Halaisitko nainen itkevää miestä kadulla?
Jos kadulla istuisi itkevä mies katukynnyksellä tulisitko halaamaan? Tulisitko juttelemaan ja lohduttamaan?
Kommentit (78)
En ole halailutyyppiä, mutta voin halata jos itkijä tekee siihen aloitteen. Muuten menisin kysymään mikä hätänä ja auttaisin tarvittaessa. Jos koen fyysisen kontaktin tarpeelliseksi, niin minulle olisi luontevampaa laittaa käsi olkapäälle tai pitää itkijää kädestä kiinni.
En nyt ensimmäisenä ryntäisi halaamaan, mutta jäisin kohdalle, kysyisin mikä hätänä, mitä voin tehdä jne. Ehkä jos hän oikein lohduttomalta vaikuttaisi mutta olisi vastaanottavainen minua kohtaan, saattaisin yrittää lohduttaa myös varovaisella fyysisellä kontaktilla, kuten taputtamalla olkapäätä tai vaikka sillä halauksella. Tosiasia on, että kosketus auttaa.
Ei siitä ole kauaakaan, kun itse asiassa jouduin vähän vastaavaan tilanteeseen. Kadulla oli nuori mies, joka oli lyönyt päänsä ja oli siitä johtuen varsin tuskainen ja sekava. Soitin ambulanssin ja jäin odottamaan sen tuloa hänen kanssaan. Kaikki muut olivat kuulemma menneet ohi, vaikka olivat varmasti nähneet verisen pään. Hän oli niin kiitollinen ainoalle auttajalleen, että halusi lopuksi halata. Vastasin halaukseen ja toivotin voimia, se tuntui täysin luonnolliselta.
Kunpa ihmiset tajuaisivat auttaa hädässä olevia tuntemattomia useammin. Se, että toinen on humalassa/aineissa, ei mitenkään poista teidän auttamisvelvollisuuttanne eikä hänen ihmisarvoaan.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko pitäisi muuttaa niin että halaisitko kadulla tekoitkua tihrustavaa miestä joka yrittää käyttää sinua seksuaalisesti hyväkseen.
Sittenhän ap ei pääsisi syyllistämään sydämettömiä mammoja yhtä tehokkaasti 😀
Jos olisi tuttu.
En halaisi tuntematonta itkevää naistakaan. Tuttua naista saattaisin halata.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietäisi, vaikka mies itkisi koska oli juuri tappanut jonkun, tai olisi halunnut tappaa jonkun mutta tämä ei ollutkaan kotona. Jos joku itkee esim. läheisen kuolemaa, niin se tapahtuu useimmiten kotona, ei kadulla.
:D voi hyvä j.umala mitä logiikkaa ja mielikuvitusta. Läheisen kuolemaa ei voi itkeä kadulla vaan kotona, mutta toisin on sitä kun ei ole pystynyt tapp@maan jota kuta! :D
mies teitä miezvihaajia sikisee? Ryömikää takaisin koloihinne, kiitos. Olette torakkojen tasolla älyllisesti. Varsinkin tunneälyllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt näin. Tapasin kadulla miehen, joka oli eksynyt ja aloin ensin neuvoa suuntaa, mutta tajusin pian että kaikkinei ollut kohdallaan, hän vaikutti olevan jonkinlaisessa shokissa. Aloin jutella ja pyysin kertomaan tilanteestaan (oli kokenut trauman) ja hän rauhoittui. Lopuksi halasimme ja hän lähti rauhoittuneena sinne minne oli menossa. Jäin miettimään olisiko pitänyt tehdä enemmän, mutta ainakin neuvoin mistä voi hakea apua.
Mitä tarkoitat tuolla enemmän jutulla? Olisitko halunnut suudella?
Ei kukaan suhtaudu sellaisessa tilanteessa seksuaalisesti itkevään hädissään olevaan mieheen. Vastaaja tarkoittanee jotain ammattiavun hankkimista miehelle. Jos joku on selvästi avuton ja hädissään, soittaisin edim hätänumeroon tai sosiaalipäivystykseen tms.
