IL: Lihavuusleikkaus nosti sinkun asemaa deittailun maailmassa - mitä enemmän laihtui, sitä parempi flaksi
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/201804062200859479_lh.shtml
No niin. Antaa tulla vastaväitteitä.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/201804062200859479_lh.shtml
No niin. Antaa tulla vastaväitteitä.
Vastaväitteitä mihin? Ethän sä edes esittänyt mitään väitteitä itsekkään. Ja ei, pelkkä linkki iltalehden sivuille ei ole mikään väite.
Suurempi ihme olisi jos asia olisi päinvastoin.
Uskoisin että kilojen karistessa itsevarmuus nousee, mikä myös lisää naisen seksikkyyttä.
Uskaltaa olla vartalonmyötäisissä vaatteissa, käyttää seksikkäämpiä alusvaatteita yms. kun itsekin tuntee itsensä kauniimmaksi ja pitää itseään haluttavana.
Tyytyväisyys omaan kehoon näkyy myös ihan hymyssä ja tavassa olla ihmisten lähellä, esim. ilman ujostelua.
Kummallista on se, ettei täällä Suomessa sitten kuitenkaan niin vaan pääse näihin leikkauksiin. Mikä siinäkin on syynä?
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että kilojen karistessa itsevarmuus nousee, mikä myös lisää naisen seksikkyyttä.
Uskaltaa olla vartalonmyötäisissä vaatteissa, käyttää seksikkäämpiä alusvaatteita yms. kun itsekin tuntee itsensä kauniimmaksi ja pitää itseään haluttavana.
Tyytyväisyys omaan kehoon näkyy myös ihan hymyssä ja tavassa olla ihmisten lähellä, esim. ilman ujostelua.
Totta. Lisäksi ainakin mulla on normaalipainoisena helpompi olo ja myös kaikin puolin helpompi olla omassa kropassa. Nyt on helppoa olla rento ja iloinen toisin kuin ylipainoisena. Elämä on jotenkin kevyttä vaikka se onkin edelleen ihan tavallista arkea.
ex-läski
Tähän se juuri perustuu miksi ei naista kannata pitää kahta vuotta pidempään. Kun on kierrätyksessä, molempien tulee olla fit, jotta on siis pantava ja kelpaa muille. Pidemmässä suhteessa paikat alkaa löystyä ja pantavuusyhteiskunnassa arvo ropisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytyväisyys omaan kehoon näkyy myös ihan hymyssä ja tavassa olla ihmisten lähellä, esim. ilman ujostelua.Totta. Lisäksi ainakin mulla on normaalipainoisena helpompi olo ja myös kaikin puolin helpompi olla omassa kropassa. Nyt on helppoa olla rento ja iloinen toisin kuin ylipainoisena. Elämä on jotenkin kevyttä vaikka se onkin edelleen ihan tavallista arkea.
ex-läski
Kunnes lihot. Noin 95% lihoo takaisin ne kilot joita on laihduttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytyväisyys omaan kehoon näkyy myös ihan hymyssä ja tavassa olla ihmisten lähellä, esim. ilman ujostelua.Totta. Lisäksi ainakin mulla on normaalipainoisena helpompi olo ja myös kaikin puolin helpompi olla omassa kropassa. Nyt on helppoa olla rento ja iloinen toisin kuin ylipainoisena. Elämä on jotenkin kevyttä vaikka se onkin edelleen ihan tavallista arkea.
ex-läski
Positiivisesta asenteestasi päätellen kuulut noihin ennalleen ja vähän ylikin lihoneisiin. Toisaalta ymmärrettävää, kyllä minuakin harmittaisi. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kummallista on se, ettei täällä Suomessa sitten kuitenkaan niin vaan pääse näihin leikkauksiin. Mikä siinäkin on syynä?
Syitä on monia. Yksi (käsittääkseni yleisin) niistä on se, että jos taustalla on syömishäiriö (lihavilla yleensä BED), leikkausta ei suositella. Ongelma kun on tällöin enemmän korvien välissä kuin syömisissä, eikä siihen voi leikkauksella vaikuttaa. Tiedän ulkomailta tapauksia, joissa syömishäiriöiselle on tehty lihavuusleikkaus. Ensin he totta kai laihtuivat, mutta ovat nyt lihoneet jokaisen kilon takaisin. Lihavuusleikkaus myös vaikuttaa leikatun arkeen todella paljon, joten lääkärit haluavat varmistaa, että leikatut myös pystyvät tekemään elämäntavoissaan kestäviä muutoksia.
