Olen ylipainoinen, oikeuttaako se kyttämään ostoksiani ja katsomaan kuin halpaa makkaraa
Kävin Lidlissä jossa ei ollut näin aamulla hirveästi väkeä. Lapsilla on karkkipäivä ja päätin ostaa karkkia itsellenikin.
Otin siis lapsille suklaalevyt ja itselleni salmiakkia pussillisen + energiajuoman.
Kassalla tajusin, että taakseni tullut nainen katsoo ostoksiani ja minua halveksivasti, naisen ajatukset saattoi lukea tämän kasvoilta. Käännyin katsomaan naista silmiin niiniin kylmästi kuin pystyin ja kysyin " Mitä?!"?
Olen lihava , kyllä . Ja ostan joskus herkkuja, kyllä. Pitäisikö pyytää sitä anteeksi? Hävetä.
Kommentit (42)
Ei välttämättä ajatellut pahasti. Itse jään usein pitkässä jonossa vain tuijottamaan muiden tuotteita mitään ajattelematta.
Ei ole kaikki ap:lla ihan kunnossa kun alkaa aggressiiviseksi kaupassa. Ja voit olla aivan rauhassa, suurin osa ohittaa kiireesti eikä halua katsoa kauppakärryysi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että se lihava on lihonut ja pysyy lihavan vaikka ikinä ei itselleen osta niitä herkkuja 🤔 aina on jotkut juhlat tai muut.. Muillehan minä vaan..
Moi, paheksujatäti! Herkkujen merkitystä lihavuuteen yleensä liioitellaan. Paljon tavallisempaa on lihoa hitaasti vuosien varrella siksi että päivittäinen ravinnonsaanti ylittää ihan pikkuisen kulutuksen. Esim. 1 juustoleivän verran. Sitten kun elämässä on useimmilla vähän muutakin tehtävää ja huolehdittavaa kuin painontarkkailu, niin lihoo.
Stereotyyppinen käsitys lihavista ihmisistä sohvalla makaavina sipsinmättäjinä on paheksujatätien satu jolla oikeutetaan oma paheksunta ja puuttuminen muiden valintoihin. Kun lihava selitetään itselle moraalittomaksi, se oikeuttaa omien käytöstapojen puutteen ja luo paremmuuden tunnetta sellaiselle ihmiselle jolla ei ole mitään muuta millä päteä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Lidlissä jossa ei ollut näin aamulla hirveästi väkeä. Lapsilla on karkkipäivä ja päätin ostaa karkkia itsellenikin.
Otin siis lapsille suklaalevyt ja itselleni salmiakkia pussillisen + energiajuoman.
Kassalla tajusin, että taakseni tullut nainen katsoo ostoksiani ja minua halveksivasti, naisen ajatukset saattoi lukea tämän kasvoilta. Käännyin katsomaan naista silmiin niiniin kylmästi kuin pystyin ja kysyin " Mitä?!"?Olen lihava , kyllä . Ja ostan joskus herkkuja, kyllä. Pitäisikö pyytää sitä anteeksi? Hävetä.
Taisit lukea viattoman naisen kasvoilta oman häpeäsi ja kyvyttömyytesi tehdä omalle lihavuudellesi mitään. Ehkä mietit myös lastesi elämien pilaamista kasvattamalla heistä ylipainoiset koulukiusatut.
Vainoharhaisuus taitaa olla ylipainoa suurempi ongelma.
Miksiköhän minun pitäisi edes huomata saati välittää ketkä minun ostoksistani ovat kiinnostuneita. Suklaata, ranskalaisia, makkaraa, kaljaa... Jos huomaisin että joku arvostelee niitä niin nauraisin kyllä elämäni parhaat naurut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vähän: se onneton nainen joutui hakemaan kiksinsä siitä että kehitteli päässään sun ostoksista tarinan jota pääsi sitten innoissaan paheksumaan. Voiko säälittävämpää olla?
Ei noista vajakeista kannata provosoitua vaan tuntea syvää sääliä siitä miten tyhjää voi joidenkin ihmisten elämä olla kun mielikuvituskaan ei riitä käsittämään että toisilla voi olla lapsia, juhlia ym. syitä ostaa herkkuja. Eikä järki käsittämään sitä että ihmisen satunnainen ostosreissu ei ole edustava näytä ruokavaliosta. Naurattaa ajatella mitä se täti ajattelisi mun ostoskäyttäytymisestä: harrastan saippuanvalmistusta ja meillä on kasvimaa. Joten välillä ostan kaupasta kilotolkulla rasvoja ja kesästä syksyyn kasviksia ei tule juuri ostettua kun kaiken saa omasta maasta.
Jännä että se lihava on lihonut ja pysyy lihavan vaikka ikinä ei itselleen osta niitä herkkuja 🤔 aina on jotkut juhlat tai muut.. Muillehan minä vaan..
Ruisleivällä ja juustollakin pystyy lihomaan reilusti, jos joka päivä syö yhden ylimääräisen juustovoileivän 20 vuoden ajan.
Taidat olla vielä hyvin nuori?
yliainosten kootut selitykset vol.2000
”Yhdellä ylimääräisellä juustoleivällä voi lihoa 100 kiloseksi”
Vierailija kirjoitti:
yliainosten kootut selitykset vol.2000
”Yhdellä ylimääräisellä juustoleivällä voi lihoa 100 kiloseksi”
Eli ylipainoisten
Et voi kasvojen perusteella päätellä mitä hän ajatteli. Tämä "ilme" saattoi olla vain kasvojen perusilmeestä johtuva resting bitch face. Ollaan me aika apinoita, kun päätellään kaikenlaista ihan puhumatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ajatellut pahasti. Itse jään usein pitkässä jonossa vain tuijottamaan muiden tuotteita mitään ajattelematta.
Näin juuri! itse jään monesti tuijottamaan tyhjyyteen ajatuksissani, olisi aika loukkaavaa kun joku alkaisi siitä rääkymään, mene itseesi ap! Tuskin kovinkaan monia oikeasti voisi vähempää kiinnostaa jonkun ostokset
Joudun aina vetämään kännin ennen kuin uskallan mennä ostoksille. Sitten alkaa muiden päät kääntymään toiseen suuntaan.
Minä unohdun usein tuijottamaan kaukaisuuteen, varsinkin kassajonossa. Toisinaan siihen kaukaisuuden teen tulee joku, mutta en minä sitä tai sen ostoksia tuijota. Ennemminkin koitan meditoida ne muutamat hetket, jottei palaisi käpy kaiken maailman hidastelijoihin ja ässäarpojen valkkaajiin siinä kassalla.
Jos mulle tulisit tolleen tiuskimaan ni en luultavasti ees reagois.
Mä kyllä vilkaisen lihavan ihmisen ostoskoria. Jos on mättöpaskaa mietin ettei tuollekaan tule mieleen että voisi ostaa jotain terveellisempää ja laihduttaa. En silti osoita sitä ilmeelläkään.
Olisitko imarreltu, jos halvan makkaran sijasta katsoisin sinua kuin kallista makkaraa?
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä vilkaisen lihavan ihmisen ostoskoria. Jos on mättöpaskaa mietin ettei tuollekaan tule mieleen että voisi ostaa jotain terveellisempää ja laihduttaa. En silti osoita sitä ilmeelläkään.
En ymmärrä miten ihmisillä on aikaa toisten ostosten kyttäämiseen. Minä olen lähdössä ostamaan perheen ruoat koska klo 21 jälkeen saa ruokaa hyvällä alennuksella. Eiväthän ne muut asiakkaat tiedä minkälainen perhe minulla on. Ja kyllä; minäkin ostan teinien lauantaisipsit tänään ja minulle on yksi hailee kuvitteleeko joku minun syövän valtavan määrän ruokaa ja kolme pussia sipsiä yksin tänään tai viikonlopun aikana.
Minkäs teet jos olet sattunut samaan isoruokaisia poikia useamman kappaleen? Meillä kaksi kestokassillista ruokaa riittää kahdeksi päiväksi ja suurin osa ostoksista on perunoita, juureksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, kasviproteiininlähteitä sekä maitotuotteita. Itse sekoitan dippikastikkeen rahkasta ja dippaan siihen porkkanatikkuja. Ehkä jonain päivänä teinikin vaihtavat sipsinsä porkkanatikkuihin. Muuten he tykkäävät kyllä rahkadipistä.
Kyllä mun ongelma on nimenomaan herkut. Syön muuten tosi terveellisesti. Hyviä rasvoja, smoothieta ja superfoodia, mutta sitten suklaahimossani haen levyn lähikaupasta. Urheilen myös melko paljon.
Se on riippuvuus. Vanhempani ja sisarukseni ovat myös ylipainoisia. Perus kotiruokaa reiluilla annoksilla ja siihen päälle suolaista tai makeaa herkkua joka päivä. Ei meistä kukaan vahingossa ole lihonnut, vaikka olosuhteet ovatkin edesauttaneet asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä aina saan hyvät naurut kun ihmiset sanoo, ettei niiden naamasta näe, mitä ne ajattelee. Niin varmaan!
Minäkin ostin lapsille viikonloppu namit, suffelit. En söisi itsekkään kokonaista suklaalevyä. Ai niin painankin 59 kg. Taitaa lapsetkin olla hiukan pulleita...
Minkä kaupungin Liddli? Tuossa naapurin Liddlissä käy yksi hullu banaamimuija :D Noin 50v, laiha, mustahiuksinen, hamstraa banaaneja ja tuijottaa halveksivalla bitch-ilmeellä etenkin niitä, jotka ostaa karkkia tai alkoa.