Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istuin bussissa ja kuulin keskustelun siitä että miksi kiusaa muita

Vierailija
06.04.2018 |

Takanani istui parikymppiset kaverukset tai ehkä pariskunta, luulen tosin että olivat vain jotain kavereita, nainen ja mies. Nainen selitti sille kaverilleen, että hänellä on välillä itsellä niin huono päivä, että tulee pakottava tarve alkaa kiusaamaan jotain tyyppiä, koska se parantaa omaa oloa. Että jos vaikka vit*tuilee jollekin tai nauraa ystävän heikkouksille tms niin oma päivä ei ole enää niin huono. Tämän naisen kaveri yritti vähän toppuutella, että ei noin ole asiallista toimia, mutta ei oikein saanut suunvuoroa. Olin itse vähän järkyttynyt, että onko oikeasti olemassa tuollaisia ihmisiä, jotka kiusaavat tahallaan vain saadakseen omaa oloaan paremmaksi. Mitä mieltä olette?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä on olemassa. Tälläkin palstalla on useampi tapaus ihan itse ilmoittautunut.

Vierailija
2/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä on olemassa. Tälläkin palstalla on useampi tapaus ihan itse ilmoittautunut.

No toimiiko sellainen sitten? Minulle ainakin itselleni tulee aika paha olo jos vaikka vahingossakin pahoitan jonkun mielen. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, osa ihmisistä on ihan oikeasti pahoja.

Vierailija
4/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toimiiko sellainen sitten? Minulle ainakin itselleni tulee aika paha olo jos vaikka vahingossakin pahoitan jonkun mielen. Ap.

Ihmiset ovat erilaisia, joten kaikille ei tule. 

Osa on henkisesti sairaita.

Mieti, että Suomessa on ihmisiä, jotka ovat pahoipidelleet, raiskanneet, tappaneet tai murhanneet muita ihmisiä, mutta he pystyvät elämään, kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. 

Vierailija
5/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti?

Vierailija
6/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, jotka kylvävät mielellään pahaa oloa ympäriinsä. Mielestäni tuollainen on lapsellista. Sellaisesta tyypistä saa heikkolahjaisen ja yksinkertaisen kuvan. Turhaa niitä on alkaa "rokottamaan ja ruoskimaan", koska siitä seuraa vaan ketjureaktiotilanne. Kannatta odottaa sopivaa tilannetta, jossa kerralla voi lamauttaa ja nolata tyypin täydellisesti.

Vierailija
7/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita syitä kiusaamiselle sitten on? Ai sekö että joku vaan oikeesti on niin ruma tai outo että sen takia sitä kiusataan? Eikö siinä ole aina kyse siitä että kiusaaja saa siitä jotain mielihyvää itselleen?

Vierailija
8/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahuuttahan tuollainen on, ei normaalia. Jos on jotain oikeasti valituksen aihetta, siitä puhutaan asiallisesti, ei piikitellä eikä haukuta.

Onko se muuten kovinkin tavallista, että joku määrittelee päivänsä huonoksi/pahaksi? Vietänkö itse niin tasaista arkea, koska hyvin harvoin tulee tuollaisia tuntemuksia?

Vierailija
9/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita syitä kiusaamiselle sitten on? Ai sekö että joku vaan oikeesti on niin ruma tai outo että sen takia sitä kiusataan? Eikö siinä ole aina kyse siitä että kiusaaja saa siitä jotain mielihyvää itselleen?

Varmasti kyse on siitä, että kiusaaja saa kiusaamisesta jotain mielihyvää itselleen. Mutta sen bussikeskustelun pointti oli se, että kiusaa siksi, että haluaa siirtää oman pahan olon toiseen ihmiseen ja näin vapautua omasta pahasta olosta. Ap.

Vierailija
10/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä ihmisillä on joko heikentynyt kyky empatiaan tai ajatukset askartelee niin paljon oman navan ympärillä, että empatian tuntemiselle ei juuri jää tilaa. Nykyinen somekulttuuri ruokkii itsekkyyttä ja suoranaista hedonismia, kun jokaisesta voi tulla instafeimi ja jokaisen on ylipäätään mahdollista keskittyä vain itsensä ja oman elämänsä esittelemiseen. Tavallaan se tavisten ja oikeasti kiinnostavien ihmisten raja kaventuu, kun jokainen tavistanja perustaa seitsemän eri sometiliä ja ajattelee olevansa spesiaali saadessaan seuraajia ja tykkäyksiä.

Vierailija
11/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kyse on siitä, että kiusaaja saa kiusaamisesta jotain mielihyvää itselleen. Mutta sen bussikeskustelun pointti oli se, että kiusaa siksi, että haluaa siirtää oman pahan olon toiseen ihmiseen ja näin vapautua omasta pahasta olosta. Ap.

Noinhan se yleensä juuri on. Ei kukaan tasapainoinen ja onnellinen, itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ihminen koe tarvetta kiusata muita.

Vierailija
12/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se ilmeisesti myös olla keskenkasvuisuutta. Ei ymmärrä, miten kauheaa jälkeä pystyy saamaan aikaan. Ja vaikka vähän arvaisikin, ei pysty eläytymään. Luulee olevansa ikuisena altavastaajana maailmassa.

Vierailija
13/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on täynnä sellaisia. Epäempaattinen maa.

Vierailija
14/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti?

Suurimmalle osalle av palstalaisista olisi syytä tarkistaa narsistin määritelmä. Narsisti ei tarkoita kaikkia ihmisiä, joista sinä et jostain syystä pidä. Narsisti ei ole myöskään ihminen, joka ei tee kaikkea, mitä sinä haluaisit. Ja narsisti ei ole synonyymi ex-puolisolle.

Vierailija
15/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen suurempaa mielihyvää ole kuin se, minkä kivun äkkiä helpottaessa kokee.

Vierailija
16/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, osa ihmisistä on ihan oikeasti pahoja.

Totta, osa ihmisistä on syntymästään asti pahoja. Tätä ei tietenkään saisi sanoa, mutta totta se on. Jotkut pikkulapsetkin ovat täysin mielisairaita sadisteja.

Vierailija
17/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia, joten kaikille ei tule. 

Osa on henkisesti sairaita.

Mieti, että Suomessa on ihmisiä, jotka ovat pahoipidelleet, raiskanneet, tappaneet tai murhanneet muita ihmisiä, mutta he pystyvät elämään, kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. 

Noita mainitsemiasi ihmisiä tulee todennäköisesti joka päivä vastaan jossain, eivät he todellakaan aina ole mitenkään huomiota herättävän näköisiä. Joten varuillaan on syytä olla täälläkin.

Vierailija
18/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ihminen on esim. äidiltään oppinut, miten toimitaan ihmisten kanssa. Hän on oppinut, että tunteita säädellään noin. Ei pysähdytä kuuntelemaan omia ahdistavia tunteita ja käsitellä niitä, vaan haetaan nopeata helpotusta hetkeksi ilkeilemällä. Ja se ei todella auta pitkällä tähtäimellä yhtään.

Vierailija
19/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita työpaikoillakin. Kun keskittyy kiusaamaan jotain tiettyä ihmistä ja on mukava muille, voi päästä aika pitkälle. Kukaan ei halua uskoa kiusattua, koska kiusaaja on hyvä tyyppi, huumorintajuinenkin. Kiusaaja voi edetä urallaan kivasti.

Vierailija
20/20 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää aina kun joku sanoo "hänelle tulee paha mieli siitä kun haukut tai kiusaat häntä!" no, daa, sehän on sen kiusaamisen pointti?!