Sain vauvan ja kaikkien ensimmäinen kysymys "tyttö vai poika"
Miten vastasyntynyt voisi edes tietää sukupuolensa? Pistää vihaksi nämä juntit 😠
Kommentit (13)
Itse en kysy yleensä mitään. Sanon onnea ja vaihdan puheenaihetta.
Terve vai erityislapsi?
Varusmies vai sivari?
Tuleva veronmaksaja vai kuluerä?
Rehellinen työihminen vai kokoomuslainen?
...onhan näitä vaihtoehtoja...
Jos ei kysyisi, niin sitä pidettäisiin välinpitämättömyyden merkkinä.
Ok, en tästä lähtien kysy? Sanon ”ai jaa. Minä taas aion hankkia koiranpennun”. Katsokin, ettet kysy, minkä rotuisen.
Vierailija kirjoitti:
Miten vastasyntynyt voisi edes tietää sukupuolensa? Pistää vihaksi nämä juntit 😠
Ei kai ne sitä vauvalta kysyneetkään vaan sinulta?
Vinkki: Katso vauvan jalkoväliin kun vaihdat vaippaa.
Itseäni häiritsee enemmän se, kun tuoreet vanhemmat itse kyselevät, että kumman näköinen lapsi on.
Mitä siihen voi vastata muuta kuin, että joo, tosiaan kumman näköinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne sitä vauvalta kysyneetkään vaan sinulta?
Vinkki: Katso vauvan jalkoväliin kun vaihdat vaippaa.
Etupylly ja nuunuu ovat vain sosiaalisia konstruktuoita!
Vierailija kirjoitti:
Itseäni häiritsee enemmän se, kun tuoreet vanhemmat itse kyselevät, että kumman näköinen lapsi on.
Mitä siihen voi vastata muuta kuin, että joo, tosiaan kumman näköinen?
Eräs mamma kerran ylpeili minulle kuinka hänen pikku vauvansa on aivan hänen näköisensä. No minä siihen totesin, että kieltämättä samanlaiset pikku läskiposket teillä on.
Oletko niitä, jotka kasvattavat lapsestaan sukupuolettoman? Antavat nimen, josta ei voi päätellä onko tyttö vai poika? Ja sitten kas murrosiässä nuori on aivan hukassa identiteettinsä kanssa. Lue Jari Sinkkosen ajatuksia aiheesta.
Onnittelut vauvasta ❤️
En itse näe tuossa mitään pahaa. Sen sijaan ihmettelen miksi se on vanhemmillekin niin tärkeä tietää kumpi on tulossa. Yksi kaverini kävi Virossa halpojen ultrien takia kysymässä sukupuolen, ei sanut selville rakenneultrassa. Ovat todella tiukoilla rahojen suhteen muuten.
Toinen kaverini oli helpottunut, että pääsee toiseen ultraan rakenneultran jälkeen, sillä ensimmäisessä ei näkynyt kumpaa on. Syy toiseen ultraan oli se, että ei näkynyt kunnolla ne mitä piti ja epäiltiin, että olisi jokin poikkeama.
Ja nyt eräässä vauvaryhmässä todella monet niistä, jotka eivät saaneet selville kumpi tulee, maksavat yksityiselle uuden ultran. Harvemmassa ollaan me, jotka emme kysy sukupuolta. Kysyitkö sinä ap?
Parempi kysyä, onko sinulla MITÄÄN aavistusta isästä.