Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärtänyt aiemmin äitejä jotka ovat aina töistä poissa lapsen sairauden takia. Nyt ymmärrän!

Vierailija
05.04.2018 |

Itsekin olen joutunut useamman kerran tänä keväänä soittamaan että en pääse töihin koska lapsi tullut yllättäen kipeäksi.

Tämä talvi ollut ihan ihmeellinen, kokoajan jotan flunssaa ja influenssaa.

Rupeaa jo välillä ketuttamaan se, että taasko sitä pitää töihin soittaa, että en pääsekään tulemaan. Emme me tahallamme saikuta ja sälytä toisten työntekijöiden niskaan omia hommiamme.

Monesti tulee mietittyä että sais jo nää taudit loppua että pääsis normaalisti käymään töissä. Kyllä tämä kokoajan kotonakin oleminen alkaa kyrsimään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi sairastelut on saatu hoidettua usein muilla järjestelyillä kuin olemalla pois töistä. Ja silloinkin kun on pitänyt isä on useammin pystynyt joustamaan.

Vierailija
2/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä vieläkään! Miksi se on yleensä äiti, joka jää kotiin?

Ja minkä hemmetin vuoksi hän siitä saa palkankin, koska eihän hän kipeä ole?

Suuri vääryys!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheissä lapsella on myös isä, joka voi hoitaa oman osansa. Meillä on onneksi niin hyvä tilanne, että naapurissa asuva mummo on pystynyt huolehtimaan lapsista suurimman osan sairaustapauksista, niin meidän vanhempien ei ole tarvinnut olla töistä pois. Työkaverini taas on sitä lajia, että lapsen ei tarvitse kuin aivastaa, niin hän on varmuuden vuoksi pois töistä.

Vierailija
4/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri vääryys!!

Muutapa kuule sitten johonkin kehitysmaahan jos hyvinvointivaltion edut eivät kiinnosta :) heippa!

Vierailija
5/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämä menee aina työn edelle. Syötä lapsille d vitamiinia. Ota pari marsua ja koira. Tarkista asuntonne hometilanne. Samoin lasten koulu / tarha. Näillä keinoin saat terveitä lapsia.

Vierailija
6/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä et ennen ole ymmärtänyt?

Vierailija
7/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri vääryys!!

Muutapa kuule sitten johonkin kehitysmaahan jos hyvinvointivaltion edut eivät kiinnosta :) heippa!

Heippa!

Vierailija
8/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset nykyään tyhmiä?

Vierailija
9/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri vääryys!!

Meillä puolitettiin miehen kanssa nämä, mutta sitten vaihtui työnantaja saman talon sisällä ja alkoivat vaatia joka päivästä lappua. Minä siis olen poissa kun joudun lapunkin hakemaan.

Vierailija
10/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja maksaa lastenhoitajan hoitamaan kipeenä olevaa lasta jos äidin ja isän on kummankin "pakko" olla töissä. Oon kyllä ne muutamat kerrat ollu ite kotona kipeän lapsen kanssa vaikka tää mahdollisuus lastenhoitajaan onkin.

Vierailija
11/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinperheissä lapsella on myös isä, joka voi hoitaa oman osansa. Meillä on onneksi niin hyvä tilanne, että naapurissa asuva mummo on pystynyt huolehtimaan lapsista suurimman osan sairaustapauksista, niin meidän vanhempien ei ole tarvinnut olla töistä pois. Työkaverini taas on sitä lajia, että lapsen ei tarvitse kuin aivastaa, niin hän on varmuuden vuoksi pois töistä.

No meillä on ydinperhe ja mies ei vain voi olla töistä pois. Ennen pystyi kun oli sellainen työ, että ei haitannut yhden poissaolo. Nyt on uusi työ, jossa tekevät pareittain hommia ja jos toinen on poissa, niin hommat viivästyy todella paljon ja se vaikuttaa sekä omaan, että parin palkkaan. Että ei se ydinperhekään aina kaikkea takaa, jo työntekijän oma sairastuminen viivästyttää hommat, sillä välttämättä hommaan ei saa ketään toista pariksi. Ja jos saa, niin sairaana olija ei palkkaa saa vaan se joka tekee.

Vierailija
12/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo isot lapset ja meillä aikoinaan mummu hoiti tosi usein sairaita lapsia. Mies oli pätkätöissä määräaikaisena, ei puhettakaan, että olisi voinut olla pois sairaan lapsen takia. Olisi seurava pätkä jäänyt saamatta.

Näin jälkikäteen ajatellen kaduttaa ja olen sanonut nuoremmille työkavereille, että ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä jos jää sairaan lapsen kanssa kotiin. Olisi pitänyt itsekin vaan jäädä, en siitä suurempaa palkkaa saanut enkä vuosituhannen työntekijän titteliä, vaikka töihin tulinkin, ja sairaan lapsen hoisi mummu.

Vierailija
13/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyrin järkkäämään jonkun hoitajan lapselle. MLL:n hoitajan tuntipalkka on alle puolet omastani kuitenkin. En viitsi sälyttää töitäni muiden niskoille.

Vierailija
14/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olin ennen se lapseton ihminen, joka valitti aina niistä äiti-ihmisistä, että miksi ovat kokoajan poissa töistä ja itse saan tehdä tämän takia tuplamäärän töitä hikilimassa kun toiset vaan loisii kotona.

No nyt kun itse olen äiti-ihminen niin ymmärränkin, että ei se ihan niin menekään. Ap

Vierailija
15/15 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olin ennen se lapseton ihminen, joka valitti aina niistä äiti-ihmisistä, että miksi ovat kokoajan poissa töistä ja itse saan tehdä tämän takia tuplamäärän töitä hikilimassa kun toiset vaan loisii kotona.

No nyt kun itse olen äiti-ihminen niin ymmärränkin, että ei se ihan niin menekään. Ap

Mulla sattui olemaan pomona lapseton nainen. Oli niin upeeta, kun hän ei ymmärtänyt miksi lapsi sairastaa. Mieheni on yrittäjä ja hän ei voinut olla pois töistä. Monet kerrat itku kurkussa hain sen kipeän lapsen päiväkodista. Tuli hirveä paniikki miten taas ilmoittaa pomolle. Hirveitä aikoja. Kivasti syyllistettiin työpaikalla.