Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vauvaa vatsallaan nukuttaa jos on itse hereillä

iskä ei tiedä
06.04.2018 |

Voiko vauva (1kk) nukkua vatsallaan päivisin minun päällä kun itse olen hereillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/7 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvat nukkuivat aina mahallaan 1970-luvulla. Terveitä ja ihan tavallisa ihmisiä heistä tuli.

Voi siis nukuttaa mahallaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 70-luvulla olikin enemmän kätkytkuolemia mahallaan nukkumisen takia..

Vierailija
4/7 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vauvat nukkuivat aina mahallaan 1970-luvulla. Terveitä ja ihan tavallisa ihmisiä heistä tuli.

Koska lapsesi ovat syntyneet 70-luvulla, et ehkä ole tietoinen, miksi vauvojen mahallaan nukuttamista ei suositella enää (suositus on tullut suunnilleen 890-luvun puolivälissä): se suurentaa kätkytkuolemariskiä.

Oman rinnan päällä pientä vauvaa voi kuitenkin nukuttaa mahallaan tuolla tavalla kuin aloittaja kuvaa.

Vierailija
5/7 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätkytkuolemat on tosiaan vähentyneet sen jälkeen kun alettiin nukuttamaan toisin. Silti se on vain suositus ei mikään pakko tehdä. Toinen ongelma on että nuo pienet ei välttämättä osaa kääntää päätä jos ilmatiet estyy alustaa vasten. Tämä toki ei ole pelkona jos vauva nukkuu esim sun mahan päällä. Itse nukutin mahallaan lasta päälläni vauvana. Helpotti mahapuruja

Vierailija
6/7 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsesi ovat syntyneet 70-luvulla, et ehkä ole tietoinen, miksi vauvojen mahallaan nukuttamista ei suositella enää (suositus on tullut suunnilleen 890-luvun puolivälissä): se suurentaa kätkytkuolemariskiä.

Oman rinnan päällä pientä vauvaa voi kuitenkin nukuttaa mahallaan tuolla tavalla kuin aloittaja kuvaa.

Näppäilyvirhe: 90-luvun.

Vierailija
7/7 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nukuttaa ja asento voi auttaa samalla myös vauvan masuvaivoihin. :) Ole vaan tosiaan itse hereillä ja laita vauva nukkumaan muualle jos itseäsi alkaa väsyttämään.