Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtäisikö puolisosi tämän?

Vierailija
05.04.2018 |

Jos sanoisit, että tavallisuudesta poiketen olet viikon ajan iltaan asti töissä (ja tämä puolisolle ok) niin ymmärtäisikö puolisosi, että hänen pitää hoitaa myös lasten harrastuskuskaukset?

Minun ei tajunnut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisi sanomattakin.

Vierailija
2/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voisi jättää mainitsematta asiasta, sillä tuskinpa tajuaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia niin ei ole tuota ongelmaa.

Vierailija
4/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisi sanomattakin.

Niin minäkin luulin. Ei ollut tullut miehelle mieleenkään. Ei tajunnut, että oletin hänen vastaavasti tulevan töistä kotiin aiemmin. Hänellä on siis liukuva työaika, usein töissä 10-18.

Ap

Vierailija
5/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ymmärtäisihän tuo - ihan sanomattakin.

Normaalisti minä kotona puoli neljän - puoli viiden aikaan viikoilla. Harrastuksia on ma, ke, to ja pe kahdella lapsella. Näistä ma ja pe mies on se, joka toimii itse valmentajana. Isompi 8v lapsi siis harrastaa kolmena iltana (ma, ke ja pe), pienempi 4v harrastaa ke ja to.

Jos on tilanne, että en kotona ole (näitä harvoin tulee) hoitaa mies ilman muuta lapset harrastuksiin. Tarvittaessa hankkii kyläpaikan tai ottaa pienemmän apuvalmentajaksi mukaan isompien lasten treenien vedon ajaksi.

Vierailija
6/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, juuri tuosta syystä mä tuon asian kertoisinkin. Että en ole viemässä lapsia, hoida.

Vierailija
7/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaarggghh!!!! Opetelkaa ihmiset puhumaan, älkääkä aina vaan olettako!!6

Vierailija
8/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ne hoitaa muutenkin.. Mulle mies muistuttaa jos ei ole remmissä..

Vierailija
9/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen erityisesti opetellut olemaan puhumatta. Ennen sanoin, jos en ollut kotona, että laita ruokaa, jääkaapissa on kanapaketti. Lapset tykkää makaroonista. Pilko jotain vihanneksiakin. Kannattaa olla ruoka pöydässä klo 17. Muuten iskee nälkäkiukku. Kuulustele läksyt. Tummia vaatteita pitäisi pestä ja laittaa tiskikone päälle. Muista soittotunti klo 18.00 Taanilan koululla. Tunti kestää 30 min. Jne.

Nyt ajattelin, että riittäisi kun sanon olevani poissa illat ja mies voisi ihan itse miettiä mitä pitää tehdä ja kysyä tarvittaessa. (Lapset hoitivat ruoat, isänsä ei ollut edes kysynyt ovatko syöneet ja mitä. Läksyt oli isommalta tekemättä vielä klo 20. Pyykeistä mainitsin, lapset olivat hoitaneet ne.)

Ap

Vierailija
10/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorka ukko sulla! Miksi sille on ylipäätänsä koskaan tarvinnut itsestään selvyyksiä kertoo.

Meillä kyllä mies tajus ruoka ajat yms ihan silloin kun esikoinen oli vauva, eikä mun tarviinnut kertoa. Kenen arkea se ukko tähän asti on elänyt? 😁

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen erityisesti opetellut olemaan puhumatta. Ennen sanoin, jos en ollut kotona, että laita ruokaa, jääkaapissa on kanapaketti. Lapset tykkää makaroonista. Pilko jotain vihanneksiakin. Kannattaa olla ruoka pöydässä klo 17. Muuten iskee nälkäkiukku. Kuulustele läksyt. Tummia vaatteita pitäisi pestä ja laittaa tiskikone päälle. Muista soittotunti klo 18.00 Taanilan koululla. Tunti kestää 30 min. Jne.

Nyt ajattelin, että riittäisi kun sanon olevani poissa illat ja mies voisi ihan itse miettiä mitä pitää tehdä ja kysyä tarvittaessa. (Lapset hoitivat ruoat, isänsä ei ollut edes kysynyt ovatko syöneet ja mitä. Läksyt oli isommalta tekemättä vielä klo 20. Pyykeistä mainitsin, lapset olivat hoitaneet ne.)

Ap

Vierailija
11/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas varmaan nyt alkaa keskustelemaan ihan teidän arjesta ja miten miehesi ajattelee sen sujuvan. Kuulostaa siltä, että sinä teet kaiken ja miehesi ei ilman kirjallista ohjeistusta osaa tehdä mitään. Lapset kuitenkin jo aika isoja, niin on mennyt monta vuotta teillä niin, ettei miehelläsi ole mitään hajua mitä teillä tapahtuu.

Vierailija
12/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hyvässä suhteessa se tee jolla on aikaa. Toki menoista on hyvä sopia ja kertoa ajoissa ettei tule aikatauluissa sekaannuksia mutta eiköhän sen pitäisi olla selvyys että jos toinen ei ole paikalla niin toinen laittaa ruoat, pesee pyykit, siivoaa, ulkoiluttaa koiran ja kuskaa lapset harrastuksiin.

Mies

Vierailija
13/13 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattas varmaan nyt alkaa keskustelemaan ihan teidän arjesta ja miten miehesi ajattelee sen sujuvan. Kuulostaa siltä, että sinä teet kaiken ja miehesi ei ilman kirjallista ohjeistusta osaa tehdä mitään. Lapset kuitenkin jo aika isoja, niin on mennyt monta vuotta teillä niin, ettei miehelläsi ole mitään hajua mitä teillä tapahtuu.

Ei ole todellakaan hajua. Kehtaa valittaa että tekee suurimman osan kotitöistä, koska tyhjentää yleensä tiskikoneen, imuroi viikonloppuisin ja pesee vessat.

Ei esim. tiedä lasten inhokkiruokia ja missä ja milloin harrastukset ovat (on syksyllä kirjoittanut ne puhelimen kalenteriin pyynnöstäni, mutta enää niitä ei kuulemma näy.)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi