Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoja/sanontoja, joita olet oppinut Av-palstalta

Vierailija
05.04.2018 |

Pliis, vain yksi per viesti.

Pierututtavallinen

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies24 kirjoitti:

Nuo jännä/kiltti ja kunnollinen on Suomi24:n Sinkut-palstalta alun perin. Sitä tuli selattua pari vuotta ennen kuin päädyin tänne, alko kyllästyttämään ne jatkuvat naisettomuusvinkumiset, mitään muuta siellä ei ole :D Suunnilleen kerran puolessa vuodessa käyn välillä katsomassa mikä meno niin samaa paskaa vaan. "Sinkut"-palsta, just.

Aamen. Se sinkut-palsta turmeli oman käsitykseni naisten ja miesten välisistä suhteista jo päälle parikymppisenä ja aloin pitää niitä uliuli-miesten juttuja "suurina totuuksina".

Vierailija
62/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite eksyin Vauvalle äskettäin pitkästyneenä leikkaustoipilaana yhtä tv-sarjaa käsittelevän ketjun kautta, ja nyt mä olen ihan uteliaan pihalla, mitä nää maahait ja naislapset ja kaikki on 😅 Olis ollu kiva lukea lyhyt suomennos perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpuli

Vierailija
64/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häämakaroonilaatikko.

Olen tyytyväinen. Kymmenen yläpeukkua enkä tiedä tästä. Toisinaan roikun palstalla useita tunteja viikossa, jopa päivässä, mutta tästä en ole kuullut. Ehkä mulla on vielä toiveita saavuttaa normaalielämä.

Vierailija
65/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, häämakaronilaatikkojutusta on vuosia! Silloin tuli täällä vielä roikuttua, nyttemmin vain satunnaisesti käytyä. Olipa ilahduttavaa kun joku sen muisti!

Vierailija
66/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoolainen.

Tämä termi ei ole avautunut minulle vieläkään. Voisiko joku valistaa tietämätöntä?

Porvoolainen on trolli, jolle sattuu kaikkea jännää Porvoossa.

Aa, kiitos. Siis elämää suurempi porvoolainen?

Provo = Porvoo = Provokaatio

"Provokaatio on tahallista toimintaa, jonka tavoitteena on kohteen negatiivinen reaktio, kuten paheksunta, ärsyyntyminen, loukkaantuminen tai suuttuminen. -Wikipedia

"Porvoosta" siis on palstalla käytetty (toisinaan leikkimielisesti) haukkumasana, jolla viitataan, että viestin lähettäjä haluaa vain provosoida, aiheuttaa pahennusta.

Vierailija
67/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaat voileivät

Jokin ei nyt täsmää

Vierailija
68/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naislapsi

Luulen, että tämä on vastaväännös englannin sanasta manchild, joka voi toki tarkoittaa miespuolista lasta, käytetään tietyssä yhteydessä, mutta useimmiten nykyään sillä tarjoitetaan iältään aikuista miestä, joka ei ole vielä kasvanut mieheksi eli kypsäksi aikuiseksi. Sanalla saattaa olla muita merkityksiä ja konnotaatioita, mutta en tiedä niitä.

Vrt. feminist-manninist/meninist

Vierailija
69/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siro liikehdintä puutarhajuhlissa

Vierailija
70/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskainen kanken reppu.

Vierailija
71/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksu

Vierailija
72/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranu

Vierailija
73/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämä

Ikäsi?

Up

narsissi

Vierailija
74/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli uli u u uuu

Namskutarallaa

Om nom nom nom

Bärsse

Vierailija
75/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lompakkoloinen

Tyypillinen tilanne turhan monille miehille.

Naiset käyvät töissä, tekevät kotityöt ja maksavat lasten kulut, kun mies elää kuin poikamies.

Vierailija
76/98 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista, mukavaa, iloista ....ma-su!

Vierailija
77/98 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihan peseminen

Vierailija
78/98 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh - kouvolatukan ja kanapersetukan keksijä ilmoittautuu. Oikein, olen ammattikirjoittaja. Tietäisittepä vain kuinka monta uudismuodostetta, sanaa ja sanontapaa olen tuonut kieleen. Niitä on kymmeniä. Tuoreimpia ovat parasta ennen nykymerkityksessään ja juna meni jo. Viherpiiperö on luomukseni vuosikymmenien takaa Nyt-lehden keskustelupalstalla, josta sen nappasi eräs talouslehtitoimittaja.

Vierailija
79/98 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

massiivinen someraivo

Vierailija
80/98 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naislapsi

Luulen, että tämä on vastaväännös englannin sanasta manchild, joka voi toki tarkoittaa miespuolista lasta, käytetään tietyssä yhteydessä, mutta useimmiten nykyään sillä tarjoitetaan iältään aikuista miestä, joka ei ole vielä kasvanut mieheksi eli kypsäksi aikuiseksi. Sanalla saattaa olla muita merkityksiä ja konnotaatioita, mutta en tiedä niitä.

Vrt. feminist-manninist/meninist

Tämä naislapsi sana oli yhden ketjun otsikossa. Siitä sen nappasin tämän ketjuun. Ketjua lukemalla selvisi ainakin itselleni, mitä kyseisellä käsitteellä tarkoitettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän