5:2 paasto/Pätkäpaasto
Onko täällä muita paastoilijoita? Itselläni kolmas viikko menossa ja olo on kevyempi. Pääsiäisenä kyllä tuli takapakkia kun tuli herkuteltua, mutta muuten on mennyt hyvin. Paastopäivät joko ma ja ke tai ti ja to. Eilen oli paastopäivä ja huomenna taas. Parhaiten jaksan kun olen koko päivän töissä syömättä, juon vain vettä ja kahvia. 500 kcal sitten kun tulen illalla töistä kotiin. Vaa'alla en ole käynyt... seuraan oloa muuten ja vaatteiden suurentuminen olkoot paras mittari :)
Kommentit (14)
Milloin mitäkin. Yleensä lämmin kuppi keiton ja ruisleivän oivariinilla ja kanamunalla. Lisäksi ehkä yksi nutrilett-patukka. En laske 500 kcal ihan millintarkasti, mutta luulisin että noista tulee n. 450-550 kcal. Tuntuu että välipäivinäkin haluaa keventää. Ihme kyllä, nälkä pysyy aika maltillisissa rajoissa. Melkein odottaa niitä paastopäiviä :)
Olin joitakin vuosia sitten jonkun aikaa ja olihan se helppo ja miellyttävä tapa pudottaa painoa. Harmi etten jotenkin saa enää aikaiseksi. Tsemppiä ap! :)
Kiitos tsempistä :) Tänään on mennyt kaksi mukia kahvia tilkalla kevytmaitoa ja pari isoa lasia vettä. Nyt pitää aloittaa veden litkiminen ihan kunnolla. syödään sitten puoli viiden jälkeen kun ollaan kotona. Paljonko sinulla sinulla tippui aikanaan painoa ja missä ajassa? Tämä on kyllä yllättävänkin helppoa ( jos siis auttaa ) - pari päivää viikossa voi hyvin kärsiä pientä nälkää.
En yhtään muista paljonko tippui, kuitenkin siis niin, ettei tullut turhautumisen tunnetta missään vaiheessa. Olen normaalipainon ylärajoilla. Ja nimenomaan sen muutaman päivän nälän kestää, kun tietää, että kuitenkin heti herättyä saa syödä tavallisen aamupalan. Eikä tullut mitään mässyhimoja paastovapainakaan päivinä. Taisi tyssätä johonkin kesälomaan sitten. Ehkä voisin ensi viikolla taas koittaa minäkin! Oletko lukenut sen 5:2 -kirjan? Sekin motivoi kivasti.
-3
Vierailija kirjoitti:
En yhtään muista paljonko tippui, kuitenkin siis niin, ettei tullut turhautumisen tunnetta missään vaiheessa. Olen normaalipainon ylärajoilla. Ja nimenomaan sen muutaman päivän nälän kestää, kun tietää, että kuitenkin heti herättyä saa syödä tavallisen aamupalan. Eikä tullut mitään mässyhimoja paastovapainakaan päivinä. Taisi tyssätä johonkin kesälomaan sitten. Ehkä voisin ensi viikolla taas koittaa minäkin! Oletko lukenut sen 5:2 -kirjan? Sekin motivoi kivasti.
-3
Siis, ensi viikosta lähtien, en nyt viikossa taikoja sentään odota tapahtuvan... :D
-3
Minä olen pitänyt sellaisia joka toinen päivä paastopäiviä. Jostain syystä kokonaan syömättä oleminen on mulle helpompaa kuin syödä vähän. Ja normaalisti syön ruokapäivänä sitten vasta illalla.
Vierailija kirjoitti:
-3
En ole lukenut kirjaa - täytyypä lukea , kiitos vinkistä. Itselläni on nyt 10-15 kiloa liikaa. Olen vähän normipainon ylärajan yläpuolella. Vaa'alla en ole käynyt enkä halua käydäkkään. Haluan saada taas koon 38-40 vaatteet päälleni, se olkoot oma tavoitteeni :)
Tsemppiä sullekin! tämä on kyllä yllättävän iisiä. Ja miehenkin sain lähtemään mukaan - hänellä myös 10 kiloa pudotettavaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pitänyt sellaisia joka toinen päivä paastopäiviä. Jostain syystä kokonaan syömättä oleminen on mulle helpompaa kuin syödä vähän. Ja normaalisti syön ruokapäivänä sitten vasta illalla.
Itselläni vähän sama juttu! paljonko on putonut ja missä ajassa? Ap
Hopsan! onko muita paastoajia linjoilla? ap
Paljon syötte kaloreita normipäivinä?
En ole kyllä yhtään laskenut normipäivän kaloreita. Joskus tuntuu että normipäivänä on kauhea nälkä ja syö liikaa :( eli sillä kumotaan paastopäivän miinuskalorit. Eilen söin nutrilett-patukan, lounaalla ison salaatin ( jossa mm. kanaa ja kananmuna ), illalla muusia ja uunimakkaraa sekä voileivän. Oli päässyt nälkä kasvamaan liian suureksi lounaan jälkeen. tänään taas paastotaan ja purkalla ja vedellä mennään :D Ap
Täällä on kuudes viikko menossa. Vaa'alle en meinaa mennä edelleenkään. Viikonloppuna laitoin päälle tunikan joka vielä syksyllä kiristi rintojen kohdalta, nyt solahti päälle... eli suunta on oikea, jee! En usko että painoa on tippunut enempää kuin 2-3 kiloa, mutta ei tässä ole kiire mihinkään. 500 g/vko on ihan hyvä laihdutustahti, tätä menoa olen kuitenkin heinäkuisella lomallani melkein 10 kg kevyempi kuin maaliskuussa.
Tänään olen juonut vain vettä ja kahvia maitotilkalla, purkkaa kuluu ja aika helppoa on. Viikon toinen paastopäivä :) Onko muut aloittaneet kevätpaastoa? t. ap
Viimeeksi kirjoittelin tasan kk sitten näköjään. Olo on kevyt, vatsa on pienempi ( tissit prkl ei pienene :( ), housut tuntuvat reisistä väljemmältä! Nyt siis reilu 2 kk paastoilua takana, veikkaan että olen 4-5 kg lähtömittoja pienempi - enkä punnitse siis :) Tää on helppoa omalla kohdallani näköjään. Paastopäivien nälkä tuntuu hyvältä. Ei-paastopäivinä olen 16:8 paastolla. Viikonloput otan rennommin.
Eikö täällä kukaan muu paastoa kuin meikäläinen? :)
mitä syöt tuohon paastopäivän 500 kaloriin?