Autatko omia vanhempiasi rahallisesti?
Jos autat, millä tavalla ja miksi? Onko tavallista että omia vanhempia autetaan?
Kommentit (19)
Mun isällä on iso eläke, ja tällä hetkellä hän saa sen lisäksi täyden palkan (on tilapäisesti kokopäivätöissä). Äidilläkin on ihan riittävä eläke. Eli avustus menee tarvittaessa toisinpäin.
Autan, koska isänikin on auttanut minua paljon joskus.
Autan 100 - 200 eurolla aina silloin tällöin. Arvostan kuitenkin vanhempiani.
En auta. Enkä auttaisi, vaikka heillä olisi avuntarvetta ja pystyisin auttamaan.
En. Meillä sekä miehen että omat vanhemmat ovat varakkaampia kuin me. Ei meilläkään huonosti mene, mutta molemmilla isovanhemmilla on sijoitusasuntoja ja kakkosasuntoa jne.
En auta rahallisesti. Joskus olen käynyt lumityöt tekemässä ja kukat kastelemassa sun muuta pientä.
Ovat miljonäärejä, eivät tarvitse rahojani.
En. Kumpikin vanhempani saa suurinpiirtein saman verran nettona eläkettä kuin minä palkkaa.
Autan. Olen hyväpalkkainen, ja äidilläni ei ole erikoisen hyvä eläke. Viimeksi ostin äidille paremmat kuulokojeet, ja maksan usein hänen lääkärilaskujaan yms.
Olen auttanut vuosien varrella kymmenillä tuhansilla euroilla. Ostin talon heidän kodikseen, ostin auton. Eihän niitä nyt voi hankeenkaan jättää. Surkea eläkkeet ja toisella vielä ulosotto päällä.
En, pelkästään isän eläke on enemmän kuin miehen ja minun palkoista jää käteen yhteensä.
Maksettu siivouspalvelua ja kotiapua.
Kyllä, autan jos voin. Muutamia tuhansia euroja olen käyttänyt äitini auttamiseen. En ole itsekään kovin varakas, mutta äitini vuoksi tekisin mitä vain.
En auta, vaikka odottavat apua. Te, joilla samat ajatukset, tiedätte, miksen auta.
Maksan silloin tällöin isän lääkärilaskuja ja joskus muitakin laskuja. Sisarukset taas on auttanut enemmän äitiä.
En auta. Hyvätuloisilla vanhemmillani on vielä monia työvuosia edessä ja itse olen alle 30 v. Eivät omat tulonikaan sieltä huonoimmasta päästä ole mutta vanhemmat tienaavat paljon minua enemmän eivätkä tarvitse rahojani. Tottakai autan jos pyydetään/tilanne niin vaatii mutta toistaiseksi heidän omat rahat riittää paremmin kuin hyvin.
😂 En. Olen 35v ja vanhempani auttavat minua. Olen ihan työssäkäyvä, tavallinen ihminen. Ihan hirveä tilanne, oikeasti, ei tämän näin pitäisi mennä.
En onneksi joudu auttamaan.