hoitajat: mille lasten puheille olette kohottaneet kulmianne
kiroilevatko lapset, tai puhuvatko muuten outoja hoidossa ollessaan
nimim. satunnaiskiroileva äiti
Kommentit (5)
Se ei kuulu etenkään lapsille ja vaikka toisten kotona sellaista kieltä käytettäisiin, niin useat perheet eivät tykkää hyvää, jos hoidossa sellaisia oppii.
Yleensä olen täysin välittämättä sellaisista lasten puheista, jos kesken ruokailun tai lelujen siivouksen lapsi sanoo: " mun äiti sano ettei mun tartte maistaa ruokaa/siivota leluja" tms.
tietyssä iässä lapsilla tulee vaihe, että he kertovat kaikenlaisia juttuja. luetut sadut ja oma todellisuus sulautuu yhteen ja mielikuvitus lisää siihen vielä juttuja.
eli ei kohotella kulmia vaikka 4-vuotias kertoisi, että äidin ja isän sängyssä oli kymmenen rosvoa nukkumassa. ;)
arvaan, että ottavat varmaan mallia ja ärjyvät samallalailla hoidossa muille tai ainakin pikku siasrukselle. Nolottaa ! ap
kaikenlaisia juttuja...
Semmoisen esimerkin voisin sanoa opiskeluajoilta, kun oli työharjoittelussa päiväkodissa, niin siellä oli yksi noin 4v. pikkupoika, joka opetti kavereille hiukan " vastenmielisen" leikin... Hän nimittäin nuoli nuken jalkoväliä ja kertoili kavereille, että näin kuuluu tehdä :( ja pojan käytöksessä oli paljon muutakin pielessä...
Eli ap tuskin ne siellä hoidossa pikkuasioihin kiinnittävät huomiota...
Jokainen vanhempi tietysti itse valitsee,mutta itse en välttämättä kertoisi 5-vuotiaalle.