Kaveriäidit eivät halua minua kanssaan vaunulenkille!
Koska minulla on kuulemma "hitaammat" vaunut.
Ne on ihan tavalliset, käytettyinä saatu.
Näillä muilla on sellaisia kalliita juoksuvaunuja ja -rattaita (thule ja mitä näitä on).
Tuli kamalan paha mieli kun niin haluan kokea tämän äitiyden yhdessä minun kavereiden kanssa. Tai siis olisihan se yhteisöllisyys sellainen kiva lisä siihen juttuun.
En oikein tiedä miksi avaudun tästä täällä.
Kommentit (49)
Monesti haukutaan ap:n kaltaisia. Minä sain kerran suoran vastauksen miksi minua ei haluta mukaan tiettyihin porukoihin: mulla on tylsät jutut. Kyllä se suomennettuna tarkoittaa, että minä en juoruile tarpeeksi. En puhu mistään tiedejutuista, mutta kieltämättä mä olen ollut aika usein hiljaa, kun toiset puhuvat paskaa muista ihmisistä. Minun kohdallani ei ole kyse vauvajutuista, vaan muista asioista.
Eikä nyt tartte haukkua, että naiset on tällaisia. Työpaikallani insinööritoimistossa kuulen lähes päivittäin miesten puhuvan paskaa muista ihmisistä. Nyt aloitin uuden harrastuksen, noin vuosi sitten, ja nyt sitten onkin mennyt päälaelleen, että olen saanut tästä samasta syystä arvostusta tosi paljon. Elämä on joskus ihmeellistä. Tässäkin harrastuksessa on naisia suurin osa, osa puhuu pahaa muista, osa ei.
Ei kai se vaunuista ole kiinni jos vaan laittaa rivakasti tossua toisen eteen 👍 Ihmeellistä tuo vaunuhifistely mitä en kertakaikkiaan lapsettomana sinkkumiehenä ole ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Olivat sitten menneet vauvabrunssille ilman minua :(
Meidän whatsapp-ryhmässä oli hiljaista mutta yhden fb:stä bongasin kuvia.Kun kysyin häneltä miksi minä en tiennyt tästä mitään niin toinen kaveri vastasi että tällä kertaa oli taaperoikäisetkin mukana niin ei olisi autoihin mahtunut.
Ai jaa. Kyllä siellä kuvissa oli mukana yks toinenkin jolla on vain vauvaikäinen. Ja olisin kyllä tullut omalla autolla tai mies olis voinut heittää. Ap
Haistata niille jo pitkät peet. Tuo on ihan vain jotain pottuilua ja syrjimistä. Mä en edes ole ajautunut tarkoituksella noihin piireihin, kun tiedän niissä olevan tuollaista kieroilua. Mullakin on myös taapero+vauva. Tukeudu mieluummin sun omiin ystäviisi, joita sulla oli ennen lasta ja sukulaisiisi. Etsi jotain muuta kautta ystäviä kuin mammakerhoista yms paikoista. Mä olen ai akin löytänyt saman henkisempää seuraa muita väyliä käyttäen. Oman lähiseutuni perhekahviloissa yms. en ole tuttavia jurikaan saanut. Elävät jossain omissa kuppikunnissa lätisten samoja juttuja joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Monesti haukutaan ap:n kaltaisia. Minä sain kerran suoran vastauksen miksi minua ei haluta mukaan tiettyihin porukoihin: mulla on tylsät jutut. Kyllä se suomennettuna tarkoittaa, että minä en juoruile tarpeeksi. En puhu mistään tiedejutuista, mutta kieltämättä mä olen ollut aika usein hiljaa, kun toiset puhuvat paskaa muista ihmisistä. Minun kohdallani ei ole kyse vauvajutuista, vaan muista asioista.
Eikä nyt tartte haukkua, että naiset on tällaisia. Työpaikallani insinööritoimistossa kuulen lähes päivittäin miesten puhuvan paskaa muista ihmisistä. Nyt aloitin uuden harrastuksen, noin vuosi sitten, ja nyt sitten onkin mennyt päälaelleen, että olen saanut tästä samasta syystä arvostusta tosi paljon. Elämä on joskus ihmeellistä. Tässäkin harrastuksessa on naisia suurin osa, osa puhuu pahaa muista, osa ei.
Ihan hyvinhän tuo paskan puhuminen sinulta luonnistuu ;)
Eihän tuo nyt mitään. Meidän kylällä oli kerran äiti joka ainakin viisi vuotta lykkäsi vanhoissa rattaissa kahta lastaan ja aina ne samat rattaat vinkui ihan mielettömän lujaa ja se ääni kuului satojen metrien päähän :D Ihmettelen jos lapsilla ei ole kuulovikaa. Saamaton isäntä ja yhtä saamaton emäntä talossa kun kumpikaan ei osannut rasvata laakereita tai edes raskineet ostaa uusia rattaita. Yksin sai rattaitaan lykkiä, ei näyttänyt kavereita olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvinhän tuo paskan puhuminen sinulta luonnistuu ;)
Vai nimettömänä netissä. En lähde koskaan haukkumaan ihmisiä nimeltä, vaan puhun aika suoraan jos on asiaa. Ja olen mä sanonut noille miehillekin, että ton asian voisi sanoa kyllä suoraankin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta. Ota se vauva kantoliinaan ja juokse. Miten kukaan voi sanoa mitään noin typerää, hitaat vaunut.
Kiva vauvalle, jos ap kaatuu.
Lenkillä ollessani olen nähnyt max 2 vaunuilijaa yhdessä. Useimmiten äiti on yksin tai puolisonsa kanssa.
Ryhmä vaunuja kuulostaa jo vaaralliselle 😁
juu deletoisin noi ihmiset mun elämästä. Aivan selkeää ulosjättämistä, ala-aste ajat tulee mieleen heti. Hanki kypsempää seuraa...
Kuulostaa kyllä sille ettei ap ole mukavaa seuraa toisten mielestä eli älä tuppaa väkisin seuraan.
Oma kokemus on, että olin kaverin kanssa sopinut meille brunssit ja kaveri kysyi voiko ottaa vsuvakerhosta tutun mukaan, kun uusi paikkakunnalla ja meni lopulta fiilis koko reissusta, kun ei yhtään ollut tämä tuttu samalla tasolla jutuissa kuin me.
Me puhuttiin lähinnä koirista ja hän pelkäsi niitä jne
Mitä jos virittäisit niitä vaunuja? Samalla voisit lisätä esim madallussarjan ja alumiinivanteet renkaisiin.
Itselle kävi esikoisen kanssa samalla tavalla äitikavereiden kanssa.
Sain omituisia kommentteja mm. muut äidit pitivät vauvaani hankalana kitisijänä, joka häiritsee muita vauvoja ja ihmettelivät vauvan kauniita vaatteita ääneen (isoäiti vähän hullaantui :) ). Vauva ei ollut tavallista itkuisempi, mutta tajusin, ettei seuraani kaivattu. Osa porukasta kehuskeli olleensa sadepäivänä brunssilla yhden luona. Heillä oli myös vaatekutsuja ym. joihin en ollut tervetullut. Lopulta tajusin, että olin porukasta ainoa, joka asui vuokralla eikä minua haluttu mukaan sen vuoksi. Siitä toki vihjailtiin (eräs äiti mm. kantoi minulle kassillisen omia vanhoja vaatteitaan. Aivan kamalia muuten! En tiedä olivatko oikeasti hänen), mutten heti tajunnut, että se voi olla aikuisille ihmisille niin tärkeää.
Kiusaamista esiintyy ihan aikuisten ihmisten keskuudessa. Sitä voi olla vaikea tunnistaa & hyväksyä.
Miettikää miltä tuntuu tulla kohdelluksi tuolla tavalla ja miksi et kestä tuntia jonkun seuraa.
Huh huh, aikuiset ihmiset. Ei voi kuin peiliin katsoa jos omasta lapsesta kasvaa kiusaaja-pissis.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos virittäisit niitä vaunuja? Samalla voisit lisätä esim madallussarjan ja alumiinivanteet renkaisiin.
Usko jo, ettei kyse ole niistä vaunuista!
Vierailija kirjoitti:
Ja poppivehkeet.
Laita seuranhakuilmoitus esimerkiksi Momzieen tai Facebookiin ja hae itsellesi parempaa vaunulenkkiseuraa :)
Ps. Kaikenlaiset vaunut käy!
Usko pois ap, et haluakaan olla osa tuollaista mammojen klikkiä. Sairasta miten tuollaista kiusaamista tapahtuu vielä aikuistenkin keskuudessa. Nousee karvat pystyyn.
Jos tämä ap:n avaus on totta, niin menetin uskoni nykynaisiin. Ilmeisesti kyse on kehäkolmosen sisäpuolella asuvista idiooteista?! 695
Voi ap- kulta! Mun sympatiat on täysin sun puolella. Mutta ymmärrät varmaan tällaisten äiti-ryhmien idean, kun olet itsekin mukaan hakeutunut?
Tarkoitus on löytää samanhenkisiä perheitä, joiden lasten kanssa omat lapset sitten käyvät leikkitreffeillä, synttäreillä ja sitten myöhemmin harrastuksissa ja yökylässä. Ja idea on juuri samanhenkisyys, eli jos huomataan että sinulla ei ole esim varaa Thulen tai Northin tai Bumbleriden rattaisiin niin olet auttamatta väärä ihminen siihen ryhmään. Ihan vain siitä syystä, että ei sinulla sitten tule olemaan varaa niihin muihinkaan juttuihin mitä seuraavan 15 vuoden aikana tulee, kuten harrastuksiin ja Hopplopp synttäreihin, ratsastustunteihin ja nappulakiekkoon.
Ja tämä ei siis ole mikään kritiikki, vaan ihan vain mikä näiden ryhmien dynamiikka ja tarkoitus on.
Mulla on kolme lasta ja kahden nuorimman kanssa ollaan oltu ryhmässä, ajeltu kerran viikossa Kaivariin vaunulenkille ja sitten Karuselliin tai Ursulaan brunssille tai sitten Westendiin tai johonkin muuhun paikkaan. Itse tykkään että on ihan kivaa ja olen saanut oileita ystäviäkin.
Ehkä sinun kannattaa etsiä kaveriäitejä ns "lähempää kotoa". Tai olla enempi ihan oikeiden kavereiden kanssa.
Mut haleja ja tsemppiä sinulle!
Mikä on kaveriäiti? Pitkäaikainen ystävä, joka on tullut myös äidiksi? Vai joku perhekerho-, puisto- tai neuvolatuttavuus?