Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys pian edessä. Millaista siellä sairaalassa oikein on sen jälkeen?

Vierailija
06.04.2018 |

Onko siellä joku tiukka aikataulu, jota pitää vauvan kanssa noudattaa? Tuodaanko ruoka huoneeseen vai pitääkö tikkien kanssa köpötellä itse keittiölle? Saako jostain välipalaa jos on nälkä vaikka keskellä yötä? Millaisia ne vaatteet siellä on? NKL kyseessä minulla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakärry tulee ainakin käytävälle ja kai ne heikoimmille tuo eteen.

Vierailija
2/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vapaasti saa muuten olla vaikka ruokakärry ilmestyy tiettyyn aikaan, sieltä itse haetaan. Itse en välipaloja joutunut pohtimaan, mies toi tullessaan herkkuja; hedelmiä, suklaata, joita söin jos nälkä yllätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vapaasti saa muuten olla vaikka ruokakärry ilmestyy tiettyyn aikaan, sieltä itse haetaan. Itse en välipaloja joutunut pohtimaan, mies toi tullessaan herkkuja; hedelmiä, suklaata, joita söin jos nälkä yllätti.

Meillä on esikoinen. Saadaankohan varmasti perhehuone tms, jotta mies voi jäädä sinne? Ap.

Vierailija
4/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehuonetta voi toivoa mutta varmuudella sitä ei saa. Itselle ei ollut niin väliä, vietin osastolla 3 yötä ja mies oli päivät paikalla.

2.

Vierailija
5/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on esikoinen. Saadaankohan varmasti perhehuone tms, jotta mies voi jäädä sinne? Ap.

Ette välttämättä saa.

Vierailija
6/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka haetaan itse kärrystä koska halutaan rohkaista äitejä liikkumaan. Ei ole hyvä vain makoilla sängyssä vaikka tikit onkin.

Vierailija
7/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa on jugurtteja ja mehua joita saa vapaasti syödä. Riippuu tietysti sairaalasta.

Vierailija
8/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka haetaan itse kärrystä koska halutaan rohkaista äitejä liikkumaan. Ei ole hyvä vain makoilla sängyssä vaikka tikit onkin.

Mutta entä jos pitää imettää koko ajan sitä vauvaa tai pitää paidan alla tms? Tai jos on valvonut koko yön ja haluaa nukkua tunnin päiväunet? Kuinka kiire on hakea se ruoka juuri tiettyyn aikaan? Ap.

Vierailija
9/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos pitää imettää koko ajan sitä vauvaa tai pitää paidan alla tms? Tai jos on valvonut koko yön ja haluaa nukkua tunnin päiväunet? Kuinka kiire on hakea se ruoka juuri tiettyyn aikaan? Ap.

Jos et hae ruokaa niin se nostetaan sivuun odottamaan että haet sen. Tästä ei kyllä yleensä tykätä, koska sitten sinun likainen tarjottimesi jää pyörimään osastolle kun lika-astiakärry on ehtinyt jo palautua keittiölle.

Vierailija
10/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et hae ruokaa niin se nostetaan sivuun odottamaan että haet sen. Tästä ei kyllä yleensä tykätä, koska sitten sinun likainen tarjottimesi jää pyörimään osastolle kun lika-astiakärry on ehtinyt jo palautua keittiölle.

Olenko ihan kamala ihminen, jos tilaankin pitsan sinne? Ap.

Vierailija
11/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä yleensä joku tauko on että ehtii syömäänkin. Ja kai miehesi on paikalla päivisin vaikka et perhehuonetta saakaan? Vaikka tulikin valvottua niin tilanne oli niin uusi ettei unenpuute ollut sietämätöntä, kannattaa vain yrittää sijoittaa torkut sellaiseen hetkeen kun ei ole ruokailu, lääkäri tms. Ei sitä ruokaa tarvitse juosten kirmata hakemaan, on kuitenkin laitoshuoltajia kohtaan huomaavaista yrittää pitää aikataulusta kiinni. Kätilötkin seuraa oletko saanut syötyä ja levättyä joten turha stressata ja jossitella asiaa liikaa etukäteen.

2.

Vierailija
12/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin kiireellisellä sektiolla, ja reippaasti olin kuntoutuksessa mukana, mutta silti tuli tunne, että vastikään isossa leikkauksessa olleelta vaadittiin liikaa.

Esimerkiksi toisena päivänä oletettiin, että haen itse tarjottimen käytävältä. Juu ei, yritin kyllä, mutta onneksi laitosapulainen sattui kävelemään juuri ohi. Meinasin nimittäin pudottaa tarjottimen, kun oli heikon kunnon takia otettava tukea seinästä. Tämä sitten heti topakasti sanoi vievänsä tarjottimen huoneeseeni, mistä kiittelinkin kovasti.

Nelikiloista vauvaa olisi myös pitänyt olla kantamassa pöydälle näytteidenottoon, mutta tästä kieltäydyin jyrkästi vedoten tuohon tarjotinkeissiin. Jos tarjotin putoaa, niin sen riskin olin valmis ottamaan. Sitä taas en, että vastasyntynyt vauvani putoaa.

Kotiuduin onneksi neljäntenä päivänä leikkauksesta, ja kotona lähti paraneminen reippaasti edistymään.

Vierailija
13/13 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin kiireellisellä sektiolla, ja reippaasti olin kuntoutuksessa mukana, mutta silti tuli tunne, että vastikään isossa leikkauksessa olleelta vaadittiin liikaa.

Esimerkiksi toisena päivänä oletettiin, että haen itse tarjottimen käytävältä. Juu ei, yritin kyllä, mutta onneksi laitosapulainen sattui kävelemään juuri ohi. Meinasin nimittäin pudottaa tarjottimen, kun oli heikon kunnon takia otettava tukea seinästä. Tämä sitten heti topakasti sanoi vievänsä tarjottimen huoneeseeni, mistä kiittelinkin kovasti.

Nelikiloista vauvaa olisi myös pitänyt olla kantamassa pöydälle näytteidenottoon, mutta tästä kieltäydyin jyrkästi vedoten tuohon tarjotinkeissiin. Jos tarjotin putoaa, niin sen riskin olin valmis ottamaan. Sitä taas en, että vastasyntynyt vauvani putoaa.

Kotiuduin onneksi neljäntenä päivänä leikkauksesta, ja kotona lähti paraneminen reippaasti edistymään.

Ihana ajatuskatko kesken lauseen. Eli laitosapulainenhan se ilmoitti topakasti, ei seinä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan