Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikymppiset: ootteko syöneet kollageenitabletteja ihon kiinteytykseen?

Vierailija
06.04.2018 |

Onko ollut hyötyä? Onko iho kiinteytynyt ja rypyt silonneet edes vähän? Minulla iho ei vielä ole veltostunut eikä ryppyyntynyt, mutta olen 39 ja ostin kollageenitabletteja apteekista ennalaehkäisevästi. Aika kalliita ovat kyllä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt. Veltostumista on niin vähän eikä ole ryppyjä.

47v.

Vierailija
2/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään kliinistä testiä, mikä todistaisi kollageenin pillereistä siirtyvän jotenkin ihoon?

Ei syöty kolesterolikaan siirry vereen kolesteroliksi, eikä aika moni muukaan aine toimi siten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletteja täytyy ottaa kolme päivässä ja ne on tosi isoja. Saa nähdä näkyykö mitään muutosta muutaman viikon niitä popsittuani. 

ap

Vierailija
4/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaliemessä on enemmän kollageenia kuin noissa tableteissa. Kollageeni on niin suurimolekyylinen että elimistö hajottaa sen tai sitten se tulee ulos. Ei suolesta mitkään ladonovet imeydy.

Vierailija
5/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kollageenijauhetta, joka sekoitettiin nesteeseen. En osaa raportoida vaikutuksista, koska kuuri oli niin lyhyt. 

Olen 42 ja olen huomannut, että noin vuosi sitten ihossa alkoi näkyä muutoksia, kuten hienoista leukalinjan veltostumista. Vielä 39- ja 40-vuotiaana tätä ei havainnut. Mikäli tilanteeseen tulee radikaalia muutosta, aion mennä kasvojen kohotukseen tai muuhun plastiikkakirurgiseen hoitoon ja ottaa käyttöön kollageenituotteita järeämmät keinot.

Vierailija
6/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi purkillista tuli syötyä sitä kollageenijauhetta ilman mitään vaikutusta. Iho on yhä edelleen veltostunut ja samea.

N41

Vierailija
7/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään kliinistä testiä, mikä todistaisi kollageenin pillereistä siirtyvän jotenkin ihoon?

Ei syöty kolesterolikaan siirry vereen kolesteroliksi, eikä aika moni muukaan aine toimi siten.

En tiedä. Purkin kyljessä on teksti, että sisältää jotain tutkittua kollageenityyppiä, mutta sehän ei vielä vastaa imeytymiskysymykseesi. Nähtäväksi jää siis. Aion ottaa ennen ja jälkeen -kuvat itsestäni.

ap

Vierailija
8/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hajoaa aminohapoiksi, mutta siirtyy sitten kiinteyttämään ihoa, eli ei kulkeudu kokonaisena.

Ennen luultiin, että se hajoaa vain, eikä siitä sen takia ole hyötyä, mutta siitä on uusia tutkimuksia, joissa sillä on ollut tulosta. Pubmedista löytyy.

Ja itse olen kokeillut sekä kalakollageenit, että nautakollageenia, suosittelen eniten tuota nautakollageenia, mulla oli ihan huimat tulokset sillä. Ostin iherbista sitä, neocell muistaakseni.

Ja kalakollageeni pehmensi jonkin verran ihoa kyllä, mutta ei tehnyt sellaista superkiinteää ihoa kuin nautakollageeni.

Eniten vaikuttaa kuitenkin c-vitamiini kollageeniin, mutta yhdistettynä esim. tuohon nautakollageenin se tulos on itselläni ollut paras.

Vierailija
9/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi purkillista tuli syötyä sitä kollageenijauhetta ilman mitään vaikutusta. Iho on yhä edelleen veltostunut ja samea.

N41

Sun pitää hoitaa muutenkin sitä ihoa, jos sulla on jo samea iho, happoja ja peptideja, katso the ordinaryn tuotteet, niitä saa suomeen esim. cultbeautysta ja feeluniquesta.

Niillä on retinolituotteitakin.

Vierailija
10/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt kollageenijauhetta, joka sekoitettiin nesteeseen. En osaa raportoida vaikutuksista, koska kuuri oli niin lyhyt. 

Olen 42 ja olen huomannut, että noin vuosi sitten ihossa alkoi näkyä muutoksia, kuten hienoista leukalinjan veltostumista. Vielä 39- ja 40-vuotiaana tätä ei havainnut. Mikäli tilanteeseen tulee radikaalia muutosta, aion mennä kasvojen kohotukseen tai muuhun plastiikkakirurgiseen hoitoon ja ottaa käyttöön kollageenituotteita järeämmät keinot.

