Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa palautetta töissä. Miten pitäisi suhtautua?

Vierailija
05.04.2018 |

Meillä on iso firma, joka koostuu useista eri yksiköistä. Jokaisessa yksikössä tehdään ihan samaa työtä samoissa työtehtävissä, mutta kunkin yksikön vastuulla on eri maantieteellinen alue. Jokaisella yksiköllä on oma yksikön johtajansa. Periaatteessa on siis aivan sama, että mihin yksikköön joku työntekijä on nimetty.

Olin ensin yksikössä A ja sain ihan hyvää palautetta työstäni sekä asiakkailta että sen yksikön pomolta. Sitten yksikön B eräs työntekijä lähti, ja minut siirrettiin yksikköön B, koska sinne tarvittiin osaava ihminen kipeämmin kuin yksikköön A. Yksikössä B sain sen yksikön pomolta koko ajan haukkuja, kyttäystä ja ihmeellistä valitusta että teen kaiken väärin. Kun pyysin neuvoja, että mitä haluaisi minun tekevän sitten erilailla niin en saanut koskaan neuvoja siihen, haukkuja vain lisää kuitenkin. Yksikön B asiakkailta sain kuitenkin hyvää palautetta. Yksikön B esimies oli minun tuttu pitkältä ajalta ja tulimme ja tulemme hyvin toimeen asioissa, jotka ei liity työhön, pidämme ihan toisistamme. Minut kuitenkin siirrettiin pari kuukautta sitten yksikköön C, koska sain niin huonoa palautetta yksikön B pomolta, niin ylempi pomo päätti ratkaista ongelman siirtämällä huonon työntekijän eli minut muualle. Yksikössä C saan taas erittäin hyvää palautetta yksikön C pomolta ja asiakkailta, mutta ylemmän pomon silmissä olen yhä huono ja hän haluaisi minut pois koko firmasta. Miten pitäisi suhtautua siihen, että yksi firmamme pomoista haukkui minua usein ilman yhtään konkreettista korjausideaa tekemiisini ja nyt olen jotenkin leimaantunut ylemmän pomon silmissä, vaikka muut talomme pomot pitävät minua hyvänä työntekijänä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne muut pomot kehu sua sille überpomolle?

Vierailija
2/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh.. Ei todellakaan jaksa tollasta kirjoituksia lukea. Opettele tiivistämään fiksummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne muut pomot kehu sua sille überpomolle?

Ehkä kehuukin, en tiedä, en ole kuullut sellaisesta. Meillä nuo yksikköjen pomot yleensä vain toimii hyvin itsenäisesti eikä kehu eikä hauku ketään überpomolle vaan hoitaa itse yksikkönsä asiat. Ap.

Vierailija
4/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eh.. Ei todellakaan jaksa tollasta kirjoituksia lukea. Opettele tiivistämään fiksummin.

Vaivauduit kuitenkin vastaamaan, vaikka et jaksa tällaisia kirjoituksia lukea? Ap.

Vierailija
5/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla älykkäämpi kuin yksikön B pomo, pelkää että mut huomaa hänen alikapasitettinsa. Tuo on aika yleistä työelämässä. 

Vierailija
6/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät että B on suolannut sinut ylipomon silmissä, mutta tiedät myös että A ja C pitävät sinua hyvänä työntekijänä, niin mene hattu kädessä pyytämään että A ja C kertoisivat tästä ylipomolle.

Ylipomon silmät aukeavat, jos hän kuulee muilta pomoilta asian oikean tilan.

Vierailija
7/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät että B on suolannut sinut ylipomon silmissä, mutta tiedät myös että A ja C pitävät sinua hyvänä työntekijänä, niin mene hattu kädessä pyytämään että A ja C kertoisivat tästä ylipomolle.

Ylipomon silmät aukeavat, jos hän kuulee muilta pomoilta asian oikean tilan.

Itse asiassa pomo A ei enää ole meillä töissä, koska ylempi pomo savusti hänet ulos. Pomo C näyttää vähän pelkäävän ylempää pomoa. En usko, että saan häntä varta vasten ylemmän pomon puheille vain siksi, että kävisi kehumassa juuri minua. Ap.