Sori unohdin, että herkkä mies ei ole seksikäs ja hotti naisten mielestä. Pitää olla raju ja luja eikö niin? Tunteeton kone mikä jyskyttää hiljaa ja ilmeettömästi.
Yleensä itkevällä ihmisellä on joku hätä, täytyy olla todella perverssi jos pitää sellaista tilannetta seksikkäänä.
Puhuiko joku _tilanteen_ seksikkyydestä?
Vierailija kirjoitti:
En nyt ensimmäisenä ryntäisi halaamaan, mutta jäisin kohdalle, kysyisin mikä hätänä, mitä voin tehdä jne. Ehkä jos hän oikein lohduttomalta vaikuttaisi mutta olisi vastaanottavainen minua kohtaan, saattaisin yrittää lohduttaa myös varovaisella fyysisellä kontaktilla, kuten taputtamalla olkapäätä tai vaikka sillä halauksella. Tosiasia on, että kosketus auttaa.
Ei siitä ole kauaakaan, kun itse asiassa jouduin vähän vastaavaan tilanteeseen. Kadulla oli nuori mies, joka oli lyönyt päänsä ja oli siitä johtuen varsin tuskainen ja sekava. Soitin ambulanssin ja jäin odottamaan sen tuloa hänen kanssaan. Kaikki muut olivat kuulemma menneet ohi, vaikka olivat varmasti nähneet verisen pään. Hän oli niin kiitollinen ainoalle auttajalleen, että halusi lopuksi halata. Vastasin halaukseen ja toivotin voimia, se tuntui täysin luonnolliselta.
Kunpa ihmiset tajuaisivat auttaa hädässä olevia tuntemattomia useammin. Se, että toinen on humalassa/aineissa, ei mitenkään poista teidän auttamisvelvollisuuttanne eikä hänen ihmisarvoaan.
Palstan ensimmäinen normaali ihminen. Kiitos lämmitit sydäntäni enemmän kuin tuhat aurinkoa.
ap
No en helvetissä, ootko hullu? Suomessa onneksi ihmiset saa itkeä kadulla rauhassa, eikä heitä häiritä, kuolisin häpeään jos joku mun heikolla hetkellä tulisi halimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietäisi, vaikka mies itkisi koska oli juuri tappanut jonkun, tai olisi halunnut tappaa jonkun mutta tämä ei ollutkaan kotona. Jos joku itkee esim. läheisen kuolemaa, niin se tapahtuu useimmiten kotona, ei kadulla.
:D voi hyvä j.umala mitä logiikkaa ja mielikuvitusta. Läheisen kuolemaa ei voi itkeä kadulla vaan kotona, mutta toisin on sitä kun ei ole pystynyt tapp@maan jota kuta! :D
mies teitä miezvihaajia sikisee? Ryömikää takaisin koloihinne, kiitos. Olette torakkojen tasolla älyllisesti. Varsinkin tunneälyllisesti.
Tämä aloitusko oli sitä tunneälykkyyden huippua? "Halaisitko tuntematonta? Haluaisitko suudella?" Just.
Menisin kysymään, onko hänellä kaikki hyvin ja tarvitseeko hän apua. Kyseessähän voi olla vaikka sairaskohtaus. Tuskin halaisin ensimmäisenä. Erotessamme voisin taputtaa olalle tai halatakin, jos hän haluaa.
Olen itse ollut kaksi kertaa tilanteessa, jossa itkin kadulla ja kukaan ei tullut kysymään mitään. Toisella kerralla olin 8 v. ja kaikki kävelivät ohi. Muistan vieläkin sen hätäännyksen, vaikka olen jo aikuinen.
Tietysti näin kirjoittaessa tulee mieleen kaikkia kauhukuvia puukoista ym. Tai entä jos joku laittaa lapsen näyttelemään itkevää ja sitten varastaa samalla laukusta puhelimen ja kännykän. Haluaisin silti luottaa ihmisiin.
Pysähtyisin, katsoisin mikä on hätänä ja auttaisin parhaani mukaan. Ja olen myös niin tehnyt. Kerran oli sekava nuori mies bussipysäkillä, soitin ambulanssin ja odotin sitä hänen seuranaan. Toisen kerran vanha nainen kaatui eikä päässyt itse ylös. Taas ambulanssi ja naisen lämmittely kylmässä maassa siihen asti että apu tuli.
Jos taas itkun tarkoitus on vaan hamuta huomiotani ja halauksia niin jatkaisin hyvin äkkiä matkaa.
Kuule ap, minä en sinulle lämpene teet mitä tahansa. Milloin leikit pääsiäisnoitaa, milloin pitäisi tulla juttelemaan koska muljauttelet silmiäsi, milloin vollotat kadulla.
Minut ja muut naiset on 10 000 vuotta syyllistetty raiskatuksi ja hakatuksi tulosta; ellei se muka johdu käytöksestämme, ulkonäöstämme tai pukeutumisestamme, niin sitten sukupuolestamme. Näin meidät on patriarkaatissa kasvatettu.
Joten varon lähestymästä miehiä, katsomasta heitä, osoittamasta sympatiaa ja varsinkin halaamasta, koska mies käsittäisi sen väärin ja luulisi minun ehdottavan seksiä, prkle!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan ensimmäinen normaali ihminen. Kiitos lämmitit sydäntäni enemmän kuin tuhat aurinkoa.
ap
Mitäpä jos kysyisit tältä halusiko hän suudella tuota miestä.
🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, minä en sinulle lämpene teet mitä tahansa. Milloin leikit pääsiäisnoitaa, milloin pitäisi tulla juttelemaan koska muljauttelet silmiäsi, milloin vollotat kadulla.
Minut ja muut naiset on 10 000 vuotta syyllistetty raiskatuksi ja hakatuksi tulosta; ellei se muka johdu käytöksestämme, ulkonäöstämme tai pukeutumisestamme, niin sitten sukupuolestamme. Näin meidät on patriarkaatissa kasvatettu.
Joten varon lähestymästä miehiä, katsomasta heitä, osoittamasta sympatiaa ja varsinkin halaamasta, koska mies käsittäisi sen väärin ja luulisi minun ehdottavan seksiä, prkle!!!
Minä pitäisin mielelläni tämän keskustelun politiikattomana. Kiitos.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitäpä jos kysyisit tältä halusiko hän suudella tuota miestä.
🤮🤮🤮
Haluisitko sä suudella mun kyklooppi patukkaa?
Jos ei olisi liian likainen ja sekavan oloinen.
Olen lohduttanutkin, mutten kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi liian likainen ja sekavan oloinen.
Olen lohduttanutkin, mutten kadulla.
Kuinka puhdas pitää olla? Hampaat langattu ja valkaistu? Axea kainaloissa?
Mene AP vollottamaan Stockan kellon alle perjantaina n. klo 16 aikaan. Silloin on eniten yleisöä. Luultavasti halauksia et tule saamaan, joku saattaa tönäistä, jos olet tiellä.
Joo, jos luen tilanteen siihen sopivaksi. Olen halannut tuntemattomia, itkeviä ihmisiä kadulla elämäni aikana muutenkin. Yksi oli Hkissä alkoa ja pilveä ottanut teinipoika, joka oli kadottanut kaverinsa ja kotoisin jostain vähän kauempaa. Oli aivan paniikissa. Toinen oli nuori suomalainen äiti, joka itki kun joku juoppo nainen oli haukkunut hänen vaippaikäistä (mu latti-)lastaan. Nainen itki niin hysteerisesti etten oikein osannut muutakaan :( teini-ikäisenä lohdutin halaamalla vierasta ikäistäni tyttöä, jonka poikaystävä uhkaili puhelimessa pettävänsä tätä joissain bileissä, joista tyttö oli lähtenyt. Nyt 8v myöhemmin olemme tuon tytön kanssa parhaita ystäviä, joten kannatti halata.