Olen saman ikäinen ja tuo leukalinjan valahtaminen tosiaan kävi ihan silmänräpäyksessä eikä ollut kyllä hienoista. Muutenkin tuntuu että alle vuodessa tuli kymmenen vuotta ikää kasvoille ja kaulalle/dekolteelle. Jotenkin julmaa ja masentavaa kun ihosta ja terveydestä pitää nykyisin parempaa huolta kuin koskaan ja missään se panostus ei sitten näy.

N42

Vierailija
11/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollageenitabletit imeytyvät elimistöön aminohappoina kuten muutkin proteiinit. Kannattaa siis vain lisätä proteiininsaantiaan parilla grammalla, ja nuo tabletit käyvät turhiksi. C-vitamiinivoide lisää kollageenin tuotantoa, ei kollageenitabut..

"Clinical studies have shown that the topical use of Vit. C increases collagen production in young as well as aged human skin."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3673383/

Vierailija
12/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tuohon leukalinjaan yhtä juttua ennen järeämpiä juttuja.

Osta tenslaite ja käytä sitä siihen, joka päivä, se nostaa sen leukalinjan takaisin ylös helposti. 

Vierailija
13/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo syntyneet rypyt eivät katoa mihinkään, nuo kollageenivalmisteet vain hidastavat uusien syntyä. Esim. hyaluronihappoa sisältävät tuotteet saattavat ns. täyttää ryppyuria, mutta kun valmisteen käytön lopettaa, vaikutus häviää. Geenejä vastaan on turha tapella, mutta toki noilla valmisteilla voi kokeilla hidastaa ikääntymistä.

Vierailija
14/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo syntyneet rypyt eivät katoa mihinkään, nuo kollageenivalmisteet vain hidastavat uusien syntyä. Esim. hyaluronihappoa sisältävät tuotteet saattavat ns. täyttää ryppyuria, mutta kun valmisteen käytön lopettaa, vaikutus häviää. Geenejä vastaan on turha tapella, mutta toki noilla valmisteilla voi kokeilla hidastaa ikääntymistä.

Hapot ihan tutkitusti poistaa jo syntyneitä ryppyjä.

Vierailija
15/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaliemessä on enemmän kollageenia kuin noissa tableteissa. Kollageeni on niin suurimolekyylinen että elimistö hajottaa sen tai sitten se tulee ulos. Ei suolesta mitkään ladonovet imeydy.

Se pitää olla sitten oikeaa liha/luulientä, ei mitään kuutioita :)

Vierailija
16/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tabletteja täytyy ottaa kolme päivässä ja ne on tosi isoja. Saa nähdä näkyykö mitään muutosta muutaman viikon niitä popsittuani. 

ap

Onko ostamissasi tableteissa mukana c-vitamiini, kollageeni tulee nauttia c-vitamiinin kanssa yhdessä ja tabletit otettava mieluiten aamulla. Paljonko tablettisi maksoivat? Syön Foreverin kollageenitabletteja.

Vierailija
17/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sekoita liivatejauhetta veteen tai johonkin mehuun? Tulee varmaan hieman halvemmaksi tehdä itse hyytelöä ja syödä sitä kuin napsia jotain pieniä kalliita pillereitä?

Vierailija
18/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuloksia alkaa näkyä aikaisintaan 8-12 vk jälkeen.

Vierailija
19/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette sekoita liivatejauhetta veteen tai johonkin mehuun? Tulee varmaan hieman halvemmaksi tehdä itse hyytelöä ja syödä sitä kuin napsia jotain pieniä kalliita pillereitä?

Joo, tämä on ihan sama asia.

Ja katsokaa aasialaisten naisten ihoa, ne tekee kananjaloista sellaista kollageenilientä.

Mutta tosiaan tuon voi tehdä noinkin, noita kananjalkoja saa esim. etnisistä kaupoista, mutta liivate sinänsä helpoin ja halvin.

Vierailija
20/42 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä on ihan sama asia.

Ja katsokaa aasialaisten naisten ihoa, ne tekee kananjaloista sellaista kollageenilientä.

Mutta tosiaan tuon voi tehdä noinkin, noita kananjalkoja saa esim. etnisistä kaupoista, mutta liivate sinänsä helpoin ja halvin.

Pitää vaan muistaa aina (!!!) se c-vitamiini tuon kanssa, että lopputulos on paras mahdollinen.