Vierailija
8/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä juuri huomaamme minkälainen soppa syntyy kun firmoissa nousee liian tärkeäksi se, että on mahdollisimman paljon erilaisia "pomoja". Mitä ne ns. pomot edes tekevät sen palkkansa eteen? Sen tiedän että työntekijäpuoli tekee sen konkreettisen tuloksen, yleensä itseohjautuvasti, mutta niin sanottujen pomojen merkitys firmalle on aina jäänyt itselleni erittäin epäselväksi. Henkilökohtaisesti pärjään ilman pomojakin.

Vierailija
9/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää työntekijää mistään pois haluta. 

Taidat laveasanaisuudestasi huolimatta jättää olennaisia kohtia pois. 

Vierailija
10/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä juuri huomaamme minkälainen soppa syntyy kun firmoissa nousee liian tärkeäksi se, että on mahdollisimman paljon erilaisia "pomoja". Mitä ne ns. pomot edes tekevät sen palkkansa eteen? Sen tiedän että työntekijäpuoli tekee sen konkreettisen tuloksen, yleensä itseohjautuvasti, mutta niin sanottujen pomojen merkitys firmalle on aina jäänyt itselleni erittäin epäselväksi. Henkilökohtaisesti pärjään ilman pomojakin.

Niiden pomojen työtehtävä on lähinnä "vahtia" oman yksikön työntekijöitä ja istua joissain kokouksissa tms. Olen samaa mieltä, että meillä riittäisi vaikka vain se ylin pomo eli ne yksiköiden pomot ei oikein tee mitään tulosta yritykselle. Ylempi pomo arvioi heitä vain sillä periaatteella että miten hyvin he pystyvät vahtimaan yksiköidensä työntekijöitä, sen mukaan he saavat jonkun tulospalkankin. Ap.

Vierailija
11/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää työntekijää mistään pois haluta. 

Taidat laveasanaisuudestasi huolimatta jättää olennaisia kohtia pois. 

Pomo B mielestä olin huono työntekijä, hän halusi minut pois. Pomojen A ja C mielestä oli hyvä työntekijä. Asiakkailta olen saanut aina hyvää palautetta. Mietin tässä, että ketä uskoa, että olenko oikeasti huono vai hyvä kun saan näin voimakkaan ristiriitaista palautetta. Ap.

Vierailija
12/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi ap. Ehkä voit suoraan nostaa kissan pöydälle sen ylemmän pomon kanssa.

Vierailija
13/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmät syyt:

- paikassa B teit jotain eri tavalla kuin muut paikan B työntekjät

- paikan B muut työntekijät ovat puhuneet selkäsi takana pahaa pomolle B

- paikan B pomo ei vain pidä sinusta

Joko jokin noista tai vaikka kaikki. Miten sun siis pitäisi suhtautua? Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sekä pyri välttämään joutumista takaisin paikkaan B.

Vierailija
14/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tekemisissä narsistien kanssa, joita molemmat, yksikön B pomo ja ylempi pomo todennäköisesti ovat. Yhteinen piirre kaikille narsisteille on, että eivät voi sietää sitä, että jotakuta muuta kehutaan, ja kateuksissaan sitten savustavat ulos. Kannattaisi ehkä katsella vaivihkaa uutta työpaikkaa, ennenkuin pilaavat maineesi.

Vierailija
15/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisimmät syyt:

- paikassa B teit jotain eri tavalla kuin muut paikan B työntekjät

- paikan B muut työntekijät ovat puhuneet selkäsi takana pahaa pomolle B

- paikan B pomo ei vain pidä sinusta

Joko jokin noista tai vaikka kaikki. Miten sun siis pitäisi suhtautua? Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sekä pyri välttämään joutumista takaisin paikkaan B.

-On mahdollista, että tein asioita eri tavalla kuin muut paikan B työntekijät. Tein kuitenkin asiat aina firmamme ohjeiden mukaan, ja samoin kuin muissa yksiköissä tehdään.

-Pomo B itseasiassa väitti, että hänen paikan B työntekijät ovat puhuneet minusta pahaa hänelle. Kun kysyin mitä, niin ei suostunut kertomaan. Vaadin, että asia selvitetään, ja näin tehtiinkin, eräs ulkopuolinen kysyi jokaiselta paikan B työntekijältä, että onko minusta jotain valittamisen aihetta tai ovatko puhuneet pomolle B pahaa. Tämä ulkopuolinen julkisti sitten selvityksensä tuloksen, ja sen perusteella kukaan noista työntekijöitä ei ollut minusta mitään valittanut vaan homma oli pomon B keksintöä. Ap.

