita huonoja puolia.
Turn off