Mitä sitten tapahtuu kun huijauksesi paljastuu? Kun vastapuolelle selviää, että normaali vartalosi johtuu leikkauksesta ja sinulla on niin surkea itsekuri, ettet olisi 10v päästä enää mahtunut kulkemaan ovista.
Enpä huomannut itse samaa, mutta en ollutkaan sairaalloisen ylipainoinen. Aikuisena paino on ollut 60-90kg (pituus 170cm), kroppa muuttunut laihaläskistä rotevan lihaksikkaaseen ja aina naisten kiinnostus on ollut olematonta. Jos nyt lihoisin sairaalloisen lihavaksi, menisikö naisten kiinnostus pakkasen puolelle? :D
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ex-läski
Kyllä se on ihan tutkittua tietoa. Ihmisellä on ihmeellinen tapa olla uskomatta faktoja. On tietysti onni, jos sattuu olemaan siinä 5%:ssa joka onnistuu pysyvästi laihtumaan. Yksikään dieetti ei oikeasti toimi. Ei edes lihavuusleikkaus 100% varmuudella.
Positiivisesta asenteestasi päätellen kuulut noihin ennalleen ja vähän ylikin lihoneisiin. Toisaalta ymmärrettävää, kyllä minuakin harmittaisi. Tsemppiä!
Käsi ylös kenelle tämä tuli yllätyksenä.
Ei minulla ainakaan menekkiä ollut hoikkanakaan ollessani, miehet vonkasivat joskus harvoin sänkyseuraksi, siinäpä se. Ei sadellut puhelinnumeroita, treffipyyntöjä ei ollu flirttailua heidän suunnaltaan, ei mitään. Yli 90% ajasta sain olla rauhassa. Ruma naama mitätöi hoikkuuden vaikutuksen ihan tyystin. Nyt lihavana saa olla rauhassa pillunvonkaajilta, se on jotenkin ihanaa. Toki otetaan huomioon se, että suuren laihdutuksen jäljet jäävät kroppaan, eli ei se vartalo välttämättä ole ns. esittelykunnossa. Raskausarpia, löysää ihoa, riippuvat rinnat. Kuka mies haluaa katsella näitä sängyssä?
Esimerkki miten leikatut lihovat https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25595383
Weight gain is a common complication following Roux-en-Y Gastric Bypass RYGB surgery. Despite the percentage of weight loss over the first year, all cohort patient groups regained on average between 21 and 29 % of lost weight. Excessive weight gain was experienced by over one third of patients. Greater initial absolute weight loss leads to more successful long-term weight outcomes.
Niin, onko tuo nyt jokin ihme? Tottakai jos on valtavan lihava, on ruma, epäterve ja vastenmielinen kumppaniehdokas. Toki laihtuminen parantaa mahdollisuuksia normaalin näköisellä ihmisellä, mutta ei laihtuminen takaa parisuhteen löytämistä tai onnellisuutta. Jos on traumoja, mielenterveysongelmia, köyhyyttä, sosiaalisia ongelmia, taloudellisia huolia niin ei laihtuminen yhtäkkiä fiksaa kaikkea ja muuta elämää ihanan maagiseksi. Todella naiivi edes ajatuksena. Itse olen laihtunut omilla avuillani useita kymmeniä kiloja, en silti ole yhtään sen onnellisempi ihmisenä. Olen se sama masentunut ja itseään vihaava möykky, kuin ennenkin. Olen siltikin yksinäinen. Ei laihtuminen ole muuttanut noita asioita miksikään. Olen kiitollinen siitä, että nyt liikkuminen ja vaatteiden löytäminen on helpompaa, myös terveyteni on parantunut mutta ei tämä laihtuminen mitä ultimaattista tyytyväisyyttä ole taannut.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikkojen tyhmyys. Maassa on asiantuntevia kirurgeja ja kansan elämänlaatua saisi parannettua että myös lääke- ja sairausmenoja vähennettyä lihavuusleikkauksella. Lihavuusleikkaus maksaa itsensä takaisin viidessä vuodessa. Leikkauksen pääsyrajat ovat poliitikkojen eikä lääkärikunnan tekemiä. Itse asiassa täällä pitäisi leikata 10 000 ihmistä vuodessa ja siten säästyisi yhteiskunnan varoja.
IL:m toimittajalle on siis uutinen, että suurimman osan mielestä hoikka/normaalipainoinen ihminen on ulkoisesti miellyttävämpi kuin ylipainoinen?