-Voi olla, että pomo B ei vain pidä minusta, mutta hän on kyllä ihan mukava minulle kun tapaamme jossain vapaa-ajan jutussa.

Ap.

Vierailija
16/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä työpaikkana kyseessä kolmikirjaiminen matkapuhelinoperaattori?

Vierailija
17/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä käytännön haittaa sinulle on siitä, että ylin pomo pitää sinua huonona työntekijänä?

Jos kerran oma esimiehesi C arvostaa sinua, onko sillä väliä, mitä ylin pomo miettii?

Sinuna antaisin asian olla, jollei ylin pomo aiheuta isompaa haittaa. Teillä on paljon työntekijöitä, ei sinua voida pitkään ruotia. Ylimmällä pomolla on varmasti muutakin tekemistä kuin yksittäisen alaisen vahtiminen, etkä enää edes ole B:n alainen, joten hänellä ei ole syytä sinua enää moitiskella.

Jos ylimmän pomon mielipide aiheuttaa haittaa, pyydä ylimmältä pomolta audienssia ja kerro oma versiosi tilanteesta, mieluiten todisteiden eli hyvän asiakaspalautteen kanssa. Älä solvaa B:tä, vaan pyydä ylintä pomoa yksilöimään, mitä hänen nähdäkseen olet tehnyt väärin, koska asiakaspalaute ja kahden muun esimiehesi palaute on ollut hyvää.

Että kovin mielelläsi haluat kehittyä työssä ja siksi haluaisit selvittää asian.

Ideaalisti tuollaiseen tapaamiseen kannattaa pyytää luottamusmies mukaan, jos teidän luottiksenne on järki tyyppi.

B:n kanssa en olisi enää missään oloissa tekemisissä. Vaikuttaa hyvin omituiselta tapaukselta.

Vierailija
18/22 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä käytännön haittaa sinulle on siitä, että ylin pomo pitää sinua huonona työntekijänä?

Jos kerran oma esimiehesi C arvostaa sinua, onko sillä väliä, mitä ylin pomo miettii?

Sinuna antaisin asian olla, jollei ylin pomo aiheuta isompaa haittaa. Teillä on paljon työntekijöitä, ei sinua voida pitkään ruotia. Ylimmällä pomolla on varmasti muutakin tekemistä kuin yksittäisen alaisen vahtiminen, etkä enää edes ole B:n alainen, joten hänellä ei ole syytä sinua enää moitiskella.

Jos ylimmän pomon mielipide aiheuttaa haittaa, pyydä ylimmältä pomolta audienssia ja kerro oma versiosi tilanteesta, mieluiten todisteiden eli hyvän asiakaspalautteen kanssa. Älä solvaa B:tä, vaan pyydä ylintä pomoa yksilöimään, mitä hänen nähdäkseen olet tehnyt väärin, koska asiakaspalaute ja kahden muun esimiehesi palaute on ollut hyvää.

Että kovin mielelläsi haluat kehittyä työssä ja siksi haluaisit selvittää asian.

Ideaalisti tuollaiseen tapaamiseen kannattaa pyytää luottamusmies mukaan, jos teidän luottiksenne on järki tyyppi.

B:n kanssa en olisi enää missään oloissa tekemisissä. Vaikuttaa hyvin omituiselta tapaukselta.

Hmm. Käytännön haittaa ei kai juuri nyt ole siitä, jos ylin pomo miettii minusta ikäviä asioita. Minulla on vain aika ikävä olo tulla töihin, jos minusta ajatellaan siellä pahaa. Tapaan ylimmän pomon käytävillä monta kertaa viikossa ja hän on lakannut tervehtimästä minua pomon B puheiden jälkeen, sitä ennen hän oli hyvin ystävällinen minulle. Ja jos tulee yt:t niin saan varmaan olla ensimmäinen joka lähtee, koska ylin pomo päättää lähtijät? Ap.

Vierailija
19/22 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi ap, onko tilanne edennyt johonkin suuntaan?

Vierailija
20/22 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pomo oikeassa tai väärässä on se kuitenkin pomo, joten se olet sinä joka kärsii ennemmin tai myöhemmin. Joskus tyyliin 1/10000000 tapauksessa huono pomo saa nenilleen ja työntekijä ansaitsemansa arvostuksen. Todennäköisyydet ei ole sun puolella. Lähde!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi