Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan kauheaa, kuinka hirveät lapset minulla on. 3v ja vauva

Vierailija
06.04.2018 |

Antaisin koska vaan seuraavalle vastaantulijalle. 3-vuotias on rasittava uhmansa kanssa, kaikki on vaan eieieiei. Vauvaan taas minulla ei ole koskaan edes tullut mitään kiintymyksen tunteita. Se nyt vaan parkuu. Erosimme lasten isän kanssa toisen odotusaikana. Muuten selvittäisin voisiko isä ottaa lapset, mutta sitten en pärjäisi taloudellisesti.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin koska vaan seuraavalle vastaantulijalle. 3-vuotias on rasittava uhmansa kanssa, kaikki on vaan eieieiei. Vauvaan taas minulla ei ole koskaan edes tullut mitään kiintymyksen tunteita. Se nyt vaan parkuu. Erosimme lasten isän kanssa toisen odotusaikana. Muuten selvittäisin voisiko isä ottaa lapset, mutta sitten en pärjäisi taloudellisesti.

Miten niin et pärjäisi taloudellisesti, jos isä ottaisi lapset? Annat ne isälle ja elät elämäsi elämän. Olette eronneet, joten sinulla on kaikki mahdollisuudet.

Vierailija
2/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin et pärjäisi taloudellisesti, jos isä ottaisi lapset? Annat ne isälle ja elät elämäsi elämän. Olette eronneet, joten sinulla on kaikki mahdollisuudet.

Joutuisin maksamaan elaritx2 ja lapsilisät, elarit ja elatustuet lähtisi pois. Töitä on tällä hetkellä vaikeaa löytää ja jos löytäisinkin, niin sitten taas elarit isontuisivat. Ap

Vierailija
4/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi olet tehnyt lapsia kun et ole ilmeisesti lapsi-ihminen?

Vierailija
5/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaton ei joudu maksamaan elareita, vaan toinen osapuoli saa silloin Kelan minimit.

Vierailija
6/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä alunperin. Mentiin jopa lapsettomuushoitoihin asti että saisin lapset. Vaan enpä ole enää. Ap

Vierailija
7/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei kyllä heru sääliä... Jos noin ailahtelevat mielipiteet ja et osannut varautua että kaikki ei ookkaa niin ihanaa.. Ei huh huh...

Vierailija
8/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa ei oo vikaa, vaan niiden äidissä.

Vierailija
9/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä alunperin. Mentiin jopa lapsettomuushoitoihin asti että saisin lapset. Vaan enpä ole enää. Ap

Ja isompi on vasta kolmevuotias? Olette lapsettomuushoidoilla ne saaneet aikaan? Kuulostaa melkoiselta. Yleensä ihmiset jaksavat ehkä kymmenen vuotta. Kyllähän pikkulapsiaika on suloista, eikä siinä ole edes vielä oltu niiden lasten kanssa kauaa. Paljon energiaa vielä lapsettomalta ajalta jäljellä. Annas olla, kun lapset menevät kouluun eikä ole enää päiväkotia. Joudut jäämään pois töistä ja olemaan niiden kanssa joka päivä koulun jälkeen. Miksi lapset eivät ole vuoroviikoin isällään nyt? Saisit ilmaiseksi joka toisen viikon ilman lapsia. En voi ymmärtää, miten eronnut kolmevuotiaan äiti voi valittaa.

Vierailija
10/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että olet väsynyt, yksin ja toivoton. Pitkään kun pyörittää tuollaista yh-palettia, niin kaikenlaisia ajatuksia tulee mieleen. Olen myös kahden lapsen yh. Opiskelen parhaillaan ja talous on siksi tiukkaa. Minun tilanteessa lähes kaikki vastuu jää sitten minulle. Tilanne helpottuu aina silloin, kun saan lapset hetkeksi pois kotoa. Kun lapset palaavat, niin saan arkeen uutta näkökulmaa ja jaksan sillä taas yleensä aika pitkälle. Minulla kun ei ole sellaista "ylellisyttä", että saisin lapset isälleen joka toinen viikonloppu.

Välillä kun meinaa voimat uupua, ajattelen mummoani, joka kasvatti sotaleskenä yksin kolme lasta. Mummoni teki siihen aikaan paljon töitä naisten oikeuksien eteen, joka palkittiin valtion toimesta hänen hautajaisissaan.

Henkilökohtaisesti olen kuitenkin ylpeitä sellaisista etäisistä, jotka haluavat osallistua enemmän lastensa elämään. Minusta on hienoa , että suurin osa nykyisistä ottavat vastuuta lapsista enemmän. Ehkä minäkin olen vanhana ainakin ylpeä siitä, että olen tehnyt hyvän elämäntyön.

Vierailija
11/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja ei vahvista vuoroviikko-asumista 3-vuotiaalle vielä. Saatika vauvalle. Mutta voisihan sitä kokeilla ilman vahvistusta. Ap

Vierailija
12/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne elarit ovat ihan paikallaan, ne ovat lasten elatusta varten, ja koska olet pienituloinen on todennäköistä että Kela maksaisi ne.

Älä roiku niissä lapsissa vain jonkun äitimyytin takia: lapset kannattaa hoitaa eron jälkeen joko yhteisesti jos on mahdollista, tai sitten aina sen vanhemman luona jolta homma parhaiten luonnistuu.

Vierailija
13/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa elarit jos et ole töissä. Hae vaikka sairauspäivärahaa jos olet huonossa kunnossa. Kyllä vauva pärjää isällä ainakin yhden yön, jos osaa juoda pullosta.

Vierailija
14/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvoja ei vahvista vuoroviikko-asumista 3-vuotiaalle vielä. Saatika vauvalle. Mutta voisihan sitä kokeilla ilman vahvistusta. Ap

Ei niihin omiin säätöihin mitään virallisia vahvistuksia tarvita: Vanhemmat saavat hoitaa lapsensa kuten parhaaksi näkevät.

Meillä lapsi alkoi viikko-viikko hoitoon nelivuotiaana, mutta oli siihenkin asti hoidettu kummankin toimesta, jakona vain oli 3-2-2.

Mä halusin käydä töissä ja ansaita itse rahani enkä olla exän elareiden varassa, siksi teimme noin. Meillä ei kumpikaan maksa